<< Visi raksti

Tadāsana jeb kalna poza

0

1710

yogi.lv @ 2014-04-29

 No malas skatoties var šķist, ka šī poza nav nekas īpašs, taču patiesībā tā ir visas jogas prakses pamats, jo tā palīdz mums piezemēties un uzlabo mūsu stāju.  Daļa praktizētāju gan iesācēju, gan tie, kuriem jau ir kāda pieredze jogā, neveic šo āsanu, jo uzskata, ka tā ir par vienkāršu vai nesniedz pietiekami lielu labumu, lai būtu uzmanības vērta, taču viņi rūgti maldās. 

1.Nostājieies taisni, pēdu iekšmalas kopā, kāju pirksti, potītes un papēži izlīdzināti. Spiežot papēžus kopā, izpletiet kāju pirkstus. Stiepjot kāju pirkstus prom no sevis, atrodiet līdzsvaru starp pēdu priekšpusi un papēžiem. Sasprindzinot ceļgalus un augšstilbu muskuļus, velciet tos uz iekšu un uz augšu. Ievelciet gurnus, stiepiet astes kaulu uz leju un celiet uz augšu vēdera lejas daļas muskuļus. Stiepiet mugurkaulu uz augšu. Rokas turiet gar sāniem vienā plaknē ar rumpi, plaukstas pavērstas pret sevi. Celiet krūšu kaulu uz augšu, vienlaikus atvelkot plecus atpakaļ un tuvinot lāpstiņas vienu otrai.

2.Turot galvu un kaklu taisnā līnijā, spiediet pēdas uz leju un stāviet tā, lai galvas virsa būtu taisnā līnijā ar pēdām. Skatieties uz priekšu un atrodiet iekšējo līdzsvaru. Vienmērīgi elpojot, turiet pozu 20-30 sekundes, tad atslābinieties.

Iesācējiem var noderēt padoms veikt šo āsanu pie sienas.( Piespiežoties tā, lai papēži būtu pie sienas) Tādējādi būsiet pārliecināti, ka esat ieņēmuši pozu pareizi. Pleci, gūžas un galvas aizmugure arī pieskaras sienai.

Šī poza ir jogas prakses pamats, tā palīdz piezemēties un nostiprina kājas un muguru. Tā ir lieliska poza ar kuru uzsākt un nobeigt nodarbību. Poza , kurā vari atļauties vienkārši un brīvi elpot un būt. 

Info avots: B.K.S. Ajengārs, "Jogas gudrība un prakse", Zvaigzne ABC, Foto:dollarphotoclub.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!