<< Visi raksti

Joga ķermeņa atmodināšanai

0

1974

DŽENIFERA DŽARRETA @ 2014-06-16

Šī 10 – 15 minūšu jogas āsanu secība ir radīta, lai atmodinātu tavu ķermeni un iekustinātu visas tās ķermeņa vietas, kurām pēc gara naktsmiera ir nepieciešams mazliet vairāk telpas un vietas. Šīs pozas ir kā plūstoša melodija, jo pāriet no vienas otrā ļoti lēnām, plūstoši un dabiski. Ja tev nepieciešams kaut kas enerģiskāks vai tu priekšroku dod statiskām pozām, tad starp katru no šīm pozām iestarpini suņa pozu ar skatienu uz leju. Neaizmirsti veikt šīs pozas arī uz otru pusi.

 

 

MALĀSANA

Nostājies uz paklājiņa ar platām kājām. Ja vari tad paklājiņa šaurākā platuma platumā, liekot labo pēdu pie labās paklājiņa malas, kreiso pie kreisās. Pēdu pirkstus izvirzi uz sāniem nedaudz. Saliec ceļus un iesēdies sēdus lejā, stumjot gurnus pie zemes. Rokas saliec sev priekšā pie sirds lūgšanu pozā un maigi ar elkoņiem spied ceļgalus uz sāniem, atverot gurnus. Ja esi pazīstams ar Mula Bandha, veic to. Paliec šajā pozā vismaz 5 ieelpas, izelpas. Muguru turi taisni, neliecies uz priekšu.

ATSPIEDIENS 

Ieņem atspiediena pozu, atbalstoties uz elkoņiem un augšdelmiem. Gurnus turi vienā līnijā ar pleciem, ceļgali nost no grīdas. Pleci atrodas tieši virs elkoņiem, perpendikulāri grīdai.  Attālums starp elkoņiem nav platāks par plecu platumu. Augšstilbu aizmugure stiepjas, virzi papēžus uz aizmuguri un sirdi uz priekšu. Noturi šo pozu vismaz 30 sekundes.

TRIJSTŪRA POZA

Trijstūra poza. Aizmugurējo ceļgalu virzi pie zemes un labo ceļgalu saliec un cel augšā. Paliekot izklupienā.  Lēnām celies augšā, pilnībā iztaisnojot labo kāju. Kreiso kāju un pēdu sagriez uz sāniem. Abas kājas ir aktīvas. Labo roku virzi pie labās pēdas ārpuses. Kreisā rokas iet taisni augšā. Stiepies uz augšu. Arī skatiens vērsts augšup. Atkārto šo pozu uz otru pusi.

IZKLUPIENS

Labās pēdas pirksti virzienā uz priekšu un labās pēdas ārējā mala paralēli paklājiņa ārējais malai. Kreiso celi virzi uz leju līdz grīdai. Labās kājas celis saliekts, perpendikulāri grīdai. Abas rokas liec vai nu uz labā augšstilba vai stiepies uz augšu. Astes kaulu virzi uz leju. Paliec šajā pozā 5 ieelpas, izelpas.  Atkārto uz otru pusi.

VIEGLS SAGRIEZIENS IZKLUPIENĀ

Veic soli ar labo kāju uz priekšu. Kreiso kāju iztaisno. Kreisā plauksta atrodas blakus labajai pēdai.  Labo roku iztaisno un virzi uz augšu. Paliec šajā pozā 5 ieelpas, izelpas. Atkārto uz otru pusi. Ieņem suņa pozu ar skatienu uz leju.

GURNU ATVĒRŠANA

Atrodoties suņu pozā ar skatienu uz leju, pacel labo kāju augšā, aizmugurē, virzot to uz debesīm. Turi rokas ļoti stingri. Kāju virzi lejā, saliec celi un virzi to pāri kreisajam augšstilbam.  Kreisais papēdis maigi spiežas grīdā.  Pievērs uzmanību tam, lai kreisas papēdis neizvirzās uz sāniem. Pēc tam samaini kājas.

SAULES SVEICINĀŠANA

Pēdas gurnu platumā. Noliecies uz priekšu un novieto savas rokas uz elkoņiem. Virzies pulksteņrādītāja virzienā, veicot apļveida kustības. Vispirms pa labi, pēc tam pa kreisi. Atkārto 3 reizes uz katru pusi.

NOLIECIENS UZ PRIEKŠU

Atgriezies atpakaļ centrā, stāvot taisni, pēdas kopā. Sakrusto rokas aizmugurē kopā un noliecies uz priekšu. Pārliecinies, ka stiepjas augšstilbi, nevis muguras lejas daļa. Tāpēc, ja nepieciešams saliec maigi ceļus. Krūtis virzi uz leju un pretī gurniem. Maigi stiepjas kakls. Paliec šajā pozā 5 ieelpas, izelpas.

Dženifera Džarreta ir jogas skolotāja no Sanfrancisko, kura mīl smieties līdz asarām, ēst labuēdienu un ceļot uz vietām, kur spīd saule. Viņa māca Bhakti plūsmas jogu, daloties savās zināšanās par šo mīlestības un atdeves jogu.

Avots:mindbodygreen

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!