<< Visi raksti

Vai zināji, ka dziļa elpa padara organismu sārmainu?

0

1696

Viktorija Vudhola, Džonatans Setins @ 2015-02-17

Jogā ir jāieelpo caur degunu, jo tas attīra gaisu un ļauj elpai pilnībā ieplūst plaušās. Dziļa elpošana baro šūnas ar skābekli un izvada oglekļa dioksīdu, kas seklas elpošanas gadījumā var palikt plaušu zemākajā daļā. Elpa palīdz arī saglabāt organismā sārmainu vidi (stress dara to skābāku, un šāda vide var pasliktināt organisma imunitāti, darot uzņēmīgāku pret slimībām).

Daudziem no mums vajadzētu iemācīties elpot dziļāk. Ja esam pakļauti stresam, elpa kļūst sekla. Ja pavadām ilgas stundas, noliekušies pār rakstāmgaldu, krūškurvis un ribas ir saspiesti un muskuļi saspringti, tā samazinot vietu, kur plaušām izplesties. Joga piedāvā īpašus elpošanas paņēmienus, tomēr tos mēģināt, iekams esat iemācījušies pareizi elpot, ir tāpat kā mēģināt iespīlēt pēdas pārāk mazos apavos.  Būtu pareizāk vispirms veikt jogas paņēmienus, kas atbrīvo elpceļu muskuļus, piemēram, gulēt, zem muguras horizontāli paliekot salocītu segu, lai atvērtu krūškurvi.

Pirmais solis pretī dziļākai elpai ir to iepazīt, vienkārši izjūtot. Elpas vērošana, tāpat kā mantru skaitīšana, palīdz koncentrēt prātu vienkopus un atvairīt ikdienas domas. Vinjasa jogā, kur kustības ir saistītas ar elpošanu, kā līdzekli uzmanības koncentrēšanai izmanto udžaji jeb uzvarošo elpu. Šis paņēmiens ir punkts, uz ko koncentrēties. Udžaji iesaista vēdera lejas daļu, tā aizsargājot muguru. 

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!