<< Visi raksti

Utkatāsana jeb krēsla poza

0

1553

yogi.lv @ 2014-06-01

Šī poza, lai arī pirmajā mirklī šķietami izskatās ļoti viegla, patiesībā mēs būt ļoti izaicinoša, jo pieprasa spēcīgas kājas muskuļus un plecus. Vēl to mēdz dēvēt par spēcīgo pozu, jo lai šo pozu noturētu ilgāku laiku, ir vajadzīga diezgan liela piespiešanās. Tajā tiek sasprindzināti augšstilbi, bet atbrīvoti iegurņa muskuļi. Priekšējie augšstilbu muskuļi tur ceļus pus-saliektus. Iekšējie augšstilbu muskuļi pievelk ceļus vienu pie otra. Muguras apakšdaļa ir izliekta. Šī poza sasprindzina iegurņa muskuļus, kas paceļ un tonizē iegurņa orgānus, tajā skaitā, urīnpūsli un ģenitālijas. Krēsla pozā nostiprinās kāju muskuļi, ceļgali, pleci, rokas, kā arī ceļot rokas uz augšu pastiepjas muskuļi starp ribām, palielinot elpošana kapacitāti. Šī poza pieprasa regulāru darbu, jo, ja kādu brīdi par šo pozu aizmirsīsi, tad pēcāk atgriežoties būs jāsāk viss no sākuma. Šī poza mums atgādina visas jogas pamatlikumu – joga ir jāpraktizē katru dienu. Citādi tās efekts un sasniegumi ir ļoti nenoturīgi.

Šajā pozā prāts koncentrējas uz pirmo čakru. 

1.Nostājieties Tadāsanā

2.Izstiepjot rokas virs galvas un iztaisnojot elkoņus, nostājieties Ūrdhva Hastāsanā (augšup vērsto roku pozā).  Turiet rokas perpendikulāri grīdai un paralēli vienu otrai, celiet uz augšu krūšu kaulu.

3.Izelpojiet un salieciet kājas ceļos – centieties pietupties tā, lai augšstilbi būtu paralēli grīdai. Stiepiet rumpi augšup un virziet krūškurvi atpakaļ, cik vien tālu iespējams. Turiet pozu līdz 20 sekundēm, vienmērīgi elpojot. Iztaisnojiet kājas un atgriezieties augšup vērsto roku pozā, tad nolaidiet rokas un palieciet Tadāsanā.

 

 

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!