<< Visi raksti

4 soļi kā pārvērt savu ikdienu jogas praksē

0

1733

yogi.lv @ 2014-08-25

Jogas nodarbībā mums viss ir skaidrs, vispirms aktīvā daļa, tad mierīgā. Arī mūsu ikdiena, ja vien to ieplānojam un vadām apzināti, var būt kā jogas nodarbība. Atsvaidzinoša, uzmundrinoša un mierpilna. Jogas nodarbības pirmā daļa tiek veltīta tam, lai iesildītu ķermeni, tas ir vajadzīgs, lai mēs varētu izvairīties no traumām, ilgstoši atrodoties vienā pozā un lai spētu pilnvērtīgāk nodoties meditācijai un relaksācijai pēc aktīvās daļas. Tāpēc, pavisam noteikti varam teikt, ka jogas nodarbība vislielāko labumu sniedz tad, ja ir rūpīgi izplānota. Tāpat tas ir ar mūsu ikdienu.  Neskatoties uz to, cik aizņemti mēs esam, cik daudz darba un pienākumu un cik maz laika mums ir, mēs varam iegūt maksimālu labumu no ikviena mirkļa savā dzīvē, izvairoties no pārslodzes, “izdegšanas”, nespēka un emociju izvirdumiem. Lai tava ikdiena būtu kā jogas nodarbība, seko šiem padomiem.

RŪPĪGA PLĀNOŠANA UN SAGATAVOŠANĀS

Sagatavošanās ir pats galvenais! Jogā mēs sākam ar iesildīšanos, lai sagatavotu ķermeni un prātu daudz advancētākām āsanām. Ja tev priekšā ir nozīmīga prezentācija, tad dod sev laiku sagatavoties, lai tajā brīdī, kas tev jāsniedz prezentācija, tevi nepiemeklē šoks. Jogā šādi brīži visbiežāk rezultējās ar dažādām traumām.

SVARĪGAJĀ BRĪDĪ ATCERIES ELPOT

Prezentācijas laikā atceries par elpošanu. Dziļa, mierīga elpošana palīdzēs tev labāk koncentrēties, būt uzmanīgam, kā arī daudz lokanākam, ja notiek kas neparedzēts. Tāpat, ja gadās saņemt kādu negaidītu jautājumu, sāc ar dziļu ieelpu un nebaidies iepauzēt. Elpošanas brīdī koncentrējies uz elpu un pēc tam droši atbildi.

PAUZE JEB IZBAUDĪŠANAS MIRKLIS

Šī ir punkts, par kuru mēs visbiežāk aizmirstam, jo uzreiz ķeramies klāt pie nākamā uzdevuma, aizmirstot izbaudīt savus sasniegumus. Ja mēs tā darām, tad varam kļūt nervozi un neapmierināti, jo mums rodas sajūta, ka visu nekad nepaspēsim izdarīt. Tikko viens darbs ir pabeigts, tā mums ir jāiepauzē un jāpaslavē sevi, par labi padarītu darbu. Izbaudi šo mirkli, kad ir paveikts kas nozīmīgs, pat tad, ja tā ir ļoti ikdienišķa lieta. Tā vietā, lai koncentrētos uz personisko kritiku un šaustītu sevi par to, kas nav līdz galam izdevies, izbaudi pašu procesu un pozitīvās emocijas ko no tā gūsti.

ŠAVĀSANA

Uzsūc sevī savu dienas praksi, savus piedzīvojumus un sasniegumus. Velti laiku, lai pabūtu ar sevi. Asimilē sevī visu dienas pieredzi. Velti sev kaut vai tikai 5 minūtes, bet tajās piecās minūtēs izslēdz telefonu, TV un atslēdzies no ārpasaules. Paliec ar sevi un savu elpu. Tā vietā, lai pirms miega skatītos TV vai klaiņotu sociālajos tīklos, vai strīdētos ar ģimeni, ieej siltā vannā vai dušā, veic pašmasāžu un palutini savu ķermeni.

Vienmēr atstāj vietu brīnumiem un pārsteigumiem. Ļauj tiem ienākt tavā dzīvē. Ja visu laiku skriesi un darbosies, tad nespēsi tos ieraudzīt. 

Foto:Drew Xeron, Facebook

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!