<< Visi raksti

10 fakti par rīsiem, kas tev ir jāzina. Iespējams, tev nebūtu jālieto uzturā rīsi.

0

2103

Valentīna Golovkina @ 2015-07-05

Rīsi ir kļuvuši par ļoti populāru produktu starp tiem, kuri vēlas notievēt vai attīrīt organismu. Sievietes bez apdomas uzsāk rīsu diētu, arī dietologi un tradicionālās medicīnas ārsti nereti cilvēkiem iesaka atslodzes dienās ēst tieši rīsus. Taču, patiesībā, rīsi ir produkts, kas nebūt neder visiem. Tieši tāpēc ir jābūt uzmanīgam izvēloties produktus ne tikai dažādām diētām, bet ikdienas uzturam, citādi varat nodarīt paši sev pāri.

10  BŪTISKI FAKTI PAR RĪSIEM

1. Pēc savām īpašībām rīsi ir auksts produkts, kas palielina Kaphas (gļotu) došas spēku.

2. Тāpat rīsiem piemīt eļļaina daba, tāpēc tos iesaka cilvēkiem ar palielinātu vēja enerģiju (Vatu). Pēc garšas rīsi ir saldi, tāpēc labi Pittai (žultij).

3. Rīsu diētair ieteicama cilvēkiem ar nevainojamu gremošanas sistēmu, bet parasti tādi cilvēki nesēž uz diētām un necīnās ar lieko svaru.  Citiem šāda diēta palielinās aukstuma enerģiju ķermenī un gļotu palielināšanos vēderā.

4. Rīsi ļoti bieži izraisa aizcietējumus, tieši tāpēc tos ļoti bieži kā pretlīdzekli iesaka caurejas un vemšanas gadījumos. Pavērojiet kā rīsi ietekmē jūsu gremošanas sistēmas darbību.

5. Rīsus vislabāk ēst kopā ar dārzeņiem.

6. Rīsi, kurus izvāra ūdenī, ir viegls un pārstrādājas (īpaši ar dārzeņiem), bet, ja tos vārīsi gaļas buljonā vai pienā, tad tas kļūs par  smags ēdiens, kas pārstrādāsies grūtāk.

7. Baltie rīsi ir viegli, brūnie nedaudz smagāki.

8. Cilvēkiem ar Kaphas došu, vislabāk izvēlēties basmati šķirnes rīsus.

9. Cilvēkiem ar Pittas došu  piemērotākie būs baltie rīsi, basmati.

10. Cilvēkiem ar Vatas došu piemēroti ir visu veidu rīsi.

Lai sāktu pētīt un noskaidrot to, kāds ēdiens jums ir piemērots visvairāk, jums pie speciālista ir jānoskaidro 2 lietas:

  • Jūsu konstitūcija (doša piedzimstot)
  • Doša, kura šobrīd ir disbalansā.

Šo divi faktu zināšana palīdzēs jums pielietot Tibetas  vai Ājūrvēdas zināšanas un katru dienu nevis bojāt savu veselību, bet uzlabot to.

Valentīna Golovkina – portāla Yoga Journal redaktore, Augstākās Tibetas Medicīnas skolas studente, sertificēta veselīgas ēšanas un dzīvesveida speciāliste. 

Avots: http://yogajournal.ru/body/food/10-faktov-o-rise-kotorye-nuzhno-znat/

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!