<< Visi raksti

Ardha Matsjendrāsana 1 jeb zivju ķēniņa poza

0

1653

yogi.lv @ 2014-04-30

Šī poza spēcina mugurkaulu. Mugurkaula skriemeļi un muguras saites tiek virzītas abos virzienos, veicinot asins apgādi. Atvieglo reimatisma sāpes, dara elastīgas locītavas. Tonizē mugurkaula nervu saknes, limfātisko nervu sistēmu,  nostiprina sirds ritmu, atbrīvo glikozi no aknām, attīra organismu, paātrina asinsriti,  regulē elpošanu. 

Ši poza masē vēdera dobuma muskuļus, stimulē resnās zarnas darbību, novērš gremošanas traucējumus, zarnu traktā stimulē toksīnu izvadi. Regulē apetīti, dziedinoši iedarbojas uz urīnpūsli, aknām, kuņģi. Mazina nervozitāti, dara rāmu prātu. 

1.Apsēdieties Dandāsanā

2.Salieciet kreiso kāju celi, paceliet dibenu un novietojiet zem tā kreiso pēdu tā, lai paēdis un kājas pirksti būtu vienā līnijā. Nolaidiet dibena kreiso pusi uz papēža un labo pusi uz kājas pirkstiem.

3.Salieciet labo kāju celi un novietojiet tās pēdu pie kreisā augšstilba ārmalas tā, lai labais apakšstilbs atrastos perpendikulāri grīdai. Pagrieziet ķermeņa augšdaļu par 90 grādiem uz labo pusi; kreisā paduse spiežas pret labā augšstilba ārmalu; elkonis saliekts, un plauksta vērsta uz priekšu.

4.Izelpojiet un apvijiet kreiso roku ap labo apakšstilbu, tuvinot plaukstas viduklim. Aizlieciet labo roku aiz muguras uz satveriet kreiso plaukstas locītavu, turot plaukstu vērstu uz ārpusi. Pagrieziet galvu, lai skatiens būtu vērsts uz labo pēdu. Turiet pozu 20-30sekundes. Atbrīvojiet rokas, pagrieziet ķermeņa augšdaļu atpakaļ un, iztaisnojot kājas, atgriezieties Dandāsanā. Atkārtojiet visu uz otru pusi. Beigās atgriezieties Dandāsanā. 

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!