<< Visi raksti

Vēdera ievilkšana (Bandhas)

0

1382

I.Šens @ 2015-08-19

Enerģijas sadalījumu ķermenī palīdz kontrolēt muskuļu kontrakcijas (savilkšanās, saraušanās). Tās aiztur vienas enerģiju plūsmas un ļauj saglabāt prānu citās. Muskuļu kontrakcijas ir obligāta jogas sastāvdaļa.

Iemācāties ievilkt vēderu nozīmē prast regulēt kundalinī plūsmu. Šī ir būtiskākā kontrakcija, ko nepieciešams apgūt pirmām kārtām. Turklāt tas ne vienmēr izdodas. Atgādināsim, ka kundalinī atraisās un paceļas augšup. Vēderplēve šīs bandhas izpildes laikā ievelkas un ceļas uz augšu, itin kā jūs būtu piesūcināts ar kādu labdabīgu spēku un censtos to saglabāt sevī. Šeit būs nepieciešams rūpīgs apziņas darbs. Iesākumā muskuļi jums neklausīs. Kā teica Andrejs, mans skolnieks: “Es tiem pavēlu ievilkties, bet šie neliekas ne zinis!” Ir vajadzīga nevis pavēle, bet tieši sadarbība starp apziņu, kas noskaņota uz prānas uzņemšanu, ķermeni un elpošanu.

Ieņemiet “Lotosa” pozu. Šo bandhu var izpildīt ari stāvus. Vispirms atbrīvojieties no muskuļu sasprindzinājuma, iekšējā sastinguma un sajūtiet garīgu un fizisku atslābumu. Elpai jābūt mierīgai, izlīdzinātai. Izdariet pilnu ieelpu, aizturiet elpu. Vēdera muskuļus nesasprindziniet, pēc izelpas tiem jābūt atslābinātiem.

Roku īkšķi atrodas gumu iekšpusē. Pārnesiet sava ķermeņa svaru uz plaukstu pamatnēm, zodu nolaidiet uz krūtīm. Vēdera sieniņa jāievelk lēni un spēcīgi. Nekādu rāvienu. Ievilkšana notiek pa diagonāli uz augšu. Nestiepiet muskuļus uz leju, jo tad bandhas efekts būs vājāks, jūs nespēsit saglabāt prānu. Ideālajā gadījumā vēders tiek ievilkts tik dziļi, ka kļūst saskatāmas krūškurvja aprises un samanāmas ribas. Pieci paliek atslābināti. Fiksējiet šo stāvokli. Pacentieties noturēt kontrakcijas maksimāli ilgi, bet ne līdz sāpēm. Ir arī vēl cits vēdera ievilkšanas variants. To praktizē “Dimanta” pozā. Ieņemiet šo stāvokli. Pēc tam nometieties uz ceļiem un nolieciet ķermeni uz priekšu. Rokas iztaisnotas. Plaukstas noliktas uz grīdas, pirksti pavērsti prom no jums. Kakls nav sasprindzis, galva brīvi nolaista. Atbalsts uz rokām un apakšstilbiem. Elpa līdzena, mierīga.

Pēc tam, kad būsit ieņēmis šādu pozu, izdariet pilnu ieelpu un aizturiet elpu. Vēders atslābināts. Pēc tam ievelciet vēdera, turklāt maksimāli augstu, it kā jums tā nemaz nebūtu, bet vēdera vietā izveidojusies gaisa bedre. Fiksējiet stāvokli. Kontrakcija ļauj pārorientēt enerģiju jūsu ķermeni, pavēršot tās spēku uz iekšējiem orgāniem. Kontrakcijas spēku jūs sajutīsit pēc tā, cik saspringti ir kakla muskuļi.

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!