<< Visi raksti

Populārākās kļūdas jogā

0

1986

Kristīne Somere @Yogi.lv @ 2014-03-19

Ko darīt, lai uzlabotu rezultātus jogā?

Reizēm, mums škiet,ka esam nonākuši strupceļā. Uz nodarbībām iet īsti vairs negribas un kad aizejam, tad šķiet,ka neesam īstajā vietā. Kādas ir iesācēju visbiežāk pieļautās kļūdas.

Par maz šķidruma

Ūdens un tieši ūdens, nevis tēja, sula, kafija un citi dzērieni ir tie, kas mūsu ķermenim ir visvairāk vajadzīgi. Sporta klubos ir ierasts redzēt aktīvistus ar ūdens pudelēm, kuras šķietami netiek izlaistas no rokām, taču jogā ūdens malkošana aktīvās vingrošanas laikā nav ieteicama. Tāpēc uzņem pietiekami daudz šķidruma visas dienas laikā, lai nodarbībā ķermenim pietiktu iekšējo resursu. Nevajadzētu daudz dzert arī tieši pirms nodarbības,  jo tas radīs papildus slodzi ķermenim un var radīt burbuļojošas skaņas vēderā. Taču pāris malka silta ūdens nekaitēs.

Ielēkšana jau braucošā vilcienā

Kavēšana jogā ir ne tikai nevēlama, bet pat kaitīga. Ja tu ierodies kaut 5 minūtes vēlāk, tas var ietekmēt visu tavu praksi. Pat piecas minūtes ir pietiekami ilgs laiks, lai citi būtu mēreni iesildījušies. Ja ieradīsies aktīvas vingrošanas vidū, ķermenim būs grūtāk iejusties un ielēkt nodarbības tempā, jo tam pietrūks sagatavošanās posma. Ierodies laicīgi, ieņem sev vispiemērotāko vietu un noskaņojies emocionāli. Nepļāpā ar paziņām, bet izbaudi laiku vienatnē ar sevi. Apsēdies uz sava paklājiņa un esi kluss. Savienojies pats ar sevi un noskaņo savu ķermeni un prātu uz praksi, kuru gatavojies veikt.

Nepiemērots apģērbs

Sākumā daudziem šķiet, ka joga ir tāda mierīga pasēdēšana un stiepšanās, tāpēc uzskata, ka jogai nav nepiemērota apģērba. Taču tā nav. Jogā var nākties kārtīgi izkustēties un pat pasvīst. Tāpēc ir svarīgi, lai apģērbs būtu pieguļošs un nebūtu sintētisks.  Brīvi, maisveidīgi apģērba gabali, kas ir pāris izmērus lielāki, nav piemēroti jogai, tāpat nevajadzētu arī vilkt sintētisku apģērbu, kas pielīp pie ādas un sviedrē.  Veicot jogas asanas, svarīgi ir nevis uztraukties par to, ka drēbes ir noslīdējušas vai krīt nost, bet koncentrēties uz pareizu asanu izpildi. Apģērbam ir jābūt brīvam, bet tajā pašā laikā piegulošam, lai tas nerautos uz augšu, nekristu nost, nespiestu, neberztu un netraucētu koncentrēties uz to, ko tu tajā brīdī dari.

Neiecietība pret sevi

Neviena jogas nodarbība nav veltīga. Pat, ja tu nespēj veikt visas asanas, kuras tev skolotājs rāda, tu vienalga esi ieguvējs. Turklāt katru reizi tava prakse ir savādāka un tas, ko spēj tavs ķermenis, arī mainās. Mūsu emocionālais stāvoklis atstāj lielu iespaidu uz mūsu fizisko ķermeni, tāpēc, ja diena bijusi emocionāli smaga, arī tava jogas prakse iesākumā var būt stīva un saraustīta. Negaidi neko. Gaidas ir tas, kas atnes vilšanos. Noskaņojies darīt visu ,cik labi vien spēj, un rezultāti neizpaliks.

