<< Visi raksti

Akrojoga- dvēseles lidojums sirsnīgām attiecībām

0

1547

Ilze Jēče, ecobodywork.com @ 2015-07-20

Autors: Ilze Jēče (www.ecobodywork.com)

Foto: Jēkabs Pravornis

Modeļi: Ilze Jēče un Ilze Dzenovska, studija Pa saulei

Akrojoga ir jaunums jogas pasaulē. Tā dod iespēju cilvēkiem atgriezties bērnībā un kopīgi sadarbojoties, vienam otru atbalstot, veikt šķietami neiespējamas pozas un darbības. Ja pāru jogā partneri palīdz viens otram pastiepties un veikt sirdi stiprinošas pozas, atrodoties uz zemes, tad akrojogā vismaz viens partneris tiek pacelts gaisā. Tādējādi dodot iespēju piedzīvot un apzināt savas ķermeņa un prāta robežas, praktizēt spēju paļauties un rūpēties vienam par otru. Akrojoga ir absolūta partnerības prakse tās vistiešākajā nozīmē, proti, atbildības uzņemšanās, dalīta līderība, uzticēšanās, klausīšanās, savu vajadzību paušana un sirdi paceļoša rotaļļāšanās.

            Akrojogas prakse iesākas ar iesildošām individuālām un partneru jogas pozām, kas palīdz iejusties savā ķermenī un izprast, kā tas jūtas, kādas ir tā vēlmes un šodienas robežas. Tad prakse turpinās ar dažādām partneru balansu un akrobātikas pozām. Akrojogā vienmēr tiešā sadarbībā atrodas vismaz 3 cilvēki: viens no tiem ir bāze, kas atrodas saskarē ar zemi un uz kura kājām vai rokām atrodas lidotājs; otrs ir lidotājs, kas atrodas uz bāzes kājām vai rokām un noteikti neveido saskarsmi ar zemi; trešais ir drošinātājs, kuram ir dota vissvarīgākā loma akrojogā- nodrošināt, ka lidotājs nenokrīt uz zemes, vai bāzes, kā arī iedrošināt bāzi un lidotāju izpildīt pozas un pārejas tehniski pareizāk. Visi trīs cilvēki maina lomas un brālīgi dala savu lidošanas, bāzēšanas un drošināšanas laiku. Prakse tiek nobeigta ar partneru iztiepšanos, vai taizemes masāžas praksi, lai īpaši relaksētu strādājošos muskuļus un locītavas.

            Lai arī akrojoga padara akrobātiku pieejamu plāšākai publikai, ir svarīgi veidot savam ķermenim drošu praksi, apzinoties savas robežas un komunicējot savas vajadzības partneriem. Tā kā akrojoga ir veidota un akrobātikas bāzes, tad liela nozīme ir tehniski precīzai pozu un pāreju izpildei. Taču akrojogas maģiskums slēpjas sirsnīgā sadarbībā un tās veidošanai ir visnozīmīgākā vieta akrojogas praksē. Jo atvērtāks prāts, veselīgāka attieksme pret kļūdīšanos, lielāks rotaļļīgums vienam pret otru, jo lielāka bauda praktizēt akrojogu un iespēja ātrāk attīstīties akrojogas praksē. Parasti akrojogas nodarbībās tiek regulāri mainīti vingrošanas partneri, lai gūtu pieredzi ar dažādiem ķermeņiem un personībām. Turklāt apzinoties to, ka indivīda izaugsme ir cieši saistīta ar kolektīva izaugsmi, tiek uzsvērti kopienas principi- dalīšanās praksē, zināšanās un kopējā priekā. Līdz ar to, lai arī prakse mājas apstākļos ir derīga un savstarpēju izaugsmi spēcinoša, kopēja prakse nodarbībās sniedz milzu iedvesmu, kopības sajūtu un līksmību ar ārējo pasauli.

            Šeit vari iepazīties ar dažām akrojogas pozām ar kurām parotaļļāties savā dārzā vai dzīvojamā istabā. Tu vari sākt vai beigt savu mājas praksi, pastiepjoties partneru jogas pozās. Iedvesmu vari rast šeit: http://yogi.lv/lv/joga/jogas-prakses/partneru-joga/

1. Muguras nolieciens

Lidotājs: pienāk bāzei tādā tuvumā, lai bāze varētu aizsniegt lidotāja pēdu pirkstus. Lidotājs sniedz bāzei savas plaukstas un kopīgā izelpā paceļas uz bāzes pēdām, savas kājas turot atvērtas un paralēli grīdai, ķermeņa augšdaļai atļaujot brīvi karāties pāri bāzes pēdām. Šajā pozā lieliski pastiepjas mugura, atbrīvojas spriedze kakla un plecu daļā.

Bāze: pārliecinās, ka var aizskart lidotāja pēdu pirkstus. Satver lidotāja plaukstas, un novieto pēdas atvērtā veidā zem lidotāja gurnu kauliņiem. Pēc tam paceļ lidotāju uz savām pēdām, ieliecot ceļus un iztaisnojot kājas 90 grādu leņķī attiecībā pret grīdu. Atlaiž plaukstu satvērienu, ļaujot lidotājam relaksēties karājoties pāri savām pēdām. Šajā pozā bāzei pastiepjas aizmugurējie kāju muskuļi un ikri.

2. Superjogotājs

Lidotājs: sniedz rokas bāzei, kas savukārt tās savieno kopā. Lidotājs savij pirkstus un relaksē kaklu un galvu, turpinot kājas turēt atvērtas un paralēli grīdai. Šī poza lieliski pastiepj muguru, atver plecus, kā arī palīdz pastiepties abiem sāniem.

Bāze: satver lidotāja abas delnas un savieno tās kopā. Bāze lidotāju pastiepj aiz delnām uz priekšu, savukārt ar pēdām virza lidotāju uz aizmuguri, tādējādi veidojot trakciju lidotāja mugurā. Kājas paliek 90 grādu leņķī un trakcijā var pietuvoties tuvāk grīdai.

 

3. Putns

Lidotājs: pienāk bāzei tādā tuvumā, lai bāze varētu aizsniegt lidotāja pēdu pirkstus. Lidotājs palīdz atrast bāzei pēdu novietojumu uz saviem gurnu kauliņiem, paralēli viena otrai. Lidotājs sniedz bāzei savas plaukstas un kopīgā izelpā paceļas uz bāzes pēdām, savas kājas turot kopā un paralēli grīdai. Ķermeņa augšdaļa ir piepacelta un krūškurvis ir atvērts. Rokas atrodas vienā līnijā ar bāzes rokām.

Šajā pozā stiprinās muguras un kāju muskuļi, veidojas viegls muguras izliekums.

Bāze: pārliecinās, ka var aizskart lidotāja pēdu pirkstus un novieto savas pēdas paralēli uz lidotāja gurnu kauliņiem. Satver lidotāja plaukstas un paceļ lidotāju uz savām pēdām, ieliecot ceļus un iztaisnojot kājas 90 grādu leņķī attiecībā pret grīdu. Rokas ir izstieptas 90 grādu leņķī, veidojot taisnu līniju ar lidotāja rokām. Šajā pozā pastiepjas aizmugurējie kāju muskuļi un ikri, tiek masētas pēdas (ar lidotāja gurnu kauliņiem).

Variācijā bāze nostiepj pēdas (it kā kājās būtu augstpapēžu kurpes) un lidotājs var atlaist rokas. Lidotāja skatiens vērsts uz priekšu, atvērts krūškurvis un pleci ir prom no ausīm.

4. Puslaivas un laivas pozas

Lidotājs no putna pozas saliec vienas kājas celi un ar plaukstu satver potīti. Ja bāze turpinās nostiept pēdu, tad lidotājs varēs atlaist abas rokas, lai satvertu arī otru potīti un nokļūtu pilnā laivas pozā. Šī poza lidotājam ļauj izliecienā stiprināt muguru, pastiept krūšu muskuļus un lieliski trenē līdzsvaru.

 

5. Krēsla poza

Lidotājs: nostājas ar abām pēdām pie bāzes pleciem, bāzes galvai abās pusēs. Satver abas bāzes potītes un novirza bāzes papēžus zem saviem sēžas kauliem. Bāzei ceļot lidotāju augšā, lidotājs saliec ceļus un iztaisno muguru. Lieliska poza, lai trenētu līdzsvaru un vēdera muskuļus

Bāze: Satver lidotāja potītes ar plaukstām un ļauj lidotājam novietot bāzes pēdas uz lidotāja kāju augšdaļas. Kopējā izelpā, bāze paceļ lidotāju, pastumjot uz augšu potītes un iztaisnojot kājas. Nomaina kāju satvērnienu no potītēm un satvērienu zem pēdām. Šī poza stiprina kājas, gurnu, vēdera un ķermeņa augšdaļas muskuļus.

 

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!