<< Visi raksti

Jogas āsanas cīņai ar atkarību no cukura

0

1665

Tara Stiles @ 2014-05-26

Cukuru mēdz dēvēt par balto nāvi.  Ne velti. Taču to mēdz dēvēt arī par vienu no šī gadsimta lielākajām atkarībām, par kuru mēs, cilvēki, pat nenojaušam. Un tomēr, ja esi sapratis, ka tavs ikdienā uzņemtais cukura līmenis pārsniedz vēlamo normu, neuztraucies! Tev palīdzēs joga! Tara stiles piedāvā 4 jogas āsanas no savas grāmatas “Joga dziedē” (yoga cure)  cīņai ar atkarību no cukura jeb saldumiem. 

 

Vēlme pēc kaut kā un atkarības rodas no nespējas būt šeit un tagad, šajā mirklī un bieži vien nevēlēšanos būt. Tādos brīžos piezogas dažādi netikumi un atkarības – saldumi, pārmērīga ēšana, narkotikas, alkohols. Joga, savukārt, māca atrasties un būt šajā tagadnes mirklī un pievērst uzmanību tam, kas ar tevi notiek tieši tagad.

 

Šī  jogas āsanu virkne ir radīta, lai novērstu tavu uzmanību no lietām, kuras tu iekāro  atpakaļ pie tavas veselības. Veic šīs āsanas trīs reizes nedēļā un uzveic savu atkarību no saldumiem. 

 

 

 

Meditācijas sēdus, rokas izstieptas augšup V veida formā

Sāc sēžot ērtā pozā un paceļot rokas uz augšu V veida formā. Atbrīvo plecus un laid tos lejā, stiepies ar plauktu pirkstiem uz augšu. Paliec šajā pozā 3 minūtes. Elpo! Palikšana šajā pozā attīrīs tavu prātu un atbrīvos tavu ķermeni no spriedzes. 

Sēdus poza, nolieciens uz priekšu pār vienu kāju

Sēdi taisni, pleci atrodas tieši virs gurniem. Izstiep savu kreiso kāju taisni sev priekšā. Saliec labo celi un potīti uzliec sev uz kreisā augšstilba. Ja sajūtu sāpes celī, tad potīti noliec lejā uz grīdas. Ja pēda ir uz augšstilba, tev jāsajūt kā papēdis izdara maigu spiedienu uz tava vēdera lejas daļu. Ieelpo un pacel savas rokas taisni augšā. Ar izelpu noliecies uz priekšu, virzi savu ķermeni pāri savai kreisajai kājai. Muguru turi taisni. Paliec šajā pozā 10 dziļas ieelpas/ izelpas.

 

Apskāviens sēdus

Apskauj savu labo celi ar savām rokām. Ja vari, ievirzi labās pēdas apakšējo daļu kreisā elkoņa iekšpusē. Labo roku apvij ap labo ceļgalu un sadod rokas kopā.  Ja tas rada sāpes, tad rokas atlaid. Sēdi ar taisnu muguru. Plecus atbrīvo un virzi uz leju. Šūpo kreiso kāju no vienas puses uz otru, lai atvērtu gurnus. 

Kompass

Ja tavi gurni ir gana lokani, novieto savu labo roku sev bakus labajā pusē, un cel labo kāju augšup un atbalsti to uz labā pleca. Saķer lapās pēdas ārpusi ar kreiso roku. Labā plauksta pilnībā atbalstās pret grīdu blakus labajam gurnam. Noliecies pa labi lejup, taču skatienu vērs uz kreiso pusi augšup. 

Informācijas pirmavots:mindbodygreen.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!