<< Visi raksti

10 iemesli kādēļ praktizēt atjaunojošo jogu

0

1258

Louise Carr @ 2015-03-22

Reizēm ir vienkārši jāapstājas. Kad tava dzīve joņo uz priekšu, to dara arī tavs prāts. Atjaunojošā joga palīdz nodrošināt fizisko un mentālo līdzsvaru, lai novērstu stresu un aizkaitinātā jumu, kas rodas no pārpūles.  Palīglīdzekļi ļauj tev noturēt pozu ilgāk un tu gūsti labumu no šīs maigās, dziļās, pasīvās stiepšanas.  Tādas pozas kā bērna poza, kājas augšā pret sienu un Šavāsana ir jātur vismaz dažas minūtes un izmantojot polsterus, spilvenus, jostas, blokus un citus palīglīdzekļus, tu vari turēt pozu līdz 15 minūtēm. Palīglīdzekļi ir nepieciešami, lai atbalstītu ķermeni un tu varētu palikt pozā ilgāk.

Lūk, 10 iemesli, lai atrastu laiku atjaunojošai jogai.

IEGUVUMI NO PILNAS UN DZIĻAS STIEPŠANĀS

Tev šķiet, ka tev ir jāstrādā smagi, lai gūtu kādu labumu?  Aktīva prakse, protams , ir lieliska, bet tikai tik ilgi, kamēr tu vari to veikt bez sāpēm un pārpūles. Dziļas pozas ar atbalstu palīdz tavam ķermenim pilnībā iesaistīties, atmaigt un ļaut pozai darīt savu darbu.

UZLABO LOKANĪBU

Visi jogas veidi palīdz tavam ķermenim būt lokanam, bet regulāra atjaunojošās jogas prakse šo ceļu uz nirvānu padara daudz ātrāku. Tomēr, atjaunojošā joga nav stiepšanās, un šajā nodarbībā netiek nosprausts mērķis, uz kuru mēs ejam, kā, piemēram, aizsniegt papēžus pēc 10 nodarbībām. Tu vienkārši atklāj to, kas notiek, kad tu atbrīvojies no spriedzes savā ķermenī, kuru tas parasti sevī uztur.

UZZINI, KUR KERMENĪ UZGLABĀJAS TAVS STRESS

Atjaunojošās pozas dod tev iespēju ieraudzīt tās vietas, kurās tev ir saspringums. Kā krāsviela, kas iekrāso tās ķermeņa vietās, kurās uzglabājas spriedze un stress. Tiklīdz tu tās ieraudzīsi, tu vari savā ikdienā veikt mazas izmaiņas, lai to samazinātu.

SVARA ZUDUMS 

Kalifornijā veiktie pētījumi apliecina, ka atjaunojošā joga palīdz vieglāk zaudēt svaru. Pētījumā, kurā 48 nedēļu laikā sievietes nodarbojās ar atjaunojošo  jogu vai aktīvākām fiziskām nodarbēm, tika noskaidrot, ka vairāk zemādas tauku zaudēja tās, kas nodarbojās ar pasīvo jogu. Viens no skaidrojumiem ir tāds, ka jogas laikā pazeminās kortizola līmenis, kas tiek saistīts ar tauku uzkrāšanos tieši vēdera apvidū.

UZLABO IMŪNSISTĒMAS DARBĪBU           

Regulāra atjaunojošās jogas prakse palīdz uzlabot imūnsistēmas darbību un aizsargā tevi pret dažādiem vīrusiem un saslimšanām.

LĪDZSVARO NERVU SISTĒMU

Izmanto atjaunojošo jogu, lai nomierinātu savu nervu sistēmu un ļautu ķermenim atjaunoties. Atjaunojošās jogas laikā visi ķermeņa orgāni saņem lielu devu enerģijas, atjaunojas šūnas un samazinās trauksmes sajūta.

APKLUSINA PRĀTU

Atjaunojošā joga var būt kā nomierinošs apskāviens trauksmainam prātam. Esi modrs, lai arī var likties, ka jogs ir nosnaudies, patiesībā šīs pozas var būt gana liels izaicinājums. Esi pacietīgs; tikai tāpēc vien, ka tavs ķermenis atpūšas, prāts neapklusīs. Ar laiku, tu iemācīsies nokļūt un palikt tajā miera un klusuma telpā.

ATLABSTI PĒC SLIMĪBAS

Mums visiem vajag atpūsties. Īpaši, bet ne tikai, ja tu atgūsties pēc muskuļu sastiepuma, kaulu lūzuma vai gripas. Tikai tāpēc, ka tu nepraktizē dinamiskās āsanas, nenozīmē, ka tu nevari izjust uz sevis dziedinošo jogas spēku. Atjaunojoša joga ļauj tev praktizēt, kad tavs enerģijas līmenis ir zems un kad tavs ķermenis uzkrāj spēku.

DZIEDĒ EMOCIONĀLAS SĀPES

Tāpat kā tev ir jāatgūst fiziskā veselība un spēks pēc slimošanas, tev ir jāsadziedē arī emocionālās traumas. Atjaunojošā joga piedāvā tev rūpes, kad esi saskāries ar sāpēm emocionālās attiecībās, kā arī lielu pārmaiņu, depresijas un nemiera situācijās.

NOSTIPRINA MEDITĀCIJAS PRAKSI

Ja tu gribi uzlabot savu meditācijas prasmi un gūt no tās labumus, bet īsti nezini ar ko sākt, tad zini, ka atjaunojošā joga nodrošina tev tiltu starp pazīstamām pozām un daudziem nepazīstamo meditācijas praksi.

Tu vari justies ievainojams, emocionāls, aizkaitināts vai dusmīgs, kad praktizēsi atjaunojošo jogu. Tas viss ir šī emocionāli spēcīgā procesa daļa, kad mēs iemācāmies atlaist. Atlaist to, kas vairs mums nav vajadzīgs. Atjaunojošā joga, ja to praktizē regulāri ir dzīvi izmainoša prakse.

Avots: doyoyoga.com, foto:pinterest

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!