<< Visi raksti

4 vislabākie un garšīgākie Superfoods, kuriem noteikti jābūt tavā virtuvē

0

1752

Kristīne Somere @Yogi.lv @ 2014-06-01

Šodien, kad veselīgs dzīvesveids ir ne tikai mode, bet nepieciešamība un pat aicinājums, daudzi no mums jūtas apjukuši lielajā piedāvājuma klāstā. Kā saprast, kurš produkts ir labs, kādas īpašības tam piemīt un, protams, svarīgi arī zināt kā to pagatavot un kā tas pēc tam garšos? Šoreiz piedāvājam mūsu superproduktu topu. 

 

1.Tīrs, neapstrādāts kakao

Ziņa, ka tīra, dabīga šokolāde ir superprodukts, kuru ir ieteicam ēst katru dienu, šķiet ir daudzu šokoholiķu, tostarp mans burvīgākais atklājums par superproduktiem.  Tu vari izmantot gan pupiņas, gan jau samaltu kakao pulveri. Tu vari to izbaudīt gan klasiskajā variantā