<< Visi raksti

Jogas pozas dabiskam ķermeņa detoksam

0

1434

Džeina Heijmane @ 2014-05-01

Pēdējās dekādes laikā detoks ir kļuvis par modes kliedzienu.  Tas notiek pateicoties  tam, ka arvien vairāk cilvēki sāk apzināties apkārtējās vides piesārņojuma un ēdiena un tajos esošo toksīnu ietekmi uz savu veselību. Viens no veidiem kā pasargāt savu ķermeni ir detoks jeb ķermeņa attīrīšana.  Daudzi izvēlas drastiskas diētas, citi uzsāk sulu kūres, taču reizēm šīs pieejas var būt pārāk drastiskas un padarīt cilvēkus slimus. Citi uzskata, ka detoks notiek caur pastiprinātu svīšanu. Patiesībā, svīstot mēs atbrīvojamies no netīrumiem un dažiem nevēlamiem ciemiņiem ādas virskārtas tuvumā, taču nekāds detoks nenotiek. Detoks nozīmē nieru, aknas, resnās zarnas un limfas sistēmas attīrīšanos un  to funkciju stimulēšanu. Viens no veidiem kā to izdarīt ir jogot!

ĀSANAS DETOKSAM

Daudzas āsanas sniedz lielu labumu tieši mūsu iekšējiem orgāniem – aknām un nierēm, kā arī resnajai zarnai. Sagrieztās pozas: burtiski runājot šīs pozas izgriež resno zarnu, lai “lietas” iekustinātu.

Sagrieziens guļus

Visvienkāršakais sagrieziens ietver sevī apgulšanos uz muguras, saliekt ceļus un virzīt tos uz vienu pusi, kamēr ķermeņa augšdaļa griežas uz otru pusi. Skaties vērsts pāri pretējam plecam. Šo pozu izpilda uz abām pusēm.

 

 

Sagrieziens sēdus

Viena no sagrieziena pozām sēdus ir Maričjāsana

Sēdi ar taisnām kājām, saliec labo kāju un virzi tā lai labā pēda ir uz grīdas, blakus kreisajam gurnam.  Labo roku novieto sev aiz muguras. Ar ieelpu cel kreiso roku taisni augšā un ar izelpu sagriezies uz labo pusi un elkoni laid lejā tā, lai tas atrastos saliektā ceļgala ārējā malā. Skatiens vērts pāri labajam plecam. Ar katru ieelpu pastiep mugurkaulu un ar katru izelpu sagriezies vairāk uz sāniem. Noturi šo pozu 5 ieelpas/ izelpas un tad samaini puses.

Sagrieziens stāvus

Viens no variantiem ir sagrieztā krēsla poza jeb Parivrtta Utkatasana.  Atrodoties krēsla pozā ar saliektiem ceļiem un paceltām rokām augšup vienā līnijām ar ausīm. Ieelpo.

 Ar izelpu, rokas saliec kopā lūgšanu pozā sirds centrā. Ielpo. Ar izelpu sagriezies tā, lai labā roka būtu kreisā augšstilba ārpusē. 

Tu vari palikt šajā pozā vai iet vēl tālāk un labās rokas pirkstus atbalstīt uz grīdu un kreisās rokas pirkstus virzīt augšup pret debesīm. Noturi šo pozu 5 elpas un tad samaini puses.

 

 

 

 

Noliecieni uz priekšu

Noliecieni uz priekšu masē iekšējos orgānus. 

Uttanāsana ir vienkārša poza, kura sākas ar kalna pozu. Ieelpo un cel rokas augšā pret debesīm, un skaties augšup. Izelpo un noliecies uz priekšu tā, lai plaukstas būtu priekšā pie grīdas. 

Ja nevari aizstiepties līdz grīdai, izmanto atbalstu.Lai iegūtu maksimālu detoksa efektu, sasprindzino vēdera muskuļus, nabiņu velkot pret mugurkaulu.  Tādējādi tu varēsi ieiet dziļāk šajā pozā.

 

 

 

Noliecieni sēdus

Pačimottanāsana ir tā pati poza, tikai sēdus. Ar rokām mēģini aizsniegt savus kāju pirkstus.Tu vari iet tālāk un veikt Ardha Baddha Padma Pasčimottanāsanu, kurā viena kāja ir lotosa pozā jeb saliec celi un pēdu liec  uz taisnās kājas augšstilba. ja saliekts ir labais celis, tad ar labo roku, apskaujot muguru, satver labās pēdas  pirkstus.  Papēdis izdara maigu spiedienu uz vēdera muskuļiem. 

 

Apgrieztās pozas

 

Pats pozu nosaukums jau pasaka priekšā, ka šajās pozā sirds atrodas augstāk par galvu, un gravitāte virza ķermeņa šķidrumus pretējā virzienā. Šī darbība tieši ietekmē asins un limfu cirkulāciju un palīdz izvadīt toksīnus no ķermeņa, ko nedara parasta stāvus poza. 

 

Visvienkāršākā poza ir vienkārši gulēt uz muguras ar kājām pret sienu. Ceļot kājas augšā un atbalstot pret sienu. Noturi šo pozu tik ilgi cik vien jūties ērti.

 

Suņa poza ar skatienu lejup ir poza ar tādu pašu efektu. Sāc atrodoties ar plaukstām

 un ceļiem uz grīdas. Ceļgali ir tieši zem gurniem un tavas rokas taisni zem pleciem. Iztaisno kājas un virzi gurnus augšup. Svari vienmērīgi sadali starp rokām un pēdām.  Kā visos noliecienos uz priekšu, šīs pozas laikā ievelc nabiņu un sasprindzini vēdera muskuļus, tādējādi notiek iekšējo orgānu masāža.

 

 

Un, ja tu jūties pavisam droši, tad galvasstāja ir vislabākā poza, lai apgrieztu lietas otrādi.

 

 

 

 

 

 

Raksta pirmavots: myhealthylivingcoach.com

 

 

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!