<< Visi raksti

7 lietas, kas jāzina pirms jogas prakses, ja gaidi mazuli

0

1622

Anna Koventrī @ 2014-07-04

Joga ir patiesi brīnišķīgs veids kā atbalstīt sevi grūtniecības laikā. Pozas, elpošana un relaksācijas tehnikas baro ķermeni gan fiziski, gan emocionāli un sniedz tev iespēju izveidot saikni ar savu mazuli. Grūtnieču joga jeb joga grūtniecības laikā piešķir nozīmi daudzām fizioloģiskām un emocionālām pārmaiņām, kas notiek tevī un tev apkārt, tāpēc šādu nodarbību apmeklēšana ir ļoti vēlama. Taču, ja šādas iespējas nav un tu jogo mājās vai apmeklē parastās jogas nodarbības, atceries par šiem 7 punktiem, lai praktizētu pareizi un atbalstītu gan sevi, gan mazo. Turklāt, ja esi grūtniecības pirmajā trimestrī, noteikti pabrīdini par to savu jogas skolotāju.

1.IEGAUMĒ GRŪTNIEČU JOGAS ZELTA LIKUMUS

Ja tu līdz šim neesi to dzirdējusi, iegaumē un pielieto šo likumu ikvienā pozā, ko praktizē. NESASPIED, NEVELC VAI NEPĀRSTIEP VĒDERU. Neveic sarežģītus sagriezienus, pozas, kas aktivizē vēderu, kā piemēram, Navāsana jeb dziļos noliecienus uz aizmuguri, kā kamieļa pozā. Ja vien neesi jogas eksperts, neveic arī galvas stāju un stāju uz pleciem un rokām.

 

2.JOGA PIRMAJĀ TRIMESTRĪ

Ir labi zināt, kas ar tevi notiek katrā tavas grūtniecības trimestrī, lai  tu tam spētu pielāgot, gan savu dzīvesveidu gan jogas praksi. Pirmais trimestris ir visdelikātākais grūtniecības periods, jo veidojas placenta. Viedokļi par to vai grūtniecības pirmajās 14. nedēļās joga ir vēlama vai pat riskanta, dalās. Citi speciālisti to iesaka, citi aizliedz, tāpēc vislabākais ir aprunāties ar savu ārstu un izvērtēt katru gadījumu individuāli. Atceries, ka pirmajā semestrī tavs ķermenis strādā ļoti smagi, tāpēc vispiemērotākā būs relaksējoša poza un Joga Nidra.

 

3.CIENI SAVU INTUĪCIJU

Grūtniecība ir ļoti intuitīvs laiks, kurā tu vari sadzirdēt savu iekšējo balsi un viedumu. Mans padoms? Ieklausies tajā! Kas attiecas uz tavu jogas praksi, ja tu instinktīvi jūti, ka nejūties labi kādā konkrētā pozā, tad pastāv iespēja, ka tā poza nav priekš tevis. Cieni savu iekšējo skolotāju un dod sev atļauju nedarīt kaut ko kas nešķiet īsti piemērots vai atbilstošs.

 

4.POZAS GUĻUS UZ MUGURAS

Ārsti parasti sievietēm grūtniecības laikā iesaka gulēt uz kreisā sāna. Tas tiek darīts tāpēc, ka guļot uz labā sāna vai muguras, tu vari nospriegot lielo vēnu, kas piegādā asinis un skābekli mazulim. Dažas sievietes ir ievērojušas, ka guļot uz muguras jūt reiboni, paliek slikta dūša vai vienkārši jūtas nelāgi.  Tādos gadījumos no pozām uz muguras ir jāizvairās. Šavāsanu vari veikt guļot uz kreisā sāna. Izmanto spilvenus un atbalstus, cik nepieciešams, lai justos ērti.

 

5. ATLAID GĀZI

Šis punkts vairāk attiecas uz tām sievietēm, kurām ir tendence sevi pārlieku motivēt, noslogot un piespiest iet līdz galam, lai izdarītu vairāk un vairāk. Tādējādi reizēm izejot ārpus kontroles. Lai arī parasti tu spēj vairāk un ilgāk, grūtniecība ir tas laiks, kad nevajadzētu neko sev uzspiest. Dod savam ķermenim tik daudz laika atpūtai, cik tam ir nepieciešams. Grūtniecība nav laiks kad attīstīt savas jogas prakses fizisko pusi. Iespējams, ka atlaist savus mērķus- nostāties uz galvas vai izpildīt kādu sarežģītu āsanu, būs sarežģīti, bet atceries, ka tev vēl būs laiks, kad to izdarīt. Mierīga, ķermeni atbalstoša un uzturoša prakse, gan fiziski, gan emocionāli, ir tas, kas tev grūtniecības laikā ir nepieciešams.

6.NEPĀRSTIEPIES

Grūtniecības laikā, sievietes ķermenis izdala hormonu- relaksīnu, kas palīdzēs tai atvērties dzemdībās. Ar paaugstinātu šī hormona līmeni sistēmā, vienmēr pārliecinies ,ka nepārstiepies, jo tu vari to pat nepamanīt. Atslēgas vārds ir līdzsvars. Ja tavi gurni jau ir super atvērti un uztrenēti, tad ideālā variantā tev būtu jāstrādā, lai šo lokanumu un izturību nostiprinātu un spēcinātu. Taču, ja līdz šim neko fizisku neesi darījusi, nepārspīlē.

7.NODIBINI SPĒCĪGAS UN CIEŠAS ATTIECĪBAS AR SAVU ELPU

Vissvarīgākais faktors jebkurā jogā ir elpa. Grūtnieču jogā tas ir vēl svarīgāk. Tāpēc, ka elpošana ir vissvarīgākais aspekts dzemdībās.   Ar elpošanu tu vari samazināt kontrakciju sāpes, nomierināt prātu un nervu sistēmu. Strādāšanu ar elpu sekmējas arī apziņas paplašināšanā un dod sievietei spēku palikt klātesošai dzemdību procesā. Joga grūtniecības laikā ir ļoti noderīga gan sievietei, gan bērnam, taču, ja tu nekad līdz šim neesi nodarbojusies ar jogu, tad nesāc to darīt tagad mājās. Noteikti apmeklē nodarbības speciālista vadībā, kurš tev palīdzēs ieviest jogu savā ikdienā, lai ne tikai mamma, bet arī mazulis justos laimīgs.

 Avots:DoYouYoga.com

 

 

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!