<< Visi raksti

Apzināta elpošana ir jogas pamats

0

2040

Besa Galanise @ 2014-04-24

Tu ieelpo no 20 000 līdz 30 000 reižu dienā! Kultūrās, kurās praktizē jogu, elpošana ir mehānisms, ko cilvēki izmanto, lai piekļūtu sava ķermeņa dzīvības spēkam vai garam. Citiem vārdiem kā koncentrēties uz elpošanu tā, lai piekļūtu savai enerģijai - gan fiziskajai, gan garīgajai. Apzināti kontrolēta elpošana ir pašos jogas pamatos. Lielākā daļā stresa vadības tehniku koncentrējas uz elpošanas kontroli - un tam ir labs pamatojums. Dziļi ieelpojot, palielinās skābekļa daudzums, kas cirkulē ķermenī un smadzenēs un nomierina simpātisko nervu sistēmu.

Jogas elpošana palīdz mums sasniegt to vietu dziļi mūsu ķermeņa centrā, kur mēs glabājam savas jūtas. Spēja piekļūt savām jūtām un kontrolēt savu atbildes reakciju uz tām ir viena no visvērtīgā kajām jogas dzīves mācībām.

Īstā jogas elpošana tiek kontrolēta četros veidos: ieelpa, izelpa, elpas aizturēšana pēc ieelpas un elpas aizturēšana pēc izelpas. Joga tev savās jogas nodarbībās uzsver ieelpas un izelpas veikšanu.

Lēnām ieelpo caur degunu, elpojot līdz diafragmai, kas atrodas zem V-veida zonas zem ribām. Izelpo caur degunu. Kas gan varētu būt vienkāršāk, bet var izrādīties, ka neliels treniņš tomēr ir nepieciešams.

Būtībā visi aprakstītie jogas elpošanas vingrinājumi balstās uz klasisko trīsdaļīgo jogas elpošanas tehniku:

1. caur degunu veic dziļas, kontrolētas ieelpas;
2. ieelpo līdz pat diafragmai, līdz tā iztiepjas;
3. izmanto vēdera muskulatūru, lai kontrolētu izelpu.

 

Lai to apgūtu, nostājies Kalna pozā un vingrinies, ievelkot dažus elpas vilcienus caur degunu. Ieelpo vēl dziļāk, skaitot līdz trīs. Tad uzliec roku uz diafragmas, kas atrodas zem V-veida zonas zem ribām. Ieelpo tajā punktā un sajūti, kā vēdera muskuļi paceļas, izstiepjoties diafragmai. Savelc vēdera muskuļus un izelpo caur degunu.

Lai veiktu pilnu jogas ieelpu, ieelpo dziļi, izstiepjot diafragmu un vēderu, ļaujot elpai pacelties līdz krūtīm.

No sākuma jogas elpošanas veids var šķist mazliet neveikls, un tev pat var nedaudz noreibt galva, bet ar laiku tu spēsi veikt jogas elpošanu pilnīgi dabiski. Tu vari vingrināties jogas elpošanā jebkurā vietā un laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!