Neskaties spogulī un neskaties apkārt

Skatīšanās spogulī un uz citiem, ir viena no traucējošākām lietām jogas nodarbībā. Koncentrējies uz sevi! Nav vajadzības salīdzināt sevi ar ikvienu jogas zālē esošo personu un domās izlemt, kurš no jums ir labāks, spēcīgāks, lokanāks utt. Atceries, joga NAV sacensība, kur pakausī elso konkurents. Joga ir individuāla prakse, kurā tu seko līdzi savai attīstībai, nevis tam, cik spēcīgs vai vājš ir tavs „konkurents.” Nenosodi sevi un nenoniecini citus.  Esi pacietīgs. Rezultāti būs.

Pavirša attieksme pret elpošanu

Reizēm ir vajadzīgi vairāki gadi, lai izkoptu elpošanu un padarītu to perfektu. Jebkurā brīdī, kad jogas asana šķiet par grūtu  un prāts sāk lēkāt, atceries par elpošanu.  Elpo, ieelpo un izelpo dziļi caur degunu. Šāda veida elpošana palīdzēs tev „noturēt pozu” un izturēt līdz nodarbības beigām, nešaustot sevi un nemokoties pašpārmetumos. Elpošana ir mūsu ierocis, mūsu galvenais „partneris jogā.” Elpa un mūsu ķermeņa kustība ir kā laulātie draugi medusmēneša laikā- pilnībā nešķirami.

Pilnīga atslēgšanās

Joga ir individuāla prakse, taču nav vēlama arī pilnīga atslēgšanās. Nepalaid garām sīkās nianses un detaļas, ko stāsta skolotājs. Reizēm poza šķiet par vieglu vai par sarežģītu, kas izraisa nepatiku pret šo konkrēto pozu. Ieklausies skolotājā vai pajautā padomu. Iespējams, pavisam niecīga piezīme izmainīs tavu attieksmi pret šo pozu, un tu iemīlēsi pat to pozu, kuru līdz tam nevarēji ciest.

Pārlieku liela centība

Ir cilvēki, kuri reizēm izlaiž kādu pozu, jo šķiet, ka tā ir par grūtu. Nejusties gatavam pildīt kādu jogas pozu, ir tikai normāli, tāpat kā, atnākot pirmo reizi uz jogu, censties izpildīt pilnīgi visas asanas advancētā līmenī. Protams, vienīgais veids kā iemācīties, ir darīt, taču nespiedīsim sevi uzlēkt augstāk, nekā esam tobrīd spējīgi. Nespēt aizlikt kājas aiz galvas pirmajā nodarbībā ir tikai normāli un, starp citu, tas nebūt nav jogas prakses mērķis.

Koncentrēšanās tikai uz fizisko prakses daļu

Neaizmirsti par relaksāciju. Neskrien prom no nodarbības tiklīdz fiziskā daļa ir beigusies. Relaksācija ir jogas galvenā daļa. Aizmirsti vēl uz mirkli par ārpasauli, tā nepazudīs pāris minūšu laikā.

Pieēšanās pēc jogas

Fiziskā slodze veicina izsalkumu. Jāsaka gan, ka joga šajā ziņā mazliet atšķiras no tradicionālā sporta treniņa. Pēc jogas parasti izsalkums nav tik liels kā būtu pēc kārtīgas aerobikas jeb riteņbraukšanas treniņa. Un tomēr, reizēm mūs pārņem izsalkums. Ēšana nav nekas slikts. Jāatceras tikai par piemērotu pārtiku. Mēģini vispirms pārbaudīt, vai tavam ķermenim ir nepieciešama pārtika vai šķidrums, jo mūsu prāts šos signālus neatšķir. Reizēm mums vienkārši gribas dzert, bet mēs tā vietā ieturam kārtīgu maltīti. Tāpēc vispirms izdzer krūzi silta ūdens un pēc tam pavēro, vai tevi joprojām moka izsalkums? Varbūt pietiks ar glāzi piena, jogurta vai pāris augļiem.

Foto: www.iStock.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!