<< Visi raksti

Vēlies sākt jogot mājās, bet nezini ar ko sākt? Sāc ar vienu pozu dienā

0

2273

Daisy Whittemore @ 2014-12-13

Ļoti bieži cilvēki atzīst, ka nodarboties ar jogu grupā ir daudz vieglāk kā darīt to mājās pašiem. Nav runa tikai par saņemšanos, disciplīnu vai motivācijas trūkumu, ļoti bieži cilvēki vienkārši baidās izdarīt kaut ko nepareizi vai nodarīt sev pāri.  

Ļoti bieži mēs vienkārši nezinām ar ko īsti sākt? Mums šķiet, ka mēs nezinām pietiekami daudz. Vai mēs baidāmies, ka izpildot kādu pozu nepareizi, mūsu ķermenis var atcerēties tieši šo nepareizo formu un mēs no tās nespēsim atbrīvoties pat jogas nodarbībās.

Jogas prakse mājās nav nemaz tik sarežģīta vai bīstama, ja vien mēs darām to apzināti. Mums nevajadzētu izjust bailes par to. Ir ļoti maza iespēja, ka mēs savainosim sevi mājās jogas prakses laikā, daudz lielāka iespēja ir savainot sevi spēlējot  tenisu, skrienot vai iekļūstot auto negadījumā braucot uz tuvējo lielveikalu.  Protams, nevar apgalvot, ka nepastāv pilnīgi nekāds risks.   Iesācējam pavisam noteikti nevajadzētu ielēkt skorpiona pozā pēc kārtīgas maltītes. 

Ir svarīgi apmeklēt jogas nodarbības sertificēta pasniedzēja vadībā, bet tikpat svarīgi ir arī jogot mājās un radīt savu individuālo praksi. Radot savu praksi mājās ir jāatceras pats svarīgākais nosacījums  KUSTIES LĒNĀM UN IEKLAUSIES SAVĀ ĶERMENĪ.

Dari to, kas liek tev justies labi, izmanto informāciju, ko iegūsti jogas nodarbībās. Jogas mērķis nav radīt perfektu pozu, lai gan visur mēs redzam vien bildes ar perfektām jogas pozām. Atceries, ka katra poza ir progress ikvienam no mums.  Vienmēr ir vēl kaut kas ko iemācīties, apgūt un pilnveidot, neskatoties uz līdzšinējo līmeni.  Tā ir nepārtraukta prakse, lai kur tu to darītu – studijā, mājās vai jebkur citur pa ceļam.

Kā sākt? Sāc ar vienu pozu šodien. Ar pozu, kura tev patīk vislabāk, kurā tu jūties vislabāk. Atceries, ka joga ir kaut kas, ko tu vari darīt jebkur. Dari to no rīta, izkāpjot no gultas turpat blakus, vai pat neizkāpjot no gultas.  Dari to savā dzīvojamā istabā, virtuvē vai lievenī. Vasarā pavisam noteikti jogo savā dārzā vai pie dabas.

Tev nevajag jogas paklājiņu vai kādus citus palīglīdzekļus, tikai stabilu virsmu.  Viena no pozām ar ko vislabāk sākt ir bērna poza, bet patiesībā tā var būt jebkura poza, ja vien tu to veic ar pilnu prāta un ķermeņa  apzināšanos. Dari to lēnām un mierīgi, neiestīvē savu ķermeni tajā.  Turpini elpot un ieņem pozu lēnām, pakāpeniski un ļoti dabiski. Sajūti savu elpu plūstot sev cauri.  Ļauj sev ieņemt pozu. Sajūti savu spēku un spēju noturēt pozu. Papildus izaicinājums var būt noturēt pozu ar aizvērtām acīm.

Tāpat kā ar kartupeļu čipsiem – ir ļoti grūti apēst tikai vienu, tāpat arī ir jogā. Ir ļoti grūti apstāties pie vienas pozas.  Ļoti bieži prāts un ķermenis pasaka mums priekšā, kuru pozu veikt un kādā secībā tās izpildīt. Ļoti bieži ieņemt suņa pozu ar skatienu uz augšu, mēs sajūtam vēlmi vai nu pacelt vienu kāju, vai ievirzīt pēdu starp rokām un veikt dziļu izklupienu, lai atvērtu gurnus.  Varbūt tu gribi veikt dēļa pozu jeb atspiedienu, vai ko pavisam citu. Ļoti bieži tavs ķermenis pats zina, kas viņam ir vajadzīgs.  

Iespējams reizēm tu izpildi kādu pozu mājās un sajūti – hmm, nemaz nav tik laba sajūta kā tad, kad jogoju nodarbībā.  Tad padomā, kādas pozas nodarbībā tu veic pirms šīs?  Iespējams tev vajag mazliet vairāk iesildīties. Ja tu ieklausīsies savā ķermenī, tas tev pateiks priekš, kas tam ir nepieciešams.

Fragments no Deizijas Vitemoras raksta portālā elephantjournal.com, foto:pinterest.com

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!