<< Visi raksti

Vai varu nodarboties ar jogu, ja man tikko ir piedzimis mazulis?

0

1585

yogi.lv @ 2015-02-08

Pēc bērna piedzimšanas var šķist, ka jogas nodarbība ir vajadzīga vairāk kā jebkad agrāk. Ja barojat ar krūti, jums var būt sakumpuši pleci vai stīvs kakls. Pietūkušas krūtis var izraisīt muguras sāpes, turklāt ir jāpaiet vairākām nedēļām līdz piena plūsma ir pietiekami stabila, lai jūs varētu pievērsties fiziskām aktivitātēm.

Ķermenis var būt stīvs un zaudējis līdzsvaru no ilgstošas sēdēšanas, mazuļa nēsāšanas vai ratiņu stumšanas, turklāt arī atbildība, kas jāuzņemas jaunajai māmiņai, var būt satraucoša.  Līdz ar to jūs noteikti vēlēsieties izstaipīties un atbrīvoties no uzkrātā sasprindzinājuma. Joga šajā ziņā ir nenovērtējama, īpaši, ja nodarbībās tiek praktizēta mūla bandha, kas nostiprina iegurņa pamatni.

Kārtējās vizītes laikā jautājiet ārstam, vai drīkstat atsākt nodarbības, īpaši, ja jums ir bijis ķeizargrieziens vai sarežģījumi dzemdību laikā. Ja dzemdības noritējušas gludi, ķermeni parasti ir gatavs fiziskajām aktivitātēm pēc sešām nedēļām, tomēr brīdiniet pasniedzēju, ka esat nesen dzemdējusi.

Visticamāk, jūs dedzīgi vēlēsieties atgūt agrāko formu, tomēr nesteidzieties. Sievietes ķermenis pilnībā atgūst iepriekšējo fizisko veselību tikai pēc diviem gadiem. Šis ir laiks, kad ir jāpierod pie mazliet lielāka vidukļa apkārtmēra un nav jāvelta visas pūles, lai tūlīt gūtu nevainojami gludu vēderu, jo pārmērīgiem vēderpreses vingrinājumiem var būt negatīvas sekas. Grūtniecības beigu posmā šie muskuļi atdalās, lai atvēlētu vietu augošajam mazulim, un ir vajadzīgs laiks, lai tie atkal savienotos (jāatzīmē, ka barošana ar krūti, var šo procesu paātrināt). Ja nodarbībās tiek īpaši trenēta rumpja daļa, esiet piesardzīgi, lai nepārpūlētos. Aktīva trenēšanās, iekams muskuļi ir pietiekami sakļāvušies, var tos traumēt. Rumpis aizsargā muguras lejasdaļu no traumām, tāpēc uzraugiet, lai posmā, kamēr vēdera muskuļi ir vājāki, mugura netiek pārpūlēta. Atliecoties atpakaļ tādās pozās kā čūskas poza, suņa stiepšanās ar galvu uz augšu un loka poza, tiecieties virzīt kaunuma kaulu pret nabu, lai justu pie sēžamvietas pamatnes strādājam paceles cīpslas. Tās iesaistīs rumpja muskuļus un aizsargā muguru.

Pēc grūtniecības hormona relaksīna ietekmē saites ir mīkstākas nekā parasti, tāpēc tās sliktāk veic savu uzdevumu aizsargāt locītavas. Relaksīns saglabājās organismā vairākas nedēļas un pat mēnešus pēc dzemdībām, īpaši, barojot ar krūti. Šajā posmā ir svarīgi izvairīties no dinamiskām nodarbībām un iņ jogas, jo slodze var sastiept saistaudus un muskuļus, kas balsta locītavas. Koncentrējieties uz kaulu spēcināšanu un locītavu stabilitāti.

Kad beidzot izdodas atvēlēt laiku, lai apmeklētu jogas nodarbību, izvēlieties to, kas jums patiešām patīk, jo būdamas mātes, mēs esam tik aizņemtas ar rūpēm par citiem, ka bieži vien aizmirstam par sevi.

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!