<< Visi raksti

Jogas elpošanas metode, lai nomierinātos 6 sekundēs

0

2024

MELISSA MAK @ 2015-03-02

Pranajāmas lielākais noslēpums slēpjas nevis ieelpā, bet izelpā.  Brīdī, kad esam dusmīgi vai aizkaitināti, lielākā daļa terapeitu māca mums izmantot elpošanu. Visi tic, ka ieelpa ir atslēga – jo vairāk es ieelpoju un piepildu savas plaušas, jo mierīgāks kļūstu...

 Pilnīgi nepareizi!

Lai iegūtu maksimālu labumu, zinātnieki jogas iesācējiem, iesaka ieelpu un izelpu padarīt viena garuma. Respektīvi, uzsvaram jābūt nevis uz ieelpu, bet jācenšas izelpu un ieelpu padarīt vienādu.  Klejotājnervs, kas atrodas mūsu smadzenēs, ir atbildīgs par mūsu parasimpātisko nervu sistēmu , tas samazina mūsu sirds ritmu un asinsspiedienu, deaktivizējot cilvēka „cīnīšanās” mehānismu, ieskaitot nemieru, aizkaitināmību un stresu.  

Kad ar elpošanas palīdzību tiek stimulēts klejotājnervs, tiek iegūta kontrole pār sirds ritma un asinsspiediena paaugstināšanos. Kad tie samazinās, tas pats notiek arī ar dusmām un aizkaitināmību.

Jogas skolotāji ļoti bieži saka šo frāzi: „Lai iegūtu kontroli pār savu ķermeni, iemācieties kontrolēt savu elpu.”

Elpošanas kontrole palīdz līdzsvarot mūs arī fiziskā līmenī, kad veicam āsanas, un mentālā līmenī, kad rodas nepieciešamība kontrolēt mūsu domas un emocijas.

Kā tad pareizi elpot, lai gūtu maksimālu labumu? Ir pierādīts, ka jogas iesācējiem ir nepieciešamas vismaz 5 sekundes, lai klejotājnervs tiktu stimulēts.

Jūti, ka asinis vārās? Veic dziļu ieelpu un izelpo aizskaitot līdz seši. Atkārto.

Jūties nekomfortabli āsanā? Veic dziļu ieelpu, izelpo aizskaitot līdz seši. Atkārto.

Ko tad, ja neesi iesācējs jogā? Tad mēģini palēnināt savu elpu vēl vairāk.  Vidēji cilvēks veic 12 ieelpas minūtē, elpošanas pētījumi iesaka samazināt to līdz 5-6 elpām minūtē.

Avots un foto: www.mindbodygreen.com

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!