<< Visi raksti

Dāmas: iemācieties mīlēt savu jogu

0

1390

Kima Fullere @ Yogi.lv @ 2014-03-08

Ko joga piedāvā visa vecuma sievietēm?

Joga sievietei sniedz gan redzamus, gan pavisam negaidītus labumus ķermenim, prātam un garam. Starptautiskā jogas eksperte Kolīna Seidmane:“Joga sniedz sievietei mierinājumu, pārdomas, prieku, sevis pieņemšanu un vieglumu ķermenī.”

atrada savu jogas praksi 1994.gadā. Pirmo reizi viņa to pamēģināja 80- tajos, bet kā pati atzīst, tajā laikā bija daudz vairāk sakoncentrējusies tieši uz sportu, un nepievērsa jogai nekādu lielo vērību. Kādreiz skrējēja, boksere un profesionāla modele, Kolīna uzsāka jogu kā fiziskos vingrinājumus, lai atgūtos no muguras traumas, taču pakāpenisko tā izmainīja katru viņas dzīves sfēru.

„Es biju tik ļoti saradusi ar skriešanu, burtiskā un pārnestā nozīmē”, atzīst Kolīna, ”joga kaut kādā ziņā lika man apsēsties un būt klātesošai, un vienkārši apzināties to, kas tajā brīdī ar mani notiek.”

Joga var palīdzēt atgūt fizisko un emocionālo līdzsvaru, kā arī palīdzēt sievietei pieņemt sevi tādu kāda viņa ir. Kolīna uzsver to, kā joga strādā ar katru mūsu ķermeņa daļu, piedāvājot kustību katrā virzienā, turklāt kustība notiek kopā ar orgānu, muskuļu un kaulu stimulāciju.
“Joga tiešām piedāvā man patvērumu, vietu, kur doties un vienkārši būt” viņa saka” un tas fiziski līdzsvaro ķermeni. Joga ne tikai sniedz fizisko līdzsvaru, bet arī balansē dzīvi un sniedz perspektīvu.”

Kolīna uzsver, ka joga palīdz sievietei savienoties ar viņas iekšējo starojumu. Viņa paskaidro, ka tu vari vienkārši spert pirmo soli un iesoļot jogas nodarbībā, un būt pati, klausīties savā elpā un novērtēt to, ko spēj tavs ķermenis.

Prakse visiem vecumiem
Joga var būt daļa no jebkuras personas dzīves, jebkurā laikā, uzsver Kolīna. Jebkurā vecumā, jebkurā fiziskā stāvoklī, joga panāk pretī un sniedz atbalstu tieši tur, kur tu tajā brīdī atrodies.

“Mana meita pusaudze vienmēr grib taisīt apgrieztās pozas un noliecienus uz aizmuguri. Sievietes ap divdesmit, ļoti bieži pievelk Vinaya plūsmas prakses, kamēr sievietes kuras ir nodarbojušās ar jogu jau dekādes, reizēm sajūt nepieciešamību pēc rūpīga darba un spēcīgām, tonizējošām praksēm. Ar laiku, prakse attīstās un kļūst pilnīga un tu kļūsti daudz gudrāka, tava intuīcija kļūst spēcīgāka. Sasniedzot 50 gadu robežu, mana prakse mainījās līdz ar mani. Man nav jāatsakās ne no kā, vai jāatmet kāda prakses daļa. Joga ir visaptverošas mākslas forma, kura palīdz jebkurā manas dzīves aspektā. Tāpat kā tuvs draugs. ”

Sajūti atbalsti no citiem
Joga piedāvā lielu kopienas sajūtu. “Jogā, kopiena, jeb sangha, ir daudz atšķirīgāka kā citur. Kad tu esi jogas nodarbībā, tad tāpat kā citi, novelc no sevis kārtu pēc kārtas. Tu atklājies un paliec tāds kāds esi. Tas ir kolektīvs atbalsts un cieņas izrādīšana tavām spējām un sasniegumiem. ”

Ņemot vērā visu spriedzi, kuru mēs piedzīvojam savā ikdienā, ir svarīgi, ka ir viena vieta, kur mēs varam aiziet un nevis sacensties viens ar otru, bet atbalstīt viens otru.

Spēcinošas pozas sievietēm
Kolīna iesaka dažas pozas, kuras var būt īpaši piemērotas sievietēm, emocionālā un fiziskā ķermeņa nostiprināšanai: stāvus pozas, tādas kā varoņa poza jeb Virabhadrasana I, II un III, koka poza jeb Vrksasana, palīdz sievietēm atrast emocionālu un fizisko spēku.

