<< Visi raksti

Trīskāršās kontrakcijas un Vilnis (Bandhas)

0

1199

I.Šens @ 2015-08-19

Trīskāršās kontrakcijas
Jau pēc nosaukuma saprotams, ka tas ir kontrakciju komplekss, kurā iesaistītas kakla artērijas, starpene un vēders. Vingrinājums kalpo par impulsu tam, lai kundalinī atraisītos un sāktu celties uz augšu no čakras uz čakru. Šī bandha it kā aicina iziet ārpus fiziskās realitātes robežām, kļūstot par sākuma punktu, no kura paveras ceļi uz savienošanos ar kosmosa enerģiju. Turklāt tā iedarbojas uz svarīgākajiem nervu centriem.

Nostājieties taisni, kājas plati. Rokas gar sāniem, plaukstas piespiestas pie gurniem. Elpojiet līdzeni, mierīgi. Izdariet izelpu un aizturiet elpu. Rokas paceliet, salieciet elkoņos un satuviniet, bet tā, lai viena otrai nepieskartos. Rokas veido izliekumu, kas atgādina gulbja kaklu. Pirksti savilkti dūrē. Zods piespiests pie krūtīm. Vēders maksimāli ievilkts. Iegurņa un sēžas muskuļi saspringti. Fiksējiet stāvokli. Ieelpas
laikā atgriezieties atslābinātajā sākumstāvoklī. Atkārtojiet bandhu vēl pāris reižu.

Vilnis
Šī bandha atgādina gan laivu, kas atrodas pie pārceltuves, gan arī upes vilni. Ir vairāki tās izpildes varianti, taču visi sagādā zināmas grūtības iesācējam, kurš tikko kā sācis pievērsties jogas praksei. Piedāvāju vienkāršāko bandhas variantu.

Ieņemiet “Lotosa” pozu. Ja jūs to vēl neesat apguvis, palieciet stāvus, kājas plecu platumā, rokas nolaistas gar sāniem, plaukstas pavērstas pret gurniem. Sāciet ar atslābināšanos. Elpojiet līdzeni, mierīgi.

Pēc tam izdariet pilnu izelpu un aizturiet elpu. Vēdera muskuļus sasprindziniet, ievelkot šķērsmuskuļus un izolējot lielo taisno muskuli, kas izspiedīsies uz āru, sānos izveidosies iedobumi, tagad sāciet atslābināšanos un vēdera muskuļu savilkšanu, izraisot grūdienveida kustības. Vilnis iet uz āru un uz iekšu -vēdera sieniņa izstiepjas un saraujas. Palieliniet kontrakciju skaitu, bet ne vairāk par divdesmit piecām.

Kad bandha izpildīta, atslābiniet vēdera muskuļus un izdariet enerģisku ieelpu.
Tā kā vingrinājums ir ļoti grūts, pabeidziet to ar attīrošo elpošanu. Atkārtojiet divas reizes.
Šī bandha ir ne vien cilvēkā ieplūstošās enerģijas blokators, bet arī iekšējās masāžas paņēmiens. Vēdera dobumā esošie orgāni saņem spēcinājumu, kas stimulē to darbību (atcerieties: “vēders” - “dzīvība”). Uzlabojas gremošanas procesi, izzūd aizcietējumi, paaugstinās zarnu motorika. Tiek trenēta vēdera prese - mūsdienu cilvēka vājā vieta. Izzūd liekie taukaudi. Mugurkauls kļūst elastīgāks, arī jostasvieta. Taču tas vēl nav viss. Vingrinājums ir labs līdzeklis, kā iegūt patiesu psihisko spēku.

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!