<< Visi raksti

Joga grūtniecēm

0

1884

Viktorija Vudhola, Džonatans Setins @ 2015-02-19

Atbalstoša un informatīvu pozu, meditācijas un elpošanas vingrojumu prakse, lai spēcinātu ķermeni un prātu, gatavojoties dzemdībām un kļūšanai par māmiņu. Piemērots no otrā trimestra.

IR DABISKI BAIDĪTIES

Sievietes ļoti baida ķermeņa pārmaiņas, kā arī dzemdības. Viņas ir dzirdējušas tik daudz negatīva, tāpēc ir pārsteigtas, atnākot uz jogas nodarbību un dzirdot kādu pozitīvu un atklāti runājam par to, ko viņas piedzīvo. Es aicinu sievietes arī pēcāk atgriezties un pastāstīt par dzemdību pieredzi vai nolasu e-pasta vēstules, ko jaunās māmiņas man sūta, lūdzot nodot pārējām dalībniecēm viņu padomus un piedzīvoto.

Es vēlos, lai sievietes, aizejot no nodarbības teiktu: „”Jā, manī aug bērns, un tas ir lieliski!” pretēji ierastajam: „Es jūtos tik milzīga, un man vairs neder mans apģērbs.” Tas pats attiecas arī uz dzemdībām. Mēģiniet mainīt nostāju un tā vietā, lai domātu: „Tā būs kliedzoša agonija, es spēšu to pārciest”, ar prieku gaidiet katras kontrakcijas kā soli tuvāk, lai sastaptu savu mazuli.

JOGA GRŪTNIECĒM IR LAIKS, LAI RASTU SAIKNI AR BĒRNU

Sievietēm, kas grūtniecības laikā strādā, nereti nav iespējas pietiekami satuvināties ar nedzimušo mazuli. Biroja vide nepielāgojas grūtniecībai, no sievietēm gaida, ka viņas rīkosies tā, it kā nekas nebūtu mainījies. Pat, ja viņas nestrādā, bet šis ir otrs vai trešais bērns, viņām vienkārši nereti neatliek laika.

Es aicinu sievietes pēc iespējas biežāk pieskarties vēderam. Izmantoju vārdus, lai satuvinātu viņas ar ķermeni, bērnu un elpu. Dažām tas notiek dabiski, bet citām šķiet neparasti. Atcerieties, ka četrdesmit grūtniecības nedēļas ir laiks, kad jūs visciešāk esat saistīta ar bērnu.

Tas ir arī laiks, kad kontaktēties ar citām grūtniecēm un justies grupas daļai, dalīties viedokļos, iegūt draugus un pārvērst atsevišķu, iespējams izolējošu pieredzi kopīgā piedzīvojumā.

SĀCIET AR ELPOŠANAS VINGRINĀJUMIEM

Grūtniecības laikā ir tika daudz notikumu, ka sievietēm ir jāelpo dziļāk un pilnīgāk, lai saglabātu mierīgu ķermeni un prātu. Bērnam augot, plaušām atliek mazāk vietas, un sievietēm mēdz trūkt elpas. Attīstot stāju un veicot kustības, kas pagarina ķermeni, ir iespējams radīt pietiekami vietas kā sievietei, tā bērnam.

Elpošana ir galvenais līdzeklis, kas palīdz saglabāt modrību dzemdību laikā, kā arī koncentrēties, kad mūsu līdzsvaru draud izjaukt dzīves aspekti, ko nevaram kontrolēt, piemēram, uzmācīga vīramāte vai pārmaiņas darbā. Nodarbības sākumā vienmēr aicinu sievietes uzlikt rokas uz vēdera un izjust, kā elpa kļūst arvien dziļāka.

LĪDZSVARS STARP SPĒKU UN MAIGUMU

Nodarbībās vairojam roku un kāju spēku, pieņemam dažādas pozas un strādājam ar gravitāciju, lai sievietes atklātu, ko spēj viņas mainīgais ķermenis. Daudzas sievietes atzīst, ka nav pat nojautušas, cik daudz spēj. Dzemdībās ir nepieciešams spēcīgs ķermenis, tomēr es mudinu jaunās māmiņas atbrīvot vēderu. Sievietēm, kuras strādā fizisku darbu vai ir ļoti spēcīgas un saspringtas no gadiem ilgas nodarbošanās sporta zālē vai dinamiskas jogas, ir jāvelta laiks tam, lai kļūtu maigākas un atslābinātos.

