<< Visi raksti

Joga dabīgai ķermeņa attīrīšanai

0

1339

Džeina Heijmane @ 2014-04-30

Mēs visi zinām, ka joga labi ietekmē mūsu ķermeni, piedāvājot neskaitāmus labumus un ieguvumus mūsu ķermenim, prātam un garam. Turklāt jogas galvenais pluss ir tā augstā pielāgošanās spēja ikkatram praktizētāja fiziskam un mentālam sagatavotības līmenim. Viena no jogas blaknēm ir dabīga ķermeņa attīrīšanās jeb detoks. 

Iekšējais siltums

Joga uzlabo vielmaiņu, palielinot iekšējo uguni. Tā ir gan enerģētiska metafora gan fizioloģiska realitāte. Locīšanās, pacelšana, stiepšanās un dziļā elpošana jogas prakses laikā palielina ķermeņa iekšējo siltumu. Noturot pozu ilgāku laiku, īpaši tās, kas pārbauda mūsu ass izturību, līdzsvaru un muskuļu kontroli, arī rada siltumu. Ja jogas nodarbībā tev ir nācies noturēt Kareivja vai laivas pozu papildus 2 ieelpas/izelpas, tad tu, iespējams, zini par šo siltumu, jo pats esi to sajutis. Tas parasti nav liels un ievērojams karstuma vilnis, kādu mēs izjūtam no skriešanas vai lēkšanas, bet smalka uguns, kas uzsilda mūs pakāpeniski un pamatīgi no iekšpuses uz āru. Šī iekšējā uguns tiek papildus uzkurināta arī elpošanas jeb pranajāmas tehnikas, kā piemēram udžaji elpošana, kuru māca daudzās jogas nodarbībās. Koncentrētas, spēcīgas izelpas ar vieglu vēdera muskuļu sasprindzinājumu palielina siltumu un izplata to pa visu ķermeni. Praktizējot spēka jogu vai Vinjasa jogu mēs varam radīt daudz lielāku iekšējo siltumu, bet pat vidējas intensitātes hatha jogas nodarbība var aizšķilt uguntiņu.

Seko savai sirdij

Joga nostiprina sirds un asinsvadu sistēmu. Vairums jogas nodarbību palielina sirds ritmu un nostiprina sirdi. Patstāvīga jogas prakse var samazināt holesterīna līmeni un samazināt asinsspiedienu.

Limfas svētlaime

Limfātiskā sistēma ir atbildīga par ķermeņa fluīdu filtrēšanu. Pretēji cirkulēšanas sistēmai, kuru aktīvi pumpē sirds, limfātiskā sistēma balstās uz mums, lai pienācīgi funkcionētu. Vīšanās, griešanās, sagriešanās, stiepšanās un izgriešanās jogas prakses laikā nostiprina alifātisko sistēmu. Tas attiecīgi uzlabo tās funkcionalitāti un palielina tās spēju izvadīt toksīnus, baktērijas un citas kaitīgas vielas no mūsu ķermeņa. Arī vīšana papildus atbalsta limfātisko sistēmu un liela slodze jogas laikā nodrošina pamatīgu svīšanu. Svīšana parasti notiek pakāpeniski visā ķermenī, kas nozīmē, ka tiek attīrītas tās ķermeņa daļas, kurām nevaram piekļūt ikdienā ar parastām kustībām.

Stress un piesārņojums

Pastāv tieša saikne starp toksīnu līmeni un stresa līmeni ķermenī. Kad mēs esam nervozi, simpātiskā nervu sistēma dod spērienu, lai paaugstinātu mūsu enerģijas līmeni, kas mums ir nepieciešama, lai aizbēgtu vai iesaistītos strīdā un atbildētu uz to. Lai pastāvētu šī izdzīvošanai nepieciešamā enerģija, citi procesi tādi kā gremošana, imunitāte, attīrīšanās un auglība aizslēdzas. Stress tāpat stimulē kortizola, adrenalīna un citu intensīvu hormonu rašanos un izplatīšanos mūsu ķermenī. Tas attiecīgi palielina toksīnu līmeni un ietekmi uz mūsu ķermeni, paaugstina asinsspiedienu un holesterīna līmeni un sadedzina aknas. Stresa ietekme ir pieaugoša un var novest pie sirds slimībām, infarkta, diabēta un liekā svara. Labā ziņa ir tāda, ka joga atbrīvo mūs no stresa! Dziļā elpošana, stiepšanās un apzināta darbība un kustība, lai būtu klātesoši ik mirkli, atbrīvo mūs no toksīniem un stresa klātbūtnes. Šī atbrīvošanās no stresa detoksa procesam var būt tikpat svarīga kā svīšana un sagriešanās.

Laimīgs puncis, laimīgs viss ķermenis

Ir dažādas diskusijas par to, vai joga patiesībā var vai nevar uzlabot aknu darbību un dziļie sagriezieni uzlabot asinsriti gremošanas orgānos. Dziļo sagriezienu un dziļās elpošanas kombinācija attīra ķermeni no vecām asinīm, kuras izvada no organisma kopā ar ogļskābo gāzi. Kad šis spiediens jeb sagrieziens ir atbrīvots, orgānos ieplūst svaigas asinis. Fiziskā saspiešana pozās, kuras iekļauj sagriešanos, gulēšanu uz vēdera un ķermeņa ass noslogošanu atbalsta arī resnās zarnas darbību. Tas atbrīvo no aizcietējumiem un uzlabo vēdera izeju, stimulējot pilnīgāku ķermeņa atbrīvošanos no nevajadzīgajām vielām.

Specifiskas pozas detoksam

Viens no aspektiem, kas padara jogu par lielisku detoksa veicinošu faktoru ir fakts, ka joga ietekmē pilnīgi visu ķermeni. Pilnīga jogas prakse ir vislabākais ķermeņa attīrīšanās veids. Taču pastāv noteiktas pozas un āsanu virknes, kas atbalsta tieši šo funkciju.

Surya Namsakar jeb sveiciens saulei

Šī āsanu virkne ietver sevī noliecienus uz priekšu izklupienus un muguras saliekšanu. Kustība no atrašanās uz grīdas stāvus pozīcijā pakāpeniski iesilda ķermeni, izklupieni un kobras poza saspiež vēderu.

Maričjāsana

Šis sagrieziens, visās iespējamās variācijās, gan stāvus, gan sēdus, gan apgrieztajās pozās, ir lielisks veids kā saspiest un atjaunot gremošanas orgānus un attīrīt resno zarnu.

Navāsana jeb laivas poza

Šī āsana iesaista vēderu un iekšējos orgānus.

 Senā jogas prakse piedāvā neskaitāmus labumus ķermeņa un prāta veselības uzlabošanai un tā lieliski pielāgojas katra praktizētāja vajadzībām un spējām. Joga atbalsta ķermeņa attīrīšanos, jo tā uzlabo cirkulāciju, atbalsta limfātisko sistēmu un saspiež gremošanas orgānus. Tā atmodina mūsu iekšējo uguni un motivē mūs elpot dziļāk. Kamēr joga ir tikai viens no veselīga dzīvesveida komponentiem, tai piemīt potenciāls būt par lielisku sabiedroto, dinamiska ķermeņa un skaidra prāta iegūšanai.

Raksta pirmavots: myhealthylivingcoach.com

 

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!