<< Visi raksti

Vienkāršā valodā par jogu

0

1970

yogi.lv @ 2014-08-20

Jogas pozai ir divi nozīmes slāņi: fiziskais un filozofiskais. Mēs praktizējam jogu, lai attīstītu lokanību, spēku, līdzsvaru un izturību savā ķermenī un prātā. Jogas pozas, kas veicina lokanību, balstās uz stiepšanos, lai palielinātu ķermeņa kustību amplitūdu. Ar nelielu stiepšanos muskuļi padosies un pastiepsies vairāk, nekā tev tas būtu šķitis iespējams. Tas pats princips darbojas arī dzīvē. Tas, kurš vēlas būt garīgi elastīgs, ir atvērts jaunām idejām, nevis statisks vai neelastīgs savā domāšanā.

Pozām, kas palielina spēku un izturību, nepieciešama koncentrēšanās un apņemšanās izturēt pat tad, kad kļūst grūti. Mūsu dzīves mērķu sasniegšanai ir vajadzīga koncentrēšanās un apņēmība ilgstošam laika posmam, reizēm pat gadiem.

Līdzsvara pozas var būt spēcīgas un dinamiskas, tam nepieciešams gan spēks, gan lokanība, gan piepūle un atslābināšanās, gan koncentrēšanās un prieks. Arī līdzsvara radīšana dzīvē ir dinamisks process. Bieži vien mums nākas izvērtēt konkurējošas prioritātes, tādas kā ģimene un draugi, darbs un mācības. Jogas nodarbības var būt veids, kā palūkoties uz lietām dzīvē no cita rakursa, lai varētu pieņemt pareizus lēmumus, kas kalpo tavās labākajās interesēs.

Joga liek tev atmosties realitātei, paliekot vērīgai un uzmanīgai nodarbības laikā. Tikai tad tu vari būt atvērta jaunām fiziskām sajūtām ķermenī un domām, kas ienāk tev prātā. Novērojot, kā tu reaģē uz situācijām – izaicinājumiem un panākumiem, sarūgtinājumu un prieku-, tu attīsti pašapzināšanos. Lielu daļu mūsu uzvedības veido ieradumi. Kad apzinies pats savu uzvedību, tu vari izdarīt gudru un pārdomātu izvēli – gan uz jogas paklājiņa, gan dzīvē.

Bieži vien tiek pārprasts, ka joga ir pasīva aktivitāte, lai gan tā patiesībā nozīmē darbību. Katru reizi, kad nostājies uz sava jogas paklājiņa, tu darbojies, lai uzlabotu savu veselību un izzinātu sevi. Reizēm tu apkoposi drosmi, lai piespiestu sevi darboties ārpus ierastās komforta zonas, lai pārbaudītu un izaicinātu sevi. Citreiz tu vilcināsies, ieklausoties savā ķermenī un tā lūgumā pēc atpūtas. Izaugsme notiek pakāpeniski, pa vienai pozai.

Lai pilnībā varētu koncentrēties jogas nodarbībai, atslābināties un sagatavoties meditācijai, tu iemācīsies nomierināt savu prātu un atbrīvoties no piesaistes. Mēs kļūstam piesaistīti savām domām, ieradumiem, jūtām un domāšanas veidam, pat ja tie sagādā sāpes. Koncentrēšanās uz savu elpu ir tehnika, ar kuras palīdzību var iemācīties atbrīvoties no domām, kas mēdz traucēt jogas nodarbības laikā. Iemācoties atbrīvoties no nevēlamām domām, tu vari sākt mēģināt atbrīvoties , no traucējošām emocijām, tādas kā dusmas vai sarūgtinājums.

Jogas pamata princips ir līdzsvara jēdziens. Katra jogas poza ir līdzsvara atrašana starp spēku un lokanību, piepūli un atslābināšanos, priekšu un aizmuguri. Kad neesi līdzsvarā, kāda no ķermeņa daļām nes papildu smagumu, radot diskomfortu un sāpes. Tas, ko tu par līdzsvaru iemācīsies uz jogas paklājiņa, attiecas arī uz dzīvi. Smags darbs ir jālīdzsvaro ar atpūtu.

Pārmaiņas ir nenovēršamas, un katram ir jāiemācās, kā sadzīvot ar pārmaiņām dzīvē. Dažas pārmaiņas ir gaidītas un patīkamas. Pārmaiņas, kas norit pārāk strauji un pārsteidz mūs nesagatavotus, var izsist mūs no līdzsvara. Pārmaiņas, kas ir mums uzspiestas, liek justies tā, it kā mēs būtu zaudējuši kontroli pār savu dzīvi. Ir grūti būt līdzsvarā, kad jūties tā, it kā tev nav nekādas kontroles pār izmaiņām, kas notiek tavā dzīvē. Joga māca pieņemt tev pārmaiņas, iemācot raudzīties perspektīvā un viegli pieskaņoties jaunajiem apstākļiem.

Foto: thefoodclick.com

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!