<< Visi raksti

Muskuļu kontrakcijas (Bandhas)

0

1365

I.Šens @ 2015-08-19

Enerģijas sadalījumu ķermenī palīdz kontrolēt muskuļu kontrakcijas (savilkšanās, saraušanās). Tās aiztur vienas enerģiju plūsmas un ļauj saglabāt prānu citās. Muskuļu kontrakcijas ir obligāta jogas sastāvdaļa.

Visu muskuļu kontrakcijas
Pirmais vingrinājums saistīts ar visu ķermeņa muskuļu sasprindzināšanu. Vingrinājumu izpildot, nepieciešams secīgi koncentrēt uzmanību uz katru no sasprindzināmajiem muskuļiem. Apziņa pakāpeniski aptvers visu ķermeni, visu muskulatūru, turklāt jums visu laiku jāpatur prātā pareiza izelpa, kas ļaus saņemt maksimumu prānas un to optimāli sadalīt. Patrenējiet katru vingrinājuma elementu atsevišķi, lai spētu šo mozaīku salikt vienā veselumā. Vispirmām kārtām iemācieties savilkt rokas dūrēs. īkšķim jāatrodas nevis dūres iekšpusē, bet gan ārpusē. Sajūtiet saspringumu apakšdelmos un plecos. Arī šeit notiek muskuļu saraušanās, tāpat kā dūrēs.
Reizē ar enerģijas sadali ķermenī šis vingrinājums ļauj koriģēt jūsu figūru, padarot muskuļus proporcionālus, radot tajos vajadzīgo tonusu.

Bandha ne tikai bloķē enerģiju, jūs saņemat arī spēku pieplūdumu - kā fizisko, tā garīgo. Cilvēks pēc darba “atdzīvojas”, stagnantie procesi tiek likvidēti. Šo bandhu var praktizēt no rīta, pēc piecelšanās, pirms rūpju pilnas dienas iestāšanās.
Nostājieties taisni. Kājas plecu platumā, rokas mierīgi nolaistas gar sāniem. Pēc tam izdariet pilnu ieelpu. Lēni izelpojot, pārnesiet auguma svaru uz kreiso kāju. Šī kāja celī nedaudz ielieksies. Iegaumējiet, ka jau šajā vingrinājuma posmā jums ir jāsajūt muskuļu saspriegums.

Izelpai jābūt garai. Sasprindziniet visas kreisās puses muskuļu grupas. Arī kreisās rokas pirksti savelkas dūrē. Roka saspringst elkonī. Turpretī ķermeņa labā puse joprojām atslābināta. Labā roka paliek nolaista gar labajiem sāniem. Kāja iztaisnota. Izdariet ieelpu un atslābinieties, pēc tam ieņemiet sākumstāvokli.

Vingrinājuma otrā daļa attiecas uz ķermeņa labo pusi, kas jāsasprindzina. Turpretī kreisā puse paliek atslābināta. Kad ieņemsit sākumstāvokli, aptveriet ar rokām krūtis, lai pirksti atrastos uz apakšdelmiem. Ķermeņa augšdaļa nedaudz saliekta uz priekšu.
Pēc tam atkal seko gara izelpa, kuras laika sasprindzinās visi ķermeņa muskuļi bez izņēmuma. Rokas sakrustojiet. Ceļus ielieciet un rokas paceliet pie krūtīm. Ieelpas laikā atgriezieties nesaspringtajā sākumstāvoklī. Atkārtojiet visu ciklu vēlreiz.

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!