<< Visi raksti

8 galvenie fiziskie un mentālie iemesli, kāpēc atlēti nodarbojas ar jogu

0

1125

Džeina Heijmane @ 2014-05-04

Profesionālie sportisti pavada neskatāms stundas trenējoties savā izvēlētajā sporta veidā. Taču, trenēšanās, lai būtu labākais savā kategorijā, vienalga vai tu mērķē uz zelta medaļu vai gribi pārspēt savu personisko rekordu, pieprasa, ko vairāk par tava izvēlētā sporta veida treniņu.  Pasaules līmeņa sportisti zina, cik svarīga ir treniņa programmas dažādība un to, ka joga ir viens no labākajiem veidiem kā uzlabot savu sniegumu. 

Fiziskie ieguvumi

1.Uzlabo lokanumu

 Vienalga, vai tā ir lidošana no kalna, autosacīkšu braukšana vai trāpīšana mērķi, jo lokanāks ir tavs ķermenis, jo mazāks ir traumu risks. Joga palīdz ķermenim būt elastīgam un brīvam. Ja tavs ķermenis ir pietiekami atbrīvots un elastīgs, tad pat tad, ja tevi sagaida sitiens, kritiens, grūdiens vai kāda cita trauma, tā būs mazāk bīstama tavai veselībai.

2.Labāka poza jeb stāja

Gandrīz jebkurš sporta veids balstās uz ķermeņa atrašanos konkrētā formā darbības izpildīšanas brīdī. Ja tu neesi pareizajā formā, pozā, cietīs tavs sniegums. Joga māca palielināt apzinātību par savu ķermeni kā veselumu, kas uz ievērojami palielina sportistu sniegumu gan treniņos, gan sacensībās.

3.Spēcīgāki atbalsta muskuļi

Vairums sporta veidu koncentrējas uz lielajiem muskuļiem – bicepsiem, augšstilba muskuļiem, deltveida muskuļiem. Apakšstilba muskuļiem, taču ievainojumiem bieži vien rodas, jo mazie muskuļi ir vāji. Pilnīga jogas prakse nostiprina ne tikai galvenos, lielos muskuļus, bet arī mazos atbalsta muskuļus. Kad tie ir spēcīgāki, tie atbalsta lielos muskuļus, kuri tiek noslogoti un palīdz izvairīties no šo muskuļu pārslodzes. Respektīvi, slodze tiek sadalīta vienmērīgi uz visiem muskuļiem, nevis kādu konkrētu muskuļu grupu. Rezultātā –mazāk traumu un labāks snieguma.

4.Spēcīgāka mugura un mugurkauls

Liela daļa āsanu koncentrējas tiešu uz muguru, tās muskuļu nostiprināšanu. Tas ir svarīgi ne tikai sportistiem, bet ikvienam no mums.

Mentālie ieguvumi no jogas

Paralēli tam, ka joga palīdz samazināt trauma skaitu, tā sniedz labumu arī praktizētāja prātam un garam, kuriem īpaši nepieciešama palīdzība lielos stresa apstākļos.

1.Uzlabo koncentrēšanos uz notiekošo

Joga iemāca koncentrēties uz notiekošo konkrētajā brīdī un tas ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē sporta spēļu iznākumu.

2.Spēja ignorēt traucēkļus

Vienalga vai fani uzgavilē jums vai jūsu pretiniekiem, sporta pasākumi ir pārpildīti ar dažādiem traucēkļiem no ārpuses. Taču, ja tu spēj saglabāt iekšējo mieru un koncentrēties uz notiekošo attiecīgajā mirklī, tevi nekas neizsitīs no līdzsvara.

3.Uzlabojas elpošana

Stresa brīžos vairums no mums, vienalga sportists vai nē, aiztur elpu vai veic ļoti seklu elpošanu. Šī ir automātiska darbība, taču mēs to varam mainīt. Joga māca elpot vienmērīgi un dziļi pat stresa situācijās. Regulāri praktizējot, joga spēj nodrošināt to, ka tev nav jāuztraucas par savu sniegumu, kuru reizēm var ietekmēt pat sekla elpa un stress.

4.Labāks miegs

Regulāra prakse, pateicoties nomierinošai ietekmei uz prātu, uzlabo miegu. Miegs palīdz ķermenim atpūsties, un labi atpūties ķermenis vienmēr uzrādīs labāku sniegumu kā tas, kurš ir fiziski un mentāli nodzīts.

Ja tu esi sportists un līdz šim neesi saskāries ar jogu, tad negaidi, bet rīkojies! Atrodi sev vispiemērotāko jogas veidu un sāc nodarboties jau tagad.

Info un foto: myhealthylivingcoach.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!