DARBS PIE GARĪGĀ SPĒKA

Izmantojot trīs minūšu izturības vingrojumus, es mācu sievietēm vairot garīgo un emocionālo spēku par spīti diskomfortam. Tā ir nostāja, kuras dzemdībās būs nepieciešams simtkārt vairāk. Piemēram, sēžot izstiepiet rokas virs galvas un spēcīgi puriniet plaukstas, it kā censtos nopurināt ūdens pilienus. Šāda purināšana palīdz atbrīvoties, aizdzīt bailes. Pēc laika rokas sāk sāpēt tik ļoti, ka prāts vēlas jūs izraut no šīs situācijas (tāpat notiks arī dzemdībās), tomēr uzdevums ir turpināt. Es redzu, ka sievietēm ar katru nedēļu ir vairāk spēka un izturības. Visas sūkstās, kad jāveic šie vingrojumi, bet, izturējušas paredzētās trīs minūtes, jūtas patiesi spēcīgākas.

MEDITĀCIJA UN ATSLĀBINĀŠANĀS

Mums ik dienu ir jāveic tik daudz un nav iespējas atslābt pat laikā, kad ķermenis darbojas par diviem. Atslābināšanās nodarbības beigās ļauj sievietēm atpūsties kaut uz dažām minūtēm. Meditācija ļoti noder, lai nomierinātu prātu un nervu sistēmu – tie ir noderīgi paņēmieni, gatavojoties kļūt par māmiņu.

SVARĪGĀKAIS IR GATAVOŠANĀS

Dzemdības ir kā jebkurš fizisks un garīgs pārbaudījums – tam ir jāsagatavojas. Ķermenim ir jāpaveic, iespējams, grūtākais, kas tam jebkad būs jādara. Attiecieties pret dzemdībām kā pret kāzām, svarīgāko darba interviju mūžā vai maratona skrējienu. Pret nevienu no minētajiem uzdevumiem jūs neizturētos vieglprātīgi, cerot, ka gan viss būs kārtībā arī bez sagatavošanās.

Grūtniecība ir laiks, lai pierastu pie domas, ka dzemdības būs intensīvas, dažām sāpīgas, bet noteikti skaistas, brīnišķīgas un spēcīgas, un jāapgūst noderīgi paņēmieni – īpaši dziļa elpošana. Maratonā ir mirklis, kad spēki ir izsīkuši un gribas padoties. Tāpat arī dzemdībās starp kontrakciju un grūšanas posmiem pienāk lūzuma punkts. Mazulis drīz piedzims, viss ķermenis ir atvēries. Pat ja plānojat dabiskas dzemdības, šajā mirklī ikviena sieviete sauc pēc zālēm. Tomēr, saprotot , kas notiek ķermenī, spējot saglabāt dziļu elpu un atvērties notiekošajam, jums būs lielāka iespēja iztikt bez medikamentiem.

ZINĀŠANĀS IR SPĒKS

Ir brīnišķīgi, ja sievietes, kas nav plānojusi dabiskas dzemdības, noskaņojusies anestēzijai vai ķeizargriezienam, nākot uz nodarbībām, pamazām kļūst arvien atvērtākas citām iespējām. Dažas sievietes nekad nav vēlējušās aktīvi iesaistīties  dzemdībās, jo baidās vai nav pārliecinātas, ka tos spēj. Jo vairāk jūs pagūsiet, jo stiprāka jutīsieties, līdz ar to nevēlēsieties šo pieredzi atdot citu rokās. Zināšanas palīdz arī samierināties ar medicīniskajiem lēmumiem, kas jāpieņem, jo iegūstat par tiem informāciju un izpratni.

JOGA NODER ARĪ, JA PLĀNOJAT ĶEIZARGRIEZIENU

Sievietes, kurām veikts ķeizargrieziens, stāsta, ka joga grūtniecēm ievērojami veicina atveseļošanos. Tā palīdz saglabāt spēcīgu ķermeni un labu asinsriti, ali ātrāk atgūtos no operācijas. Ja esat stāvoklī, ir maz iemeslu, lai nenodarbotos ar jogu, lai gan veselības problēmu gadījumā vispirms jākonsultējas ar ārstu.  Tiesa, arī tad pirmajā trimestrī varat sākt apmeklēt nodarbības, lai satiktos ar citām sievietēm un ieklausītos stāstītajā. Nodarbībās mēdz piedalīties arī sievietes, kuras veic tikai izturības vingrinājumus un dzied mazulim.

Avots: Joga ikvienam. 

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!