<< Visi raksti

Joga un diabēts

0

1238

Džeina Heijmane @ 2014-05-04

Iespējams, tu domāsi – kā gan joga var palīdzēt kontrolēt diabētu? Joga palīdz cīnīties ar lieko svaru, kurš reizēm iet roku rokā ar diabētu. Joga var palīdzēt tev būt formā, samazināt liekos kilogramus un pat kontrolēt tavu cukura līmeni asinīs. Tāpat joga palīdz samazināt stresu, tonizēt vēdera muskuļus un nostiprināt mugurkaulu, stimulē nervu sistēmas darbību un asinsriti. Tu jutīsies veselīgāks, spēcīgāks un tas var palīdzēt tev kontrolēt emocionālo ēšanu.Joga palīdzēs tev atvieglot ikdienu un justies daudz možākam un laimīgākam.  

Viens veids kā sākt jogu diabētam, ir vienkārši vēdera muskuļu sasprindzināšana. Tas palīdzēs tavam aizkuņģa dziedzerim strādā labāk. Pats svarīgākais, kas jāatceras pilnīgi visās jogas pozās ir elpošana. Tas ir ļoti svarīgi jebkurai jogas praksei, jo elpošana paaugstina tava ķermeņa un prāta apzinātību un palīdz atbrīvoties no stresa, spriedzes un nemiera sajūtas.  Ja izpildīt jogas pozas vai koncentrēties tām traucē nemierīgs prāts, tad, iespējams, meditācija ir tas, ar ko vajadzētu sākt vispirms.

Vēl viena poza iesācējiem diabēta kontrolēšanai ir tā saucamā vieglā poza.

To darot, veic ļoti dziļas, lēnas un mierīgas ieelpas un izelpas. Mēģini pilnībā nomierināt gan elpu, gan prātu, atgaiņājot traucējošās domas..Sēdi sakrustotām kājām un iztaisno savu mugurkaulu. Sēžot cik taisni vien vari, ar mugurkaulu un visu ķermeni stiepies uz augšu. 

Nākamā jogas poza ir plecu pastiepšana. Tu vari apsēsties uz saviem papēžiem un sakrustot plaukstas kopā, un izstiept rokas taisni sev aiz muguras. Tas palīdzēs novērst saspringumu krūšu rajonā un plecos, kur cilvēki mēdz uzglabāt visu savu stresu.

Ir vēl vairākas citas jogas pozas, kuras tu vari veikt diabēta kontrolēšanai, tās kā sveiciens saulei, muguras sagriezieni, noliecieni uz priekšu, koka poza un daudzas citas. Pat tās pozas, kuras sākumā, šķiet, smieklīgi vieglas, šavāsana vai kāda relaksācijas poza var dod neizmērojamu labumu tavai veselībai. Elpošanas tehnikas palīdz samazināt asinsspiedienu un atbrīvono stresa. Ar laiku praktizējot visvienkāršākās pozas, tu sajutīsi brīdi, kad būsi gatavs ķerties klāt nākamajam līmenim. Joga diabētam palīdz ne tikai ķermenim, bet arī prātam un ,lai gan tev var šķist, ka emocionālais stāvoklis ir mazsvarīgs, tā nebūt nav. Tas kā jūties emocionāli, ietekmē to, kā tu jūties.  

Pētījumi ir pierādījuši, ka liekais svars vairāk uzkrājas tiem, kas cieš no stresa. Tie, kas ir atbrīvoti emocionāli, arī fiziski jūtas un izskatās labi.  

Raksta pirmavots : myhealthylivingcoach.com, foto: dollarphotoclub.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!