<< Visi raksti

Astoņi pārsteidzoši ieguvumi no jogas par kuriem tu, iespējams, nezināji

0

1817

Yogi.lv @ 2014-03-19

1.Detox
Ir ļoti daudz nodarbību visā pasaulē, kurās koncentrējas tieši uz šo aspektu – attīrīšanos. Nav nekāds pārsteigums, ka to pat dēvē par Detoxa jogu. Un tomēr, jebkurš jogas veids, pateicoties tam, ka palielina skābekļa līmenis asinīs un paātrina asinsriti, sniegs tev daudz labuma. Asanas palīdz lietas sakustināt un izvadīt. Konkrētas pozas rada maigu spiedienu un stimulē gremošanas orgānus, nieres un aknas. Šiem orgāniem attīrīšanās procesā ir galvenā loma. Jebkāda veida sagriezieni ir īpaši noderīgi. Tāpat jāatceras par elpošanu pirms asanas, asanas laikā un pēc tās. Tas palīdzēs palielināt skābekļa daudzumu asinīs un izvadīt visu lieko no organisma.

2. Pacietība

Vēl viens ļoti pozitīvs regulāras jogas prakses ieguvums. Joga māca mums nekoncentrēties uz ieguvumiem jeb rezultātiem, bet izbaudīt tagadnes mirkli. Nepacietība ir nepieciešamība būt kaut kur citur ļoti ātri, un nav labāka veida, kā ar to cīnīties, kā asanas un koncentrēšanās uz elpu. Atrodoties uz paklājiņa, tev nav iespēju kaut kur aizskriet, tev ir jāmēģina atrast sevī mieru un stabilitāti, esot tieši tur, kur tu esi.

3.Balansē hormonus
Ir zināms, ka joga palīdz līdzsvarot visas mūsu ķermeņa sistēmas. Īpaši tā līdzsvaro endokrīnos dziedzerus, kuru uzdevums ir izdalīt hormonus ķermenī. Ir dažas pozas, kurām ir īpaši maigs un dziedniecisks efekts tieši uz virsnieru dziedzeri, kā, piemēram, bērna poza, kurš izdala stresa hormonu- kortizolu. Tāpēc pat pāris minūtes drudžainā dienā, pavadītas bērna pozā palīdzēs tev justies labi!

4.Uzlabo koncentrēšanās spējas
Koncentrēšanās spējas vienkārši ļauj tev fokusēties uz vienu lietu. Mūsu ikdienā daudziem ir ļoti grūti koncentrēties, tādējādi radot grūtības veikt pat vienkāršākos darbus. Jogas nodarbības laikā, tu tiec iedrošināts atkal un atkal atgriezties pie savas elpas, kas ir galvenais koncentrēšanās jeb fokusa balsts. Joga palīdz uzlabot koncentrēšanos gan uz jogas paklājiņa, gan nokāpjot no tā.

5. Piezemēšanās
Saknes čakra Muladhara attiecas uz mūsu saknēm, mūsu fiziskās drošības sajūtu. Kad tā darbojas labi, tas palīdz mums justies daudz piezemētākiem un saistītiem ar zemes enerģiju. Šī čakra atrodas priekšpusē, divas colas zem astes kaula, un to stimulē asanās, kurās kājas ir plati atvērtas, tādās kā Virabhadrasana, Trikonasana, un noliecieni uz priekšu ar platām kājām, gan stāvus, gan sēdus. Esot šajās asanās tu strādā ar enerģijām šajā čakrā, piezemējies vairāk, kas var būt ļoti noderīgi brīžos, kad tavā dzīvē notiek kādas fiziskas pārmaiņas, pārvākšanās uz jaunu dzīves vietu vai ceļošana.

6.Radošuma stimulēšana
Sakrālā čakra Swadisthana ir smalkā ķermeņa kreativitātes centrs. Tā atrodas astes kaula reģionā, tādēļ visas asanas, kas aktivizē šo rajonu, aktivizēs arī kreativitātes enerģiju. Atceries, ka radošums nav tikai spēja uzzīmēt zīmējumu, tas attiecas arī uz mūsu spējām risināt problēmas, kas ir ļoti svarīgi. Neatkarīgi no tā, vai mēs esam vai neesam mākslinieki. Pievieno Paschimottanasana, Bhujangasana un Janu Sirsasana savai praksei un ļauj savai radošuma straumei plūst.

7.Vairo pārliecību
Tik daudzos līmeņos joga var palīdzēt tev vairot pašapziņu. Tā dod tev praktisku veidu kā attīstīt ārējās un iekšējās īpašības, tādas kā izturība, līdzsvars un koncentrēšanās spējas. Kad mēs redzam uzlabojumus savā praksē, ir dabiski, ka mūsu pašapziņa pieaug. Enerģētiskā līmenī, saules pinuma čakra Manipura attiecas uz pārliecību, tāpēc iekļaujot savā praksē pozas, kas stimulē šo čakru, tu sajutīsi kā virzies cauri dzīvei ar augsti paceltu galvu. Izmēģini noturēt Kumbhakasana pāris minūtes katru rītu un pavēro kas notiek.

8.Asina intuīciju
Intuīcija parasti ir tā balss, kurā der ieklausīties pēc iespējas biežāk. Regulāra meditācijas prakse palīdz atvairīt svārstīgās domas un pārdomas, bailes, fobijas un nemieru, radot vietu mūsu intuīcijas sākotnējam viedumam, lai sniegtu mums nepieciešamās atbildes uz nozīmīgiem jautājumiem, lai virzītos tālāk.

Autors: Anna Koventrī

Foto:dollarclub.com

No angļu valodas tulkojusi Kristīne Somere

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!