<< Visi raksti

Joga sievietes veselībai un skaistumam

0

1914

TIJA KAZĀKA @ Yogi.lv @ 2014-10-13

Ikviena ķermeņa jogas prakse ir dziļi hormonāla. Tā iedarbojas vispirms uz hormonu dziedzeriem, uz veģetatīvo nervu sistēmu, iekšējiem orgāniem un tikai tad uz muskuļiem, audiem, saitēm un locītavām.

Jogas atzars, kurā izmantojot īpašas tehnikas, tiek vairots un līdzsvarots sievišķo hormonu – estrogēna un progesterona līmenis, ir kā veltījums sievietes skaistumam un veselībai.

Katra sieviete jau ir īpaša un skaista – tieši tāda, kādu viņu radījusi daba. Regulāra jogas prakse palīdz sievietēm kļūt arvien autentiskākām. Viņās sāk atmirdzēt skaistums, kuru izstaro viņu dziļākā būtība, ne ārējā maska.

Jau tūkstošiem gadu jogas praksē tiek izmantotas tehnikas, kuras palīdz sievietēm uzturēt labu sievišķo veselību un baudīt un priecāties pašām par savu ķermeni, nevis baidīties par dabisku tā novecošanas procesu.

Jogas tehnikas, kuras uztur stabilu sievišķo hormonu līmeni organismā, novecošanas procesu padara izlīdzinātāku, arī lēnāku. Taču to mērķis nav iemantot mākslīgu un mūžīgu jaunību. Sieviešu „skaistuma joga” visbiežāk aktuāla kļūst tieši brieduma gados, tuvojoties vai iestājoties menopauzei, kad sievišķo hormonu līmenis asinīs sāk dabiski samazināties. Jogas terapija saka – par to, lai šis process notiktu mierīgi, dabiski un pakāpeniski, sieviete var sākt rūpēties jau kopš 30 gadu vecuma.

Pavisam senos laikos jogas elpošanas un enerģijas vadīšanas tehnikas tika praktizētas arī dzemdību laikā.

Kas vēl bez dabiskās novecošanas procesa samazina sievišķo hormonu līmeni asinīs?

Tas ir emocionāls stress, pārgurums, pārslodzes izraisīta izdegšana (burn-out), pārmērīga kafijas un alkohola lietošana, smēķēšana, neveselīgs uzturs, nekustīgs dzīvesveids vai arī pārāk aktīvs sports. Sievišķo hormonu, kas būtībā ir tā pati sievišķā (mēness) enerģija, līdzsvaru sagrauj iekšēji cieta, kontrolējoša un nosodoša attieksme pret sevi un līdzcilvēkiem. Sievietes, kuras dzīvo „meklējot un pierādot taisnību”, sievietes, kuras vēlas kontrolēt notiekošo un nespēj ļauties dzīves un notikumu plūdumam, ļoti nelabvēlīgi iedarbojas pašas uz savu ķermeni.

Ko vēl fiziskajā ķermenī nodrošina sievišķie hormoni? Jeb – ko dod „skaistuma un veselības joga”?

  1. Uzlabojas ādas, matu, nagu, kaulu struktūra
  2. Uzlabojas smadzeņu darbība – koncentrēšanās, domāšanas, atmiņas procesi
  3. Mazinās pirms menstruāciju (PMS) un menopauzes simptomi – karstuma viļņi, svīšana, sāpes pirms un mēnešreižu laikā, agresivitāte, pārmērīga emocionalitāte pirms mēnešreizēm
  4. Tiek līdzsvarota veģetatīvās nervu sistēmas darbība, t.sk. termoregulācija
  5. Notiek emocionāla līdzsvarošanās – jogas tehnikas palīdz sievietei atgūt spēku, dzīvesprieku un samazina pat depresīvas izjūtas un raudulību
  6. Progesterona līdzsvarošana palīdz atbrīvoties no nervozuma, bailīguma un pat migrēnas
  7. Uzlabojas redze
  8. Samazinās audos uzkrājies pietūkums
  9. Tiek regulēts miega cikls, izzūd miega traucējumi

Uzsākot regulāru „skaistuma jogas” praksi, notiek spēcīga fiziska un enerģētiska attīrīšanās. Izmantojot konkrētās tehnikas, iesākumā organismā atdalās uzkrājušās indes, izraisot rūgtu garšu mutē, zarnu un cita veida organisma pašattīrīšanos.

Par attīrīšanos iespējams uzskatīt arī emocionālu reakciju pēc nodarbības. Piemēram, ja sieviete ir ilgstoši apspiedusi savu dabisko spēku un agresiju, „norijusi” to, ko patiesībā vēlas izteikt, prakse to „izvilks ārā”, tā atbrīvojot sievietes fizisko un smalkos ķermeņus no emocionāliem sablīvējumiem, kuri grauj viņas psihisko un fizisko pašsajūtu un veselību.

„Skaistuma jogas” tehnikas (ķermeņa praksi + elpošanu + enerģijas vadīšanu) apgūsim klātienē, jogas nodarbībās, jo ir svarīgi zināt kontrindikācijas – gadījumus, kad kāda prakses daļa var būt nevēlama. Jo īpaši spēcīgās - plēšu, ugunīgā un citas elpošanas  tehnikas.

Lai enerģijas (gaismas) vadīšanas tehnika nepiemirstas jeb „nosēžas atmiņā”, te būs atrodams īss tās apraksts. Gaismas vadīšanas jeb koncentrēšanās tehnika pati par sevi palīdz nonākt dziļā meditatīvā, „šeit un tagad” un paplašinātas apziņas stāvoklī. To iespējams praktizēt arī vienu pašu – bez intensīvās elpošanas praksēm pirms tam un arī bez ķermeņa prakses. Izmantojot tehniku, gaismu ķermenī iespējams vadīt jebkurā virzienā – ne tikai čakrā vai dziedzerī. To drīkst darīt jebkurš cilvēks jebkurā vietā. Piemēram, sēžot kādā vietā, kur ir garlaicīgi jeb „nav, ko darīt”. Vai mirkļos, kad nepieciešams nomierināties un tikt atpakaļ pie sevis.

Cilvēkiem, kuriem ir grūti vai neiespējami iztēloties gaismu, ir iespēja darboties tikai ar uzmanības koncentrēšanu. Enerģija seko uzmanībai. Tur, kur ir cilvēka uzmanība, tur pieplūst enerģija. Arī dzīvē.

Prakse: Dziļa ieelpa „ar vēderu” - elpas pauze uz pilnām plaušām + apgriezta mēle pie mīkstajām aukslējām + apakšējā (mūla) bandha + uzmanība galvas centrā (epifīzē, jeb 3. acī). Elpas pauzē vēders un seja ir atbrīvoti.

Sekojot signālam no ķermeņa, seko gara okeāna izelpa, dodot gaismai kanālu – vadot to konkrētā vietā fiziskajā ķermenī. Izelpojot visi saslēgumi (mēle, bandha), tiek atlaisti.

Apgrieztās mēles pielikšana pie mīkstajām aukslējām, apvienojot to ar okeāna elpošanu, jogā tiek saukta par Kechari mudru – tā ir tūkstošgadīga enerģijas vadīšanas prakse, bieži izmantota tieši mēness – sievišķās enerģijas plūsmas aktivizēšanai.

Novēlu iedvesmu un prieku praksē!

Raksta Autors: Tija Kazāka, Avots:http://tija-yoga.1s.lv/

Foto:vintage.es

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!