<< Visi raksti

Aizstāvies uzklausot

0

1052

Deivids Nimans @ 2016-08-18

Kritika nepatīk nevienam. Diemžēl no spītīgas pretīrunāšanas arī nav nekādas jēgas. Cilvēks, kas to vien grib kā sevi aizstāvēt, neuzklausa potenciāli noderīgu pretējās puses viedokli un līdz ar to zaudē izaugsmes iespēju. Apzinieties savas spējas un aplieciniet tās, bet nenoraidiet kritiku tikai tāpēc vien, ka jums tā nepatīk!

Eds savā karjerā bija kāpis augstu. Viņš bija spēcīga telesakaru uzņēmuma tirdzniecības nodaļas direktora vietnieks.

Tad uzņēmums piedzīvoja neveiksmju gadu un sāka atlaist vadošos darbiniekus. Pirmoreiz divdesmit gadu laikā Edam vajadzēja uzsākt pieteikumu rakstīšanu, meklējot jaunu darbu.

Viņš nemitīgi piedzīvoja neveiksmes; viņam vai nu atbildēja, ka viņa kvalifikācija attiecīgajai vakancei ir daudz par augstu, vai vispār neatbildēja. “Daudzus no šiem darbiem es būtu varējis veikt aizvērtām acīm,” Eds stāsta. “Es vienkārši nespēju ticēt, ka man jādodas uz intervijām ar kaut kādiem nožēlojamiem personāla daļas ierēdnīšiem un vēl jācenšas iegūt viņu labvēlību!

Draugi juta man līdzi, taču apgalvoja, ka man vajagot mainīt attieksmi pret darba meklēšanu. Lai gan es spējot veikt jebkuru no šiem darbiem, es izturoties tā, it kā to darīšana būtu zem mana goda, - ar šādu attieksmi es nevienu nepārliecināšot pieņemt mani darbā.

Viņiem bija taisnība, taču, kamēr es vēl izturējos tā, kā man gribējās izturēties, nevis tā, kā vajadzētu, man nekas neizdevās.”

Beigu beigās Edam izdevās sevi pārvarēt un izturēties citādi, un viņš dabūja darbu. Likteņa ironijas pēc - kāda uzņēmuma personāla daļā.

Spītīga aizstāvēšanās pret jebkuru kritiku neveicina jaunu iemaņu apguvi darbā. Cilvēki, kam raksturīga tieksme sevi nemitīgi aizstāvēt, sapulcēs biežāk lec kājās, pārtraukdami runātāju, un par 25 % lēnāk pielāgojas jaunu uzdevumu veikšanai. (Haugen and Lund, 1999)

 

Foto: www.thehistorybiz.com

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!