<< Visi raksti

Domā, sapņo, iztēlojies!

0

1268

Ph.D. Deivids Nīvens @ 2016-01-14

Mēs visi zinām, ka dīka sapņošana raksturīga bērniem. Vai arī cilvēkiem, kas mēdz izniekot savu laiku. Īstenībā, ja jūs atvēlat sev laiku, lai padomātu un pasapņotu, tas var radīt jaunas idejas.

Gadiem ilgi Konektikutas štata Vesthārtfordas skolā valda šāda kārtība: treš­dienas skolotājiem ir īsās dienas. Tad viņiem ir iespēja veikt pašiem savu mājas­darbu - padomāt, kā varētu labāk veikt savus darba uzdevumus.

Skolas padomes loceklis Džeks uzskata, ka pārāk maz skolu saviem pedago­giem dod izaugsmes iespēju. “Vairākums skolu vienkārši ieved skolotāju klasē, liek tam strādāt, un viss,” viņš saka. “Skolotājam nav jaunu stimulu, nav iespēju savas metodes pilnveidot.”

Vesthārtfordas skolotājiem tiek dots laiks, lai apgūtu jaunus darba paņēmie­nus, veiktu vajadzīgās izmaiņas stundu sarakstā un gluži vienkārši “paplašinātu redzesloku”, kā Džeks to apzīmē.

“Mums derētu saprast, kas īsti ir darbalaika ražīga izmantošana. Ļaudis redz, ka skolotājs neatrodas klases telpā, un domā, ka viņš slaistās. Taču, ja dodam viņam laiku un iespēju profesionāli izvērtēt savu darbu, uzdot kolēģiem jautā­jumus, apmainīties ar informāciju, tas kļūst par vienu no vērtīgākajiem veidiem, kā uzlabot skolotāja darbu klasē.

Mana pieredze liecina: ja cilvēks vienkārši dara savu darāmo, īpaši par to nedomādams, tas nepavisam nenozīmē, ka viņš noteikti strādā arvien labāk. Drīzāk viņš šajā darbā iesīkstē.”

Zinātnieki noskaidrojuši, ka nosliece uz pārdomām - laika sprīžiem, kuros cil­vēks neapdomā tiešus konkrētus uzdevumus, - veicina viņa radošo garu; turklāt šāds cilvēks mēdz būt par 17%  vairāk apmierināts ar savu dzīvi salīdzinājumā ar citiem. (Lomas, 2004)

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!