<< Visi raksti

5 āsanas stresa mazināšanai

0

1636

Dr. Gerards C. Buffo @ 2014-05-17

Ikvienam no mums, neatkarīgi no tā kādu amatu ieņemam un kādu dzīvesveidu piekopjam, ikdienas izaicinājumi rada gana daudz pārdzīvojumu un emociju. Dzīves notikumi, problēmas un to risināšana atņem ļoti daudz enerģijas, reizēm pat daudz vairāk kā mēs spējam atgūt. Tas noved pie stresa un vairumā gadījumu – aizkaitinājuma. Rezultātā samazinās mūsu darba ražīgums, mēs nogurstam un pat saslimstam. 

Joga, pat tad, ja mēs tai veltam vien pāris minūtes ik vakaru, var kļūt par lielisku pretlīdzekli mūsdienu urbānās pasaules stresam. 

Sāc ar vieglo pozu (sēdi sakrustotām kājām) vai Lotosa pozu

Šī ir viena no visefektīvākajām jogas pozām, kurai piemīt spējas ne tikai atbrīvot prātu un uzlabot elpošanu, bet arī palīdzēt pastiept mugurkaulu un atvērt gurnus uzlabotai asins plūsmai. 

 

Lai pastieptu mugurkaulu vēl vairāk un maigi izmasētu iekšējos orgānus, pamēģini

kaķa- govs pozu jeb Mardžarjāsanu.

Lai arī šīs divas var atdalīt kā atsevišķas pozas, kopā veiktas ar 2-3 minūšu intervālu, tās sniegs lielāku labumu. Pārliecinies, ka plaukstas locītava ir tieši zem pleciem un ceļgali tieši zem gurniem. Noturi katru pozu 2-3 minūtes.

 

Bērna poza jeb Balāsana

ir diezgan atsvaidzinoša un ļauj tavam prātam atpūsties un atgūties no stresa, papildus palīdzot mugurai, rokām un kaklam pienācīgi atslābināties. Ja nepieciešams izveido atbalstu ar diviem kārtīgiem spilveniem, maigi nogulies uz tiem ar krūtīm uz leju, rokas stiep uz priekšu. Ceļus turi zem sevis un sēžamvieta atrodas uz papēžiem.

 

Izstieptā kucēna poza jeb Uttana Shishosana

ir līdzīga bērna pozai, taču šoreiz atbrīvojies no spilveniem un imitē suni, kad tas staipās. Ceļi uz grīdas, pēdas stiepjas uz aizmuguri, galva uz grīdas un rokas izstieptas cik tālu vien iespējams. Šī poza ir vislabākais veids kā pastiept mugurkaulu un atbrīvot to no krampjiem. Noturi šo pozu vismaz 3 minūtes un pārej pie nākamās.

 Nedzīvā poza jeb Savāsana

ir galējā jogas poza. Tā pilnībā nomierina prātu un pozitīvi ietekmē visas ķermeņa daļas. Apgulies uz muguras , rokas gar sāniem, plauktas vērstas uz augšu. Kājas taisnas, bet plati izvērstas. Apmēram paklājiņa platumā. Vienkārši atbrīvojies un elpo.

Teksts un Foto: curejoy.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!