<< Visi raksti

Sveiciens Saulei jeb Surya Namaskar

0

1948

Yogi.lv @ 2014-03-19

Sadhguru: Jogas mērķis ir radīt ķermeni, kas nav šķērslis tavā dzīvē, bet gan atspēriena punkts galējo iespēju uzplaukšanai. Viena vienkārša lieta, ko tu vari darīt pirms jogas nodarbības, lai sagatavotu savu ķermeni, ir ieiet dušā vai vannā, izmantojot ūdeni, kas ir mazliet vēsāks kā istabas temperatūra. Ja noteikts daudzums ūdens pārlīst par tavu ķermeni, vai, ja tu iemērc savu ķermeni ūdenī, kas ir vēsāks, kā istabas temperatūra, epitēlijšūnas sarausies, un starpšūnu telpa izpletīsies. Ja tu lietosi siltu vai karstu ūdeni, tad poras atvērsies un absorbēs ūdeni- tas nav tas, ko mēs vēlamies. Jogas praksei ir svarīgi, lai epitēlijšūnas sarautos un starpšūnu telpa atvērtos, tāpēc, ka mēs vēlamies ķermeņa šūnu struktūru uzlādēt ar citas dimensijas enerģiju. Ja šūnas sarausies un telpa starp tām atvērsies, jogas prakse uzlādēs visu šūnu sistēmu.

Kāpēc daži cilvēki ir daudz dzīvīgāki kā citi? Tāpēc, ka viņu šūnu struktūra ir būtiski daudz uzlādētāka. Kad tā ir piepildīta ar enerģiju, tā būs jaunības un dzīvīguma enerģijas pilna vēl ļoti ilgu laiku. Joga ir veids kā to panākt. Dienvidindijā, krāna ūdens parasti ir mazliet vēsāks kā istabas temperatūra. Ja tu atrodies mērenā klimatā, tad parasts krāna ūdens var būt par vēsu. Ūdenim nevajadzētu būt vēsākam, kā 3-5 grādus, maksimums 10 grādus zem istabas temperatūras.

Palielinot labumu no jogas un „Surya Namaskar” prakses

Vienalga vai tu praktizē asanas, „Surya Namaskar” vai Surya Krija, ja tu svīsti, tad nenoslauki sviedrus ar dvieli, bet vienmēr ieslauki tos atpakaļ ādā, vismaz tajās ķermeņa daļās, kuras ir atklātas. Ja tu noslauki sviedrus ar dvieli, tad tu nosusini enerģiju, kuru tu esi radījis jogas prakses laikā. Ūdenim piemīt spēja nest sev līdzi atmiņas un enerģiju. Tas ir iemesls, kādēļ nevajadzētu slaucīt sviedrus dvielī, padzerties ūdeni vai apmeklēt labierīcības prakses laikā, ja vien tā nav ārkārtēja situācija, kas to padara vitāli nepieciešamu. Ja urīnpūslis ir pilns, tu strādāsi smagāk, bet izvadīsi šo lieko ūdeni caur ķermeni. Tādējādi spēja turpmāk uzņemt pareizo ūdens daudzumu būs automātiska un dabiska. Tu dzersi tikai tik daudz, cik ķermenim būs nepieciešams. Ja vien tu neesi tuksnesī vai arī tev nav ieradumi, kas būtiski sausina ķermeni, piemēram, pārmērīga kofeīna vai nikotīna uzņemšana, nav nepieciešams visu laiku malkot ūdeni. 70% no mūsu ķermeņa jau ir ūdens. Ķermenis zina kā tikt galā. Ja tu dzersi, balstoties uz savām slāpēm un vēl plus 10%, tad ar to būs pietiekami. Piemēram, ja pēc diviem malkiem ūdens, tu esi apmierinājis savas slāpes, uzdzer virsū vēl 10%. Tas apmierinās tava ķermeņa vajadzības pēc ūdens. Tikai tad, ja tu atrodies ārā saulē vai kāp kalnos, stipri svīsti un tavs organisms strauji zaudē ūdeni, tev ir jādzer daudz ūdens, bet ne tad, ja tu jogo zem jumta iekštelpās.
Kā jau es minēju, ieslauki sviedrus atpakaļ ādā pēc iespējas biežāk, bet tev tas nav jādara visu laiku. Sviedri var nopilēt, tikai nelieto dvieli. Mēs negribam noslaucīt savu enerģiju, mēs gribam to pacelt. Pēc jogas nodarbības pagaidi vismaz pusotru stundu, vislabākajā gadījumā 3 stundas pirms iet dušā. Kārtīgi izsvīst un nemazgāties 3h var būt diezgan liels izaicinājums, tāpēc vienkārši turies no citiem pa gabalu!

No angļu valodas tulkojusi Kristīne Somere

Foto:topinspired.com

Raksta avots: Isha Foundation

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!