       

 

Spēcinošas pozas sirds atvēršanai ir zivs poza jeb Matsyasana un kamieļa poza jeb Ustrasana, lai atrastu atvērtību un līdzjūtību.

    

Guļus pozas, Savasana un bērna poza jeb Balasana, lai piezemētos un gūtu viegluma sajūtu.

    

 

30. minūšu Jogas asanu secība Pirmsmenstruālā sindroma (PMS) novēršanai:
PMS parasti ir papildus spriedze nervu sistēmai, kas rada aizkaitināmību, vēdera uzpūšanos, galvassāpes un smaguma sajūtu iegurņa rajonā. Kolīna piedāvā īpašu asanu secību, lai atvieglotu cīņu ar šiem simptomiem.

1. Supta Baddha Konasana. 10 minūtes.
2. Supta Padangusthasana. Vienu kāju atver uz sāniem un novieto uz atbalsta, katru kāju 1.-2.min.
3. Adho Mukha Svanasana. Ar atbalstu zem galvas, ja ir galvassāpes. Ne ilgāk kā 1 minūti.
4. Salamba Sirsasana. Ja nepieciešams izmanto sienu kā atbalstu, līdz 5 min.
5. Salamba Sarvangasana. Ar segu zem pleciem, līdz 5 min.
6. Upavistha Konasana. Ar atbalstu, bloku vai salocītu segu, 2-5 min.
7. Setu Bandha Sarvangasana. Ar bloku zem krustiem, zemā vai vidējā augstumā, 30 sek.
8. Savasana, 5- 10 min.

Jogas asanu secība Menopauzei
Šīs jogas pozas Kolīna iesaka, lai izvairītos no Menopauzes simptomiem:
1. Baddha Konasana. Sēžot uz segas un kustinot kājas 2-5 min.
2. Konasana. Sēžot uz segas, 2-5 min.
3. Prasarita Padottanasana Ar galvu uz bloka, 2-5 min.
4. Adho Mukha Svanasana. Ar galvu uz bloka, līdz 1 min.
5. Janu Sirsasana. Līdz 1 minūtei.
6. Salamba Sarvangasana. Ar segu zem pleciem, līdz 5 min.
7. Setu Bandha Sarvangasana, 30 sek.
8. Supta Baddha Konasana, 2-5 min.
9.Viparita Karani, ar pāreju uz Baddha Konasana 2-5 min.
10. Savasana, 5-10 min.

“Menopauzes simptomi katru dienu atšķiras. Ir dienas, kad tu esi izgulējusies lieliski un jūties moži jau no paša rīta. Tādās dienās vari veikt aktīvāku jogas praksi, kustīgāku un spēcīgāku. Ir dienas, kad karstuma viļņu dēļ, jūties ļoti nogurusi un nespēj neko izdarīt, tādos brīžos tev ir vajadzīga mierīga, atslābinoša, ķermeni spēcinoša prakse.”

Savienojies ar savu ķermeni
Kolīna bieži vien sastop sievietes, kuras atzīt, ka nekad tā pa īstam nav bijušas vienotas ar savu ķermeni. Vai nu tāpēc, ka nekad nav veikušas nekādas fiziskās prakses, vai tāpēc, ka baidījušas no sava ķermeņa un nekad to nav pieņēmušas.

“Ir sievietes, kuras tā pa īstam nav atzinušas to, ka viņām piemīt ķermenis un nekad to nav izmantojušas. Un pēkšņi joga sniedz viņām šo iespēju. Tas atver tām sievietēm, kuras nekad nav vingrojušas un bijušas pašas savā ķermenī, jaunu pasauli. ”

Sieviete jebkurā vecumā var novērtēt skaistumu savā ķermenī, kas ļauj viņām kustēties, elpot un dzīvot. Joga var palīdzēt novērtēt cilvēka fiziskā ķermeņa brīnumu, atbrīvoties no negatīviem ieradumiem un patiesi iemīlēt sevi.

“Mans ieteikums ir vienkārši iemīlēt savu ķermeni. Man šķiet, sievietes iedomājas, ka viņām ir jābūt kaut kam, kas viņas patiesībā nemaz nav. Vienkārši novērtē to, kur tu esi un izgaršo to pilnībā.”

 

 

 

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!