<< Visi raksti

10.martā nodarbību vadīs arī Ilze Dzenovska

0

1444

yogi.lv @ 2015-03-05

“Pa saulei “ miera un apzinātības telpas radītāja

 Sertificēta jogas pasniedzēja un mediatore


1. Cik ilgi nodarbojaties ar jogu un cik ilgi pasniedzat?

Mani pirmie apzināti soļi iekšējās pasaules un visuma lietu kārtības izzināšanā aizsākās 1997.gadā, kad mācoties pēdējā vidusskolas klasē Amerikā, izvēlējos studēt Bhagavad Gita (viens no klasiskiem jogas filozofijas pamattekstiem). Septiņus gadus mani garīgie meklējumi turpinājās primāri intelektuālā līmenī, studējot jogas filozofiju un citu garīgo mācību avotus, jo sevišķi Jiddu Krishnamurti tekstus, līdz 2004  gadā uzsāku intensīvu un mērķtiecīgu jogas praksi, vienlaicīgi strādājot ar ķermeni, prātu un sirdi. 2009 savos meditācijas skolotāja meklējumos nonācu pie pieredzējuša budistu mūka Bhante Vimalaramsi un nu pēdējos septiņus gadus viņa vadībā to turpinu.
Jogas nodarbības iesāku pasniegt 2007.gadā Latvijā, 2009.gadā atsāku to darīt Amerikā. Pēdējos sešus  gadus pasniedzu regulāras jogas nodarbības un kursus Latvijā un izmantoju jogu un apzinātības praksi miera būvēšanas un konfliktu risināšanas apmācību projektos.

2. Vai atceraties savu pirmo jogas nodarbību? 
Mana pirmā jogas nodarbība kā jogas studentei bija 2004.gadā Rīgā jogas skolā Dipikā, kur nākamos trīs gadus aizvadīju ļoti daudz sava laika. Bija skarbi, bet ar mīlestību.
Savukārt pirmo jogas nodarbību novadīju 2007.gadā Daya jogas studijā. Tas bija emocionāli ļoti svarīgs brīdis, jo varēju ar savu enerģiju atbalstīt jogas atpazīšanu Latvijā, vietā, kuru bija radījis manai ģimenei ļoti mīļš cilvēks un kas bija jau ļoti agri atstājis šo pasauli. Drīz pēc tam aizbraucu studēt uz Ameriku miera un konflikta studijas, un nonākot Anusara jogas nodarbībā mana izpratne par labu pasniegšanu un jogas praksi bija apgriezta kājām gaisā. Toreiz domāju, ka nekad vairs nepasniegšu, tikai praktizēšu sev.

3. Kas Jūs pamudināja sākt nodarboties ar jogu?
Sevis nemīlestība, pārprasta dzīves netaisnība un pārlieka centība rast savu vērtību personiskās attiecībās un profesionālajā jomā sagrāva manu imunitāti un izdzēsa spēju smaidīt. Pieredzēju veģetatīvo distoniju un meningītu, kas bija dzinulis rast atbildes uz lielajiem KĀPĒC un dziedināties. Gribējās atkal skriet un diet un atgriesties spējā mīlēt sevi un pasauli. Līdz 18 gadiem daudz laika pavadīju kontaktā ar savu ķermeni, dejojot un sportojot, tad pazaudējos prāta labirintos, līdz ķermenis nepārprotami atgādināja par sevi.

4. Kā un kāpēc izvēlējāties tieši šo konkrēto jogas veidu?
Mainīgais dzīves plūdums un veselības stāvoklis prasa, lai mēs izvēlētos jogas praksi, kas vairo mūsu harmoniju, iekšēju mieru un ikdienas laimes sajūtu. Tādēļ dažādos dzīves brīžos praktizēju atšķirīgi un pasniedzu dažādas jogas nodarbības.

Tā kā veselības atjaunošana un prieka atgūšana bija mani sākotnējie fiziskās jogas prakses iemesli, meklēju stilus, kas būtu terapeitiski manam ķermenim, līdztekus piedāvātu intelektuālu dziļumu un ielīksmotu sirdi. Amerikā sāku apgūt Ajengāra jogu un Anusara jogu, kas ir daudzpusīgas, ar precizitāti asanu izpildē raksturojamas Hatha jogas sistēmas. Sevī ietver jogas terapiju, atjaunojošo jogu, intensīvu vinyasa praksi, statisku un ilgstošu asanu izpildi un partneru jogas darbu, pranayama, utt.

Savukārt AkroJogas elementi man personīgi ir līksmības avots un izaicinājuma iespēja, ar kuriem pirmo reiz iepazinos pirms 7 gadiem Amerikā. Miera būvēšanas un konfliktu prevencijas jomā strādājot, es iedegos par ilgtspējīgu mieru un laimes sajūtu cilvēkos.  Cieņpilna sadarbība, savstarpēja uzticēšanās un sirsnīga saskarsme, ko varam attīstīt AkroJogā, ir labs resurss šādiem mērķiem.

5. Ar ko tas atšķiras no citiem jogas veidiem? Kas tajā ir īpašs, atšķirīgs?

AkroJogā uzsvars ir uz sadarbību, saspēli un savstarpēju atbalstu. Individuālas jogas prakses šeit ir mazāk. Protams, iesācējiem jogā un akrojogā māca pamatus, lai attīstītu sevis apzināšanos ķermenī, vairotu izturību un lokanību un cilvēki sev nenodarītu pāri. Manuprāt, akrojogas prakse vislabāk ļauj sevi izgaršot tad, ja mēs paralēli apgūstam drošus jogas pamatus un attīstam regulāru personīgo jogas praksi, strādājot ar savu ķermeni un prātu.

6. Kam/ kādiem cilvēkiem šis jogas veids ir piemērots?
Iesācējiem un pieredzējušiem jogotājiem, visiem dzimumiem un vecumu grupām, jo sevišķi tādēļ, ka Akrojoga ietver gan aktīvu, gan pasīvu praksi un pasniedzēja uzdevums ir dot cilvēkiem to, ko viņi ir gatavi saņemt, palīdzot viņiem ieraudzīt un cienīt savas robežas. Noteikti uzrunās tos, kam gribas vairot dzīvesprieku sevī un citos, uzdrošināties mainīt perspektīvu, paskatoties uz pasauli no putna lidojuma.

7. Un kādiem, tieši pretēji –nepiemērots?

Topošām māmiņām, cilvēkiem, kam nepieciešams spēcināt ķermeni un saudzīgi praktizēt pēc nopietnām traumām un slimībām, kā arī citos veselības traucējumu gadījumos, kad ārsts neiesaka jogu vispār.

8. Kas Jūs iedvesmoja kļūt par jogas skolotāju?

Dzīvei labpatikās iekārtot, ka līdztekus savām maģistratūras studijām miera un taisnīguma jomā ASV, saņēmu aicinājumu un stipendiju piedalīties Anusara jogas skolotāju kursos, ko arī izmantoju. Pēc tam sekoja aicinājumi vadīt nodarbības ASV un Latvijā. Saskaroties ar daudziem profesionāļiem konfliktu risināšanas jomā, cilvēkiem no vardarbīgu konfliktu skartiem reģioniem un noziegumos cietušiem cilvēkiem Latvijā, konfliku prevenciju un pēckonfliktu dziedināšanu sajutu kā savu jēgpilnu profesionālu devumu pasaules miera un laimes  vairošanā. Joga, apzinātības un meditācijas prakses ir efektīvi līdzekļi mūsu iekšējā miera vairošanai un tas ir bezgala svarīgi, jo ilgtspējīgs miers pasaulē sākas tikai Tevī un manī…

9. Kur apguvāt jogas skolotāja iemaņas?

Savu pirmo straptautiski sertificēto jogas skolotājas apmācību Anusara jogā izgāju Kalifornijā, ASV no 2008-2009.gadam. Kopš tā laika esmu mācījusies intensīvos kursos ārvalstīs -Ajengāra jogu pie Usha Devi Indijā, Jureka Jagucka Polijā un viespasniedzējiem Latvijā; alignment based Hatha un Vinyasa jogupie Desiree Rumbaugh, Noah Maze un Sianna Sherman, Atjaunojošo jogu pie Judith Lasater un Akrojogu dažādos intensīvos semināros ASV un Latvijā. Skolotāja iemaņu apgūšana nekad nebeidzas, tāpēc šobrīd turpinu mācīties Ajengāra jogas skolotāju kursos.  Ikdienā priecājos par iespēju praktizēt un mācīties no citiem Latvijas skolotājiem, jo sevisķi Inetas Ķirses, Tamāras Bujānovas, Ilzes Jēčes un mana ikdienas lielākā jogas skolotāja dzīvesbiedra Helmuta. Savukārt budistu mūka Bhante Vimalaramsi mācītā TWIM meditācija būtiski ietekmē manu jogas mācīšanas, miera būvēšanas un dzīvošanas prasmi kopumā.

10. Kur Jūs kā jogas skolotāju var sastapt ikdienā?

Ikdienā vadu jogas pamatkursus iesācējiem un regulāras Hatha, Vinyasa,  Atjaunojošās jogas nodarbības un jogu topošām māmiņām Rīgā savā studijā  Tallinas 71, Miera un apzinātības telpā “Pa saulei”. Šeit nodarbību grafiks: http://jogapasaulei.com/lv/nodarbibas-un-cenas/#kalendars  .

 

Ārpus studijas vadu individuālas grupu nodarbības, jogas  & meditācijas apguves darbnīcas plašāku projektu ietvaros, kā arī retrītus dažādās Latvijas vietās.  Priecājos sadarbojos  ar citām Latvijas jogas studijām un pasniedzējiem. 

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!