<< Visi raksti

5 padomi, kā padarīt meditāciju par ikdienas praksi

0

1477

Estere Teule @ 2014-08-15

Meditācija ir brīnišķīgs instruments, kas ļauj mums iepazīt sava prāta dabu, relaksēties,  atpūsties un iegūt mieru un laimi. To ir dzirdējis gandrīz ikviens no mums, taču kā panākt to, ka meditācija kļūst par mūsu ikdienas sastāvdaļu? Kā to integrēt savā dienas plānojumā?

1.IZVEIDO ĪPAŠU VIETU

Jaukas, īpaši meditācijai domātas vietas izveidošana ļoti palīdz motivēt sevi regulārai praksei. Tai jābūt vietai, kur tu jūties ērti un omulīgi, un  kur tevi neviens netraucēs. Tai nav jābūt atsevišķai telpai, pietiek ar mazu stūrīti, kur tu jūties ērti.  Pārliecinies, ka tavs telefons ir izslēgts, un ka neviens tevi netraucēs meditācijas laikā.

2. NOSAKI KONKRĒTU LAIKU KATRU DIENU

Ir ļoti grūti atrast laiku, lai meditētu, jo ir tik daudz šķēršļu un traucējošu lietu, kā arī lietas, kuras ir daudz svarīgākas un aktuālākas. Suņi, kaķi, citi cilvēki -  kādam vienmēr būs vajadzīga mūsu uzmanība. Tāpēc, ja tu vienmēr gaidīsi meditācijai piemērotu brīdi, iespējams, tu gaidīsi mūžīgi. Tāpēc, regulāra laika noteikšana, ļoti palīdz. No rīta, pēcpusdienā, vakarā, tas ir atkarīgs no tevis. Tu vienkārši nosaki brīdi, un dari visiem mājiniekiem zināmu, ka tas ir tas brīdis, kad tevi nedrīkst traucēt.

3. IZMANTO MODINĀTĀJPULKSTENI

Izmanto pulksteni, lai uzņemtu laiku, 15 -20 minūtes. Šis laika sprīdis liks tev koncentrēties, un tajā pat laikā piedāvās tev īsu atelpu. Protams, tu vari meditēt ilgāku laiku, bet 15-10 minūtes ir perfekti regulārai praksei. Ja vēlies vari izmantot vadītu meditāciju audio vai video formātā.

4. VIENKĀRŠI SĒDI, VIENALGA KĀ TU JŪTIES

Cilvēki bieži saka: “es jūtos tik noguris vai pārņemts ar domām, tas nav piemērots brīdis meditācijai.” Meditācija nav kaut kas, ko mēs veicam miera stāvoklī. Meditācijas laikā mēs vienkārši esam kopā ar to, kas notiek mūsos. Tu vari būt laimīgs vai pilnīgi izmisis. Tam nav nozīmes. Viss, kas tev jādara, ir jāsēž un jābūt klātesošam šajā mirklī. Jebkurš garastāvoklis ir piemērots.

5. ESI LAIPNS PRET SEVI

Sēdēšana ar sevi var būt gana liels izaicinājums, tāpēc esi iejūtīgs pret sevi. Ir jāpaiet laikam, lai tu justos komfortabli sēžot meditācijā. Nenosodi sevi un nepieķeries nekam. Vienkārši esi ar sevi! 

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!