Rubrika kas? tavā šķīvī? stāstīs par dažādiem cilvēkiem, kurus mums gribētos dēvēt par veselīga dzīvesveida vēstnešiem.  Šī rubrika nepretendē uz veselīga uztura mācībstundas statusu, bet ir sava veida jautrs piedzīvojums,  lai ar vieglumu un smaidu iedvesmotu uz veselīgām pārmaiņām arī citus.

<< Visi raksti

Signe Meirāne - garda ēdiena māksliniece

0

1657

yogi.lv @ 2015-04-20

Garda un veselīga uztura baudītāja

Kulinārijas portāla www.cetrassezonas.lv un žurnāla "Četras Sezonas" galvenā redaktore un arī idejas autore

3 pavārgrāmatu autore

Tu ēd, lai dzīvotu vai dzīvo, lai ēstu?

Es dzīvoju, lai baudītu, Katru maltīti, katru kumosu, lai justos labi.

Veselīgs uzturs, nanuprāt ir...

sabalansēts, dauzdveigīgs, krāsains un maksimāli dabīgs uzturs. Daudz zaļumi, dārzeņi, ogas, augļi. Viss balansā.

Manu ēdienkarti, lielākoties, veido...dārzeņi, salāti, ogas, augļi, rieksti, graudaugi un pākšaugi. Un siers. Un melna šokolāde.

Foto: Kristīne Dzalbe

Mans veselīgākais našķis... Našķi starp ēdienreizēm? Riekstu batoniņš, valrieksti, ēdamkarote bioloģiska riekstu sviesta, žāvēts auglis vai vasarā ogas.

Vai veselīgs vienmēr ir garšīgs? Un vai tu mēdz lietot uzturā kaut ko, kas nav garšīgs, bet ir veselīgs? Man veselīgs vienmēr ir garšīgs. Neredzu iemeslu, kapēc lai es ēstu kaut ko negrašīgu un veselīgu, já ir tik daudz garšīga un super veselīga.

Viena tipiska diena tavā mūžā...kāda ir tās ēdienkarte:

Brokastis. Glāze silta citronūdens. Melna kafija un pēc tam griķu rīsu pārslas, ar koksriekstu pārslām, sēklām (mainās – linsēklas, saulspuķu sēklas vai ķirbu sēklas), valrieksti vai kādi citi rieksti, rozīnes un mandeļu, rīsu, auzu vai kāds cits no pieniem (ne govs un ne kazas). Vai pašgatavots musli

Ap 9.30 darā vēl viena krūze melnas kafijas. Un tad līdz kādiem 13.00 1 l ūdens vai tējas. Atkarīgs no sezonas un vēlmēm. Pa vidam kāds auglis visa gada garumā vai ogas vasarā.

Foto: Kristīne Dzalbe

Pusdienās ir divas opcijas. Zaļais kokteilis vai kāds cits kokteilis  , kā piemēram šis veselīgais brokastu kokteilis vai  tumšais upeņu un  ananāsu auzu piena kokteilis, vai kruasāns pildīts ar avokado, salātiem, gurķi un tomātu (tas kas iet iekšā atkarīgs no sezonas, un vasarā jo vairāk  zaļumu, jo labāk). Tad atkal visu laiku ūdens. Bet vienmēr ne ātrāk kā 1 h pēc ēšanas un nekad ēšanas laikā. Ap kādiem 16.00 ogas vai augļi.

19.00 vakariņas.

Te dažas no receptēm.  Saldo kartupeļu salāti ar rikotu, risoto ar grūbām,  salāti ar kaņepēm

Ap 21.00 melnās šokolādes gabaliņš (viens un ne vairāk, jo ar to vienmēr pietiek) un baltā vai kāda zāļu tēja. Pēc 2h gulēt, bet ne ātrāk, jo tad grūti gulēt.

Foto: Kristīne Dzalbe

Bez kā tu nevari iedomāties savu ēdienkarti?

Bez salātiem. Un riekstiem. Un maizītes. Un melnās šokolādes.

Mana šī brīža mīļākā recepte ir... turku zirņi ar avokado, tunci, olīveļļu, gurķiem un salātlapām.

Mīļākā ēšanas vieta ārpus mājas...LV vai ārzemēs... Mu café, Muusu, Mute, Mio, Rocket bean roastery. Ārpus – ABC kitchen un Pure food and wine Ņujorkā, St. John bakery Londonā, Leib Tallinā, Tartine Sanfrancisko, bet ir vēl daudz citu. Šie uzreiz iekrita atmiņā. 

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!