<< Visi raksti

Ashtanga jogas pasniedzeja Petra Pakārkle

0

1608

yogi.lv @ 2015-04-02

Jogas studijas Vinjasa izveidotāja

Ashtanga jogas skolotāja

1. Cik ilgi nodarbojaties ar jogu un cik ilgi pasniedzat?

Ar jogu pirmo reizi iepazinos pirms deviņiem gadiem. Esmu izmēģinājusi dažādus jogas virzienus un meklējusi sev piemērotāko. Sākumā mana aizraušanās bija Hatha joga, ar kuru arī dalījos, pasniedzot Hatha jogas nodarbības.

Ashtanga jogu es iepazinu salīdzinoši nesen, bet tā īsti tai noticēju, kad pirmo reizi aizbraucu uz Igaunijas Ashtanga jogas skolas semināru, kurā viesojās un zināšanām dalījās slavenais un brīnišķīgais skolotājs Lino Miele.

Pasniedzu jogu divus gadus.

2. Vai atceraties savu pirmo jogas nodarbību? 

Savu pirmo jogas nodarbību atceros ļoti labi. Biju pārsteigta par to, cik labas sajūtas man bija pēc nodarbības. Pēc kāda laika mana pirmā skolotāja vairs konkrētajā vietā nepasniedza nodarbības, un sākās mans garais jogas izzināšanas ceļš un sava skolotāja meklēšana. Patiesībā šis process bija daudzu gadu garumā, kamēr nonācu līdz tagadējam skolotājam Lino Miele. Esmu ļoti priecīga, ka satiku šo viedo cilvēku. Kopš tā laika regulāri apmeklēju seminārus un retrītus pie Lino Mieles Indijā, Itālijā un Igaunijā. 

3. Kas Jūs pamudināja sākt nodarboties ar jogu?

Mani vienmēr ir interesējis aktīvs dzīvesveids un sevis pilnveidošana.

4. Kā un kāpēc izvēlējāties tieši šo konkrēto jogas veidu?

Man patīk Ashtanga joga, jo tas ir kā mūžīgs un nebeidzams process, kurš virzās uz priekšu lēni, bet pamatīgi. Tas nav viegls ceļš. Tā ir meditācija caur kustību savienojumā ar elpu. Tā neapnīk, jo Tu attīsties gan garīgi, gan fiziski.

Kad aizbraucu uz savu pirmo Ashtanga jogas semināru, pēc prakses sapratu, ka tas ir tieši tas, kas man vajadzīgs. Tās sajūtas bija tik pārliecinošas, ka pēc tam vairs ne reizi neesmu atskatījusies atpakaļ vai domājusi, kā būtu, ja būtu.

5. Ar ko tas atšķiras no citiem jogas veidiem? Kas tajā ir īpašs, atšķirīgs?

Ashtanga joga ir dinamiska jogas prakse, kurā mēs pielietojam apzinātu elpošanu (Ujjayi) savienojumā ar kustību. Kustības savienošanu ar elpu sauc par Vinyasu. Dinamikas un pareizas elpas rezultātā rodas spēcīgs iekšējais siltums, sākas svīšanas process, no organisma izvadās toksīni, uzlabojas asinsrite un prāts kļūst skaidrs. Jogas prakse kļūst viegla un gracioza, un to varētu salīdzināt ar ritmisku deju.

Šajā jogas veidā mēs izpildām konkrētu asanu secību, kas noteiktā kārtībā seko cita citai. Katra iepriekšējā asana (poza) sagatavo gan ķermeni, gan prātu nākamajai asanai (pozai). Tas nozīmē to, ka, kamēr Tu neesi apguvis iepriekšējo pozu, Tu nevari taisīt nākamo, jo ne ķermenis, ne prāts tam nav gatavs. Un tieši ar to šī prakse ir tik ļoti interesanta, jo tas ir nebeidzams process, kurā Tu sevi vari aizvien turpināt attīstīt un pilnveidot. Soli pa solim Tu virzies uz priekšu, vienlaicīgi attīstot tādas īpašības kā pacietība un pazemība. Tas nenotiek vienā dienā, cilvēks pie tā nonāk pamazām. Tā ir mācība, kuru nav iespējams saprast uzreiz. Tā māca paskatīties uz sevi no malas un nolikt savu ego malā.

Ujjayi elpa, asana (pozas) un drishti (koncentrēšanās punkti) attīsta dziļu izpratni par iekšējām sajūtām, emocijām un prātu. Šis process ir viena no galvenajām iezīmēm, kas atdala Ashtanga jogu no citiem jogas virzieniem.

Ashtanga joga vienmēr balstās uz indivīdu - tas ir kā personīgs ceļojums, kurā nav nedz sacensības, nedz salīdzināšanas. Ashtanga joga nav reliģija, bet gan ceļš uz sevis fizisku un emocionālu pilnveidošanu.

Brīnišķīgi ir tas, ka Tu vari aizbraukt uz jebkuru valsti un, apmeklējot Ashtangas jogas nodarbību, nejutīsies kā svešinieks, jo asanu (pozu) secība visur ir vienāda, ja vien tiek mācīts pēc tradīcijas.

6. Kam/ kādiem cilvēkiem šis jogas veids ir piemērots?

Pēc maniem personīgajiem novērojumiem, šis jogas veids vairāk piemērojams aktīviem cilvēkiem, kuriem patīk būt kustībā. Šī asanu prakse ir enerģizējoša un dinamiska, tieši tāpēc tā vislabāk piemērota agrām rīta stundām. Daudz vieglāk iemīlēt Ashtanga jogu ir cilvēkiem ar labu fizisko sagatavotību vai  jau ar kādu iepriekšēju pieredzi jogā. Gribu piebilst arī to, ka Ashtnaga joga pasaulē ir ļoti populāra vīriešu vidū.

7. Un kādiem, tieši pretēji –nepiemērots? 

Cilvēkiem, kuri grib ko mierīgu un relaksētu.

8. Kas Jūs iedvesmoja kļūt par jogas skolotāju?

Kad aizgāju mācīties uz jogas skolu, sākotnēji tas nebija mans mērķis - kādu mācīt. Gribēju ko vairāk uzzināt un saprast, bet, skolu beidzot, viens no eksāmeniem bija nodarbības novadīšana. Ieklausījos nu jau savas kolēģes padomā: “Ja gribi labi novadīt eksāmena nodarbību, uzsāc vadīt tās vēl pāris mēnešu iepriekš.” Ar to tad ar to arī viss sākās.

9. Kur apguvāt jogas skolotāja iemaņas?

Es sevi neuzskatu par jogas skolotāju, bet par jogas studentu. Esmu beigusi Baltijas Jogas skolu “Gundega”, iegūstot starptautisku jogas pasniedzēja sertifikātu. Ashtanga jogas izpratni padziļinu regulāros Ashtanga jogas semināros un retrītos, sekojot savam skolotājam Lino Miele. Labāk izprast cilvēka ķermeni man ir palīdzējušas mācības Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijā.

10. Kur Jūs kā jogas skolotāju var sastapt ikdienā?

Esmu jogas studijas Vinyasa vadītāja. Mūsu mājīgā studija atrodas Rīgā, klusajā centrā. Adrese: Antonijas iela 20b. 

Pirmā nodarbība jauniem studijas apmeklētājiem ir bez maksas.

Ashtanga jogas nodarbības notiek:

 Pirmdienās plkst.19.00  Ashtanga joga jogotājiem ar pieredzi

 Trešdienās plkst.17.45  Ashtanga joga iesācējiem

                    plkst.19.00  Ashtanga joga jogotājiem ar pieredzi

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!