<< Visi raksti

Vai ir nepieciešami jogas palīglīdzekļi jeb ko darīt, ja „nesanāk” āsana...

0

1758

all-yoga.ru @ 2015-05-14

 

„Panākumi tiek sasniegti tikai ilgstošā laika periodā veiktas nepārtraukta jogas prakses rezultātā. Turklāt tā jāveic ar pozitīvu prāta stāvokli un lielu centību.”

Patandžali Jogas Sutra 1.14.

 

 

Vai mums ir nepieciešami jogas palīglīdzekļi – jostas, bloki, bolsteri, spilveni? Vai pietiek tikai ar mūsu ķermeni?

Dažādas jogas skolas un autoritātes uz šo jautājumu atbild atšķirīgi. Protams, nekādi palīglīdzekļi, paklāji un spilveni meditācijai neievedīs jūs samadhi stāvoklī, tomēr mēs uzskatām, ka šie palīglīdzekļi ir ļoti noderīgi.

Sāksim ar to, kam joga ir paredzēta, kam tā var sniegt labumu, un kam ir jēga nodarboties ar jogu. Mūsu dziļākā pārliecība – ikvienam! Nav pilnīgi nekādu ierobežojumu vecuma vai fiziskās sagatavotības dēļ, kas nebūtu savienojami ar jogas praksi un labumu gūšanas no jogas.

Mazliet paturpināsim. Izslēgsim šoreiz smagas psihiskās un fiziskās saslimšanas, jo šeit ir nepieciešama speciālista konsultācija. Mēs runājam par tādiem šķēršļiem, kā vecums, liekais svars un nepietiekama lokanība.  Tad, lūk! Mēs esam pilnībā pārliecināti, ka neatkarīgo no jūsu vecuma, ķermeņa uzbūves un lokanības jūs varat sākt nodarboties ar jogu jau šodien un gūt no tā labumu!

Kāpēc gan eksistē uzskats, ka joga ir „ekstremāls” sporta veids jauniem, veseliem un ar fenomenālu lokanību apveltītiem cilvēkiem. Tam par iemeslu ir tas, ka trūkst labu mācības līdzekļu, kā arī skolotāju, tiem, kas cenšas praktizēt dažādus jogas „sporta” veidus. Cilvēks nopērk grāmatu, atver to un cenšas ieņemt pozu kā bildē. Protams, nekas nesanāk. Neviens arī nevar pateikt viņam, ka tieši tāpat nesanāk 90-95% citiem jogas iesācēju. Liela daļa mācekļu, izmēģinājuši jogu nedēļu, varbūt pāris, jūtas vīlušies un pamet nodarbības vai nolemj, ka vispirms viņiem jāuzlabo sava fiziskā forma, lai spētu nodarboties ar jogu.

Turklāt jebkuras āsanas pareiza izpilde slēpjas tajā, lai ieņemtu šobrīd jums pieejamu un iespējamu pozu, kura būtu vistuvāk ideālam (attēlam fotogrāfijā) un pilnībā atbrīvoties. Šis mazais noslēpums atver durvis uz jogu ikvienam. Tāpēc, ka šādu noteiktu stāvokli var ieņemt ikviens. Un nav liela bēda, ja jūsu āsana vien nedaudz atgādinās to, ko esat redzējis fotogrāfijās. Būtiskākais, lai pilnīgas relaksācijas nosacījumos, āsana sniegtu savu ietekmi jau no pirmās dienas, nevis tad, kad jūs iemācīsieties teicami sasiet sevi mezglā.

 

Un tieši tāpēc, lai pilnībā atbrīvotos šajā stāvoklī, jums ir nepieciešami palīglīdzekļi.  Tā kā jūs šobrīd nespējat ieņemt pozu tās maksimālā līmenī, tad tas līmenis, kurš jums šobrīd ir iespējams bieži vien izrādās nestabils. Noliecoties uz priekšu nespējam noliegties līdz grīdai, vērpes pozās nespējam aizsniegt kāju pēdas utt.  Tad kas gan jums liedz izmantot speciālos jogas blokus un jostas? Jostas un bloki ir vispopulārākie jogas palīglīdzekļi, kuru ar ievērojamu ieguvumu sev var izmantot jebkurš jogas praktiķis.

 

 

 

 

Atsevišķi apstāsimies pie galvas stājas jeb siršāsanas – āsanu karalienes. Ļoti maz kurš seko viedajam Viktora Boiko brīdinājumam: „Tiem, kuri nekad līdz šim nav nodarbojušies ar sportu, īpaši sievietēm, nevajadzētu pat mēģināt ieņemt galvasstāju ātrāk kā pēc pusotra gada regulāras un sistemātiskas āsanu prakses.”  Rezultātā liels mugurkaula traumu skaits kakla rajonā. taču lielu daļu šo problēmu varēja nebūt, ja tiktu izmantots īpaši radītais siršāsanas palīglīdzeklis.  Lietojot šo konkrēto jogas palīglīdzekli no kakla tiek noņemta lielā slodze, kakla skriemeļi nav saspiesti kopā un netraumējas.  Optimāli tiek sadalīts ķermeņa svars, 80% uz pleciem un 20% uz rokām. Galva brīvi karājas un neskaras pie grīdas. Spranda netiek pārlogota. Balsti rokām ir noņemami, un tos var izmantot kā jogas blokus.

Mugurkauls. 85% zemeslodes iedzīvotāju cieš no osteohondrozes, un tas nozīmē, ka gandrīz ikvienu cilvēku kaut reizi ir bijusi „savilkta” mugura. Lai cik skumji tas nebūtu, galvenais šādu nedienu iemesls ir jūsu dzīves komforta palielināšanās. Jo kad mājās nebija liftu, ikviens pa kāpnēm kāpar ar kājām, kaut tikai uz otro stāvu. 

Kamēr katram nebija savs auto, cilvēki visur pārvietojās kājām, kaut vai tikai no autobusa pieturas līdz savam dzīvoklim. Turklāt, tieši mazkustīgs dzīvesveids mazo un lielo pilsētu iedzīvotājus padara par agras osteohondrozes, radikulīta un citu muguras un locītavu saslimšanu upuriem.  Kā pierādījumu var minēt problēmas ar veselību kosmonautiem: zemes pievilkšanās spēka trūkuma un zemās mobilitātes dēļ, viņiem visvairāk cieš kauli. Bez fiziskās piepūles tie kļūst trausli, līdz ar to – mazāk aizsargāti.

Ideāls palīglīdzeklis, lai jūsu mugurkauls iegūtu lielisku stāvokli ir īpašs jogas sols atliecieniem, bet bolsteri un spilveni meditācijai tiek lietoti, lai radītu mīkstu pamatu sēdošām, guļošām un pagrieztajām pozām, kā arī prānājāmas laikā.  Spilvens, kas radīts ilgstošai sēdēšanai meditācijā uz grīdas, palīdz jums sēdēt ar taisu muguru, paceļot iegurni. Tādējādi tiek noņemta slodze no muguras muskuļiem.

avots: http://www.all-yoga.ru/page/nuzhny-li-propsy-dlja-zanjatij-jogoj

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!