<< Visi raksti

Gribi būt vesels? Izvairies no šīm 5. kļūdām

0

1555

CHRIS FREYTAG @ 2014-07-02

Reizēm būt veselam nozīmē nevis jaunu lēmumu pieņemšanu, bet izvairīšanos no vecajiem paradumiem. Lai dzīvotu veselīgu dzīvi, pamēģini izvairīties no šīm vispopulārākajām kļūdām, kas neveicina veselīgu dzīvesveidu un labu pašsajūtu.

1.NEKĀDU ATAISNOJUMU

Visiem ir vienāds stundu skaits diennaktī un parasti tie, kuri ir visaizņemtākie atrod laiku fiziskām nodarbēm.  Pārstāj mierināt sevi ar enerģiju aizsargājošiem attaisnojumiem un sāc kustēties jau šodien.  Katru dienu atrodi brīdi, lai izkustētos. Tu uzreiz sajutīsies daudz labāk.

2.PĀRSTĀJ IZVAIRĪTIES NO FIZISKIEM VINGRINĀJUMIEM

Vingrošanas pāris reizes mēnesī nederēs. Tas nespēs tev nodrošināt veselību. Sagatavo vingrojumu plānu tieši sev un paliec pie tā. Lai tā kļūst par tavu ikdienas rutīnu. Iespējams, tas iekļauj sevī kardio treniņus 3 reizes nedēļā un spēka treniņu divas reizes. Varbūt tu izvēlēsies ātro iešanu un peldēšanu. Iekļauj fiziskās aktivitātes savā nedēļas kalendārā un dod sev vienu brīvdienu, nevis sešas.

3.NEAIZSTĀVI SAVU SLINKUMU

Ja tu apgalvosi sev, ka tev nepatīk vingrot, tad tev tas arī nekad neiepatiksies. Paskaties uz to no citas puses. Pajautā sev:  „Kas man patiktu? Kāda veida aktivitātes es būtu motivēts darīt, jo man tas patiktu? Ko es darītu ar baudu?” Iespējams, tā ir futbols spēle ar bērniem vai pastaiga ar kaimiņu. Iespējas ir bezgalīgas – sports brīvā dabā, treniņi sporta zālē, dejas nodarbības, peldēšana, riteņbraukšana, slidošana, skrituļošana utt. Nav svarīgi kāds ir tavs vecums vai fiziskā sagatavotība, vienmēr ir kaut kas piemērots tieši tev. Tev tikai tas ir jāatrod, bet, lai atrastu, ir jāmeklē.

4. PĀRSTĀJ IGNORĒT SPĒKA TRENIŅUS

Tev nav nepieciešama mājas sporta zāle vai svaru stieņu, lai trenētu savus muskuļus. Ir tik daudz vingrinājumus, kurus tu vari veikt un izmantot savu ķermeņa svaru.

5.PĀRSTĀJ NEAPZINĀTO ĒŠANU

Pievērs uzmanību tam ko tu ēd un kāpēc. Tā vietā, lai pazaudētu sevi ledusskapī un emocionālajā ēšanā, pajautā sev – kas ar mani notiek? 

Piebremzē. Izlem ēst veselīgi un brīdī, kad tava apetīte ir apmierināta apstājies, tad tev nebūs nepieciešamība pārēsties.

6.NEIZVAIRIES NO SVARIEM

Ekspertu viedoklis šajā jautājumā dalās. Citi uzskata, ka nav nepieciešams katru dienu kāpt uz svariem, jo ķermeņa svara pieaugumu ietekmē arī izdzertā ūdens daudzums, taču, regulāra svara kontrole var palīdzēt tev motivēt sevi. Taču, ir viens svarīgs noteikums! Nekad neļauj svara ciparam ietekmēt to kā tu jūties. Nesāc panikot, ja esi pieņēmies par 1 kg. izmanto svarus, lai vienmēr atcerētos par veselīgu uzturu.

7.PĀRSTĀJ TAUPĪT MIEGU

Katru nakti 8 stundas ir minimālais daudzums kas tev vajadzīgs veselībai. Tas ir vajadzīgs arī tavai vidukļa līnijai. Kad tu neguli pietiekami daudz, samazinās leptīna līmenis, tas nozīmē, ka tu nespēj apmierināt savu izsalkumu  - nejūti apmierinājumu pēc ēšanas. Miega trūkums izraisa arī lielāku apetīti. Tāpēc 8 stundas diennaktī ir vislabākais risinājums atpūtai, veselībai un skaistumam.

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!