<< Visi raksti

Bhudžangāsana

1

1604

yogi.lv @ 2014-04-30

Šī poza koncentrējas uz muguras augšdaļu, nostiprina mugurkaulu, un piešķir tam lokanumu.  Atjauno muguras nervus, kā arī palielina asins piegādi visā organismā. Mazina sakumpušu stāju, ārstē muguras sāpes, masē un tonizē muguras dziļos un  virsējos muskuļus, vēdera dobumu, vidukļa joslu.  Novērš aizcietējumus. Atver krūšu kaulu, sirdi un palielinot plaušu apjomu, uzlabo elpošanu, palīdz astmas dziedināšanā. Tonizē olnīcu un dzemdes darbību, regulē menstruālo ciklu. Palielina vispārējo ķermeņa siltumu un novērš stresu un nemiera sajūtu. Veido plūstošu prānas plūsmu organismā un atmodina kundalinī. Šo pozu nedrīkst veikt grūtniecības laikā. 

1.Apgulieties uz vēdera ar galvu pret zemi; kājas izstieptas un rokas gar sāniem, plaukstas vērstas uz augšu. Pēdas turiet kopā, ceļgalus – sasprindzinātus un kāju pirkstus- nostieptus uz aizmuguri.

2.Novietojiet plaukstas līdzās ribām. Ieelpojiet un, stingri spiežot plauksta spret zemi, celiet augšā ķermeņa augšdaļu. Divreiz ieelpojiet un izelpojiet.

3.Ieelpojiet un celiet ķermeņa augšdaļu uz augšu, līdz kaunuma kauls spiežas zemē. Turot ķermeņa svaru uz kājām un plaukstām, vienmērīgi elpojiet un uz 20sekundēm sasprindziniet dibena un augšstilba muskuļus. Izelpojiet un atgriezieties sākuma stāvoklī uz zemes. Atkārtojiet 2 vai 3 reizes, tad atpūtieties.

Izmantotā lietratūra:yogajournal.com, B.K.S. Ajengārs “Jogas gudrība un prake”, Zvaigzne ABC, Foto:dollarphotoclub.com

 

Komentāri

Pievienot komentāru
Liga Ozola @ 2014-11-07 13:20:32
Paldies par aprakstu! Varbūt kļūdos, bet šķiet, ka otrajā bildē attēlota cita jogas poza.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!