<< Visi raksti

Ēd spinātus

0

994

Deivids Nimans @ 2016-09-20

Ar folijskābi bagāti pārtikas produkti samazina risku saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām un piedzīvot insultu. Ja ik dienu apēdīsiet divas porcijas tādas pārtikas, piemēram, tomātus, spinātus vai romiešu salātus, ievērojami pazemināsies tās aminoskābes, kura veicina artēriju sklerozi un insulta iespēju, līmenis organismā.

Lai gan spināti ir ļoti barojoši, lielākajai daļai cilvēku tie negaršo. Taču Ārkanzasas Universitātes zinātnieki ierosina šo problēmu atrisināt pavisam vienkārši: gatavojot sendvičus, salātu vietā izmantojiet spinātus! Garšas ziņā nekādas atšķirības nebūs.

Mārdžorija Fiča-Hilgenberga, uzturzinātnes profesore Ārkanzasas Universitātē, pēta, kā mūsu ikdienas pārtiku padarīt vērtīgāku. “Mēs zinām, ka cilvēki dienas laikā neapēd tik daudz dārzeņu, cik būtu vēlams, un tāpēc nesaņem vajadzīgo daudzumu barības vielu,” saka profesore. “Mēs ceram, ka šis paņēmiens ar spinātiem ļaus radīt vismaz nelielu pārmaiņu mūsu ļaužu ēdienkartē, kurai tomēr būs liela diētiska nozīme.”

Profesore Fiča-Hilgenberga kopā ar darbabiedriem savu ideju pārbaudīja praksē, dažādu veidu sendvičos aizstājot salātu lapas ar spinātiem, - un ēdēji nekādu atšķirību nesajuta. “Tikai pāris no viņiem ieminējās, ka salātu lapas izskatās ļoti zaļas,” piebilst profesore.

Profesore Fiča-Hilgenberga stāsta, ka ari savās mājās tagad aizstājot salātus ar spinātiem. “Neviens nesūdzas!”

Cilvēkiem, kas ik dienu apēd vismaz divas porcijas ar foiijskābi bagātas pārtikas, par 20 % samazinās risks saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām un insultu. Diemžēl tikai 32 % ASV iedzīvotāju ik dienu ar pārtiku saņem vajadzīgo folij skābes daudzumu. (Tulane University, 2002)

 

Foto: recipes.wikia.com

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!