<< Visi raksti

4 vienkārši jogas vingrinājumi ķermeņa un prāta pilnīgai relaksācijai

0

2264

Lorela Vukovica @ 2014-04-06

Nomierinoša elpošana

Šo vingrinājumu var veikt jebkurā vietā, ārā vai iekštelpās un to var veikt jebkurā sev ērtā ritmā, lai nomierinātu prātu un ķermeni.  Apsēžas ar iztaisnotu muguru un uz grīdas novietotām pēdām. Pievērš uzmanību elpošanai. Atslābinās un ieelpo caur degunu, skaitot līdz 5 tādā ātrumā, kāds pašam šķiet piemērots. Tad aiztur elpu un atkal skaita līdz 5. Pēc tam vienmērīgi izelpo caur nedaudz pavērtu muti, skaitot līdz 10. Šādu elpošanas vingrinājumu atkārto 10 reizes.

Krūškurvja izplešana

Šis jogas vingrinājums atslābina savilktos muguras muskuļus un palielina plaušu dzīvības tilpumu. Stāv ar iztaisnotu muguru, kājas gurnu platumā. Savieno roku pirkstus uz muguras, rokas brīvi uzliekot uz sēžamvietas. Ieelpojot ceļ rokas uz augšu, neatlaižot vaļā pirkstus, cik augstu vien iespējams to izdarīt, nesasprindzinot plecus. Izelpojot nolaiž rokas uz leju, no jauna uzliekot uz sēžamvietas. Vingrinājumu atkārto vairākas reizes.

Mainīga elpošana caur nāsīm

Šis elpošanas vingrinājums iedarbojas īpaši nomierinoši, jo palīdz atslābināt ķermeni un padarīt mierīgu satrauktu prātu. Apsēžas ērtā pozā, iztaisno muguru un atslābina plecus. Viegli aizspiež labo nāsi ar labās rokas īkšķi un lēnām un dziļi ieelpo caur kreiso nāsi. Tad viegli aizspiež kreiso nāsi ar labāks rokas zeltnesi un dažas sekundes aiztur elpu. Tad atbrīvo īkšķi un lēnām un pilnīgi izelpo caur labo nāsi. Pēc tam nekavējoties lēnām un spēcīgi ieelpo caur labo nāsi. Noslēdz labo nāsi ar labās rokas īkšķi un dažas sekundes aiztur elpu. Tad atbrīvo zeltnesi un lēnām un spēcīgi izelpo caur kreiso nāsi. Vingrinājumu atkārto desmit reizes, elpojot vienmērīgi un kontrolēti.

Relaksējošs jogas vingrinājums

 Šis spēcīgais vingrinājums jāveic katru dienu. Guļ uz muguras, kājas novieto ērtā atstatumā vienu no otras. Rokas novieto blakus ķermenim ar plaukstām uz augšu. Aizver acis un izvērtē, kuras ķermeņa daļas ir saspringtas. Atslābina šīs ķermeņa daļas. Izmanto elpošanas vingrinājumus, lai atslābinātos. Katras izelpas laikā, jāiztēlojas, kā saspringums tiek izelpots laukā. Iztēlojas kā rūpes un problēmas aizplūst projām. Šajā jogas pozā jāpaliek vismaz 10 minūtes. 

 Informācijas avots: Lorela Lukovica, "1001 Dabas līdzeklis", Zvaigzne ABC

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!