<< Visi raksti

Starpenes kontrakcijas (Bandhas)

0

1671

I.Šens @ 2015-08-19

Bandha paredzēta starpenes muskuļu sasprindzināšanai, proti, anālās atveres ievilkšanai. Es zinu, ka parasti nav ierasts apspriest šādas problēmas, Daudzreiz esmu vērojis, kā sarkst pat vīrieši, kurus gan nevar nosaukt par kautrīgajiem, tiklīdz es uzsāku sarunu par dzimumsfēru vai ķermeņa apakšdaļu. Taču arī šī bandha ir jāapgūst tiem, kuri vēlas tikt pie jogas gudrībām. Vingrinājums ir vienkāršs. Grūtības tā izpildē nerodas nevienam, jo mēs visu darām reflektori, taču bandhas praktizēšanā ir jāpanāk automātisms, skaidri apzinoties visu notiekošo. Nostājieties. Kājas kopā. Rokas mierīgi nolaidiet gar sāniem, plaukstas uz gurniem. Elpojiet mierīgi, līdzeni. Sasprindzināties nevajag.

Kad esat sagatavojies vingrinājuma izpildei, izdariet pilnu ieelpu. Šajā brīdī sasprindziniet iegurņa muskulatūru. Sēžai jāpaceļas uz augšu. Jūs sajutīsit sasprindzinājumu tās muskuļos. Fiksējiet stāvokli. Ieelpas laikā atslābinieties. Pēc tam jāizpilda ritmiskas elpošanas vingrinājums. Atkārtojiet šo kontrakciju četras reizes,

Praktizējot šo bandhu, elpu var aizturēt gan izelpas, gan ieelpas laikā.

Indijā uzskata, ka šis vingrinājums kalpo jaunības saglabāšanai. Tas iedarbojas uz čakru, no kuras arī sākas augšupvirzība. Šāda ir savdabīgā poza kundalinī atraisīšanai.

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!