<< Visi raksti

Vai joga var palīdzēt cīņā ar galvassāpēm?

0

1138

yogi.lv @ 2014-03-20

Zinātniskie pētījumi liecina, ka joga var palīdzēt tiem, kas cieš no patstāvīgām galvassāpēm, samazinot to sāpju slieksni un biežumu. Joga, kas tiek praktizēta jau vairāk kā 5000 gadu, ir prāta un ķermeņa kontrole caur dažādām kustībām,  elpošanas tehnikām, meditācijām un pozām. Tās centrā ir mācība par apgaismības sasniegšanu, apvienojot ķermeni un prātu.

Joga nomierina mūsu ķermeņa nervu sistēmu, kas attiecīgi samazina to smadzeņu aktivitāšu daļu, kas izraisa migrēnas. Joga labvēlīgi ietekmē arī noteiktas ķīmiskas vielas mūsu ķermenī un smadzenēs, kas attiecīgi palīdz pret migrēnu.  Pētnieki uzsver, ka joga palielina arī serotonīna līmeni, kas pārraida signālu no vienas smadzeņu daļas uz otru. Serotonīns palīdz atslābināt smadzeņu asinsvadus, tāpēc tiek uzskatīts ka serotonīna līmenis un galvassāpes ir savstarpēji cieši saistītas.  Turklāt serotonīns spēj ietekmēt arī mūsu garastāvokli, palīdzēt izkļūt no depresijas un atbrīvoties no trauksmes sajūtas.  

Jogas terapija galvassāpju ārstēšanai koncentrējās uz migrēnas cēloņiem. Tās laikā notiek stresa samazināšana un izvairīšanās no dažādiem galvassāpju iemesliem. Tādēļ, lai palīdzētu, ir jāzina galvassāpju cēlonis, jo katram tas ir citāds.  Joga spēj atvieglot galvassāpes, kas ir radušās cilvēka maņu pārslodzes gadījumos. Informācijas pārbagātība spēj pārslogot maņas cilvēka ķermenī, radīt stresu un izsaukt galvassāpes.

Jogas asanas, kombinācijā ar relaksāciju, var palīdzēt samazināt galvassāpju biežumu un intensitāti. Tāpat kā prāts spēj ietekmēt ķermeni, arī ķermenis spēj ietekmēt mūsu prātu. Un tieši joga ir veids, kā to izdarīt. Vairums cilvēku, kas cieš no spēcīgas migrēnas, sāpju laikā nespēj neko citu, kā vien gulēt gultā, taču sāpju uzbrukumu varam novērst, ja laicīgi ieklausāmies savā ķermenī un atpazīstam simptomus, kuri liecina par sāpju tuvošanos. Tie var būt reiboņi, miegainums, muskuļu stīvums un garastāvokļu maiņas. Ja tu sajūti simptomus, kas liecina, par galvassāpju tuvošanos, tad tūlīt pat pārtraucat darīt iesākto un veltiet īsu mirkli tam, lai pilnībā atslābinātos un atbrīvotu galvas un kakla muskuļus. Konkrētu asanu veikšana pirms sāpju parādīšanās ir visefektīvākais veids kā atbrīvoties no migrēnas. Nav konkrētu asanu virkne, kas garantē pilnīgu atbrīvošanos no sāpēm ikviena, jo katram nepieciešamas individuālas pozas balstoties uz sāpju cēloņiem.  

Kas palīdz pret galvassāpēm? Protams, pats svarīgākais ir MIERS!

Kalna poza

Šī poza liek izbaudīt miera, izturības un atbrīvotības spēku vienkopus. Šī ir viena no ērtākajām pozām pilnīgai relaksācijai.


Rokas pie pēdām

Šī poza, tāpat kā noliecieni uz priekšu, atjauno mugurkaula elastību, formē vidukļa līniju un stiepj augšstilbus. Kā arī atbrīvo sprandas muskuļus un galvu.

Pusmēness poza
šī poza stiepj un nostiprina rokas un kājas, palielina ķermeņa izturību, līdzsvara koordināciju un koncentrēšanās spējas, kā arī atvieglo muguras sāpes. Īpaši uzmanīgiem ar šo pozu jābūt tiem, kuri cieš no caurejas, augsta asinsspiediena vai kakla (sprandas) problēmām.

Nolieciens uz priekšu stāvus ar izplestām kājām

Šī asana nostiprina kāju iekšpusi un aizmuguri, un mugurkaulu. Tiem, kam ir problēmas muguras lejas daļā, nevajadzētu veikt pilnu noliecienu. Iesācēji var izmantot palīglīdzekļus, tādus kā krēsls vai jogas bloks,  uz kuriem atbalstīt augšdelmus.

Stiepšanās uz sāniem stāvus

Stiepšanās uz sāniem stāvus ir vēl viena jogas poza ar divām enerģijas līnijām, kas izstaro no tava ķermeņa centra. Šī vienkāršā poza piedāvā lielisku stiepšanos. Tās laikā viena enerģijas līnija stiepjas uz augšu, no tava vēdera caur rokām augšup , otra enerģijas līnija stiepjas lejup caur kājām.

Koka poza

Koka poza palīdz nostiprināt augšstilbus, potītes un muguru. Tā palielina arī gurnu elastību. Patstāvīgi veicot šo asanu uzlabosies arī līdzsvara sajūta un koncentrēšanās spējas. 

Foto: dollarphotoclub.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!