<< Visi raksti

5 stratēģijas laimīgākai dzīvei

0

1643

RUČA TADWALKARE @ 2014-06-18

Rūpes par sevi šajā moderno tehnoloģiju laikmetā ir kļuvušas ļoti nozīmīgas. Kad mēs ar daudz lielāku apzināšanos pieejam rūpēm par sevi, mēs varam pozitīvi ietekmēt mūsu attieksmi, veselību un enerģiju. Piedāvājam piecas stratēģijas laimīgai dzīvei.

1.Saproti,ka rūpes par sevi ir patstāvīga nepieciešamība.

Daudzi no mums uzskata, ka mums ir jārūpējas par sevi tikai tad, kad jūtamies slikti vai esam nomākti. Tāpēc šī stratēģija var būt kā modinātāja zvans, lai izmainītu savus neveselīgos ieradumus. Izmainot savus uzskatus šajā jautājumā, mēs varam izmainīt visu dzīvi. Rūpes par sevi ir jāredz kā nepārtrauktu darbu pašam ar sevi, lai pasargātu sevi gan fiziski, gan emocionāli.

Katru dienu atrodi laiku, lai atpūstos un atbrīvotu ķermeni un prātu no dienā uzkrātās negatīvās enerģijas un rūpēm. Ar laiku tam jākļūst par ieradumu, kas nesīs veselību ķermenim un mieru prātam.

2. Dari to, ko tu izbaudi

Lai tavi draugi un tuvinieki kļūst par tavu iedvesmas avotu, nevis piemērs tam, kā rūpēties par sevi. Ļoti bieži mēs salīdzinām sevi ar citiem un skatāmies kā citi atpūšas un rūpējas par sevi un  nospriežam, ka tieši tas ir tas pareizākais veids un tad kad izvēlamies darīt ko citu, mēs jūtamies tā, it kā darītu kaut ko ačgārni.

Iespējams, ka taviem draugiem daudz labāk patiktu tusiņš pilsētā, taču, ja tev tajā brīdī vairāk gribas būt mājās un lasīt grāmatu tad dari to! Dari to, ko tu vēlies! Neplūsti pa straumi! Atrodi hobijus un nodarbes, kuras tu no sirds izbaudi un tev būs daudz vieglāk pieturēties pie šim aktivitātēm ilgtermiņā.

3. Iekļauj rūpes par sevi savā ikdienas grafikā

Kā meditācijas skolotāja, es vienmēr saviem skolniekiem saku, ka viens no veidiem kā apgūt meditāciju un gūt panākumus tajā, ir iekļaut meditāciju savā ikdienas grafikā. Padari to par ieradumu, par rutīnu, lai tā kļūtu par neatņemamu tavas ikdienas sastāvdaļu. Tikai tā tu spēsi izjust meditācijas patieso spēku. Tas pats attiecas uz rūpēm par sevi. Kad mēs uzlūkojam rūpes par sevi kā kaut ko, kam ir nepieciešams laiks un citi resursi, mēs ļoti bieži jūtamies nomākti un skumji. Tāpēc pārvērt rūpes par sevi par savas dienas sastāvdaļu. Izpēti savu dienas grafiku un atrodi laiku pastaigai, masāžai, draugiem, vai laikam kad parūpēties par sevi citādā veidā, kuru tu izbaudi. Tam nebūt nav jābūt ilgam laika posmam, tas var būt ļoti īss enerģijas atgūšanas mirklis.

4. Esi fleksibls

Reizēm, mēs tik ļoti ieciklējamies uz noteiktu lietu kārtību, ka ierobežojam savas spējas ieraudzīt citus risinājumus. Mēs neredzam citus veidus kā sasniegt tos pašus rezultātus, jo visu laiku ejam tikai vienu ceļu. Piemēram, ja viens no taviem mērķiem kā rūpēties par sevi, ir katru dienu vingrot, tad nepadari to par vienmuļu rutīnu, kura tev drīz vien apniks. Tu vari katru dienu darīt ko citu. Vienu dienu ej uz sporta zāli, nākamajā dienā apmeklē jogu, aiznākamajā skrien krosiņu utt. Eksperimentē ar dažādām lietām un atrodi sev vispiemērotāko. To, kuru tu izbaudi no sirds.

 

5. Dari to, ko spēj

Tas nozīmē nospraust mērķus, kuri ir reāli piepildāmi. Protams, sapņot vajag ar lieliem sapņiem, iecerēm un plāniem, taču iesākumā esi iejūtīgs pats pret sevi. Ja tavs mērķis bija vienu nedēļu ēst tikai mājās gatavotu maltīti un vienu dienu pēc darba tu jūties tik noguris, ka nespēj neko gatavot, tad nepaliec badā, bet nopērc veikalā ko veselīgu.

Katra diena būs atšķirīga. Katru dienu būs cits noskaņojums un dažādas atbildības. Piemēroties savām vajadzībām un vēlmēm ir viens no aspektiem, kas palīdz rūpēties par sevi.

Atceries, rūpes par sevi ir jautrs sevis izbaudīšanas laiks. Tāpēc, neuztver to visu pārāk nopietni. Izbaudi šo piedzīvojumu ceļā uz veselīgāku ķermeni, prātu un garu!

Foto:freegreatpictures, Avots:mindbodygreen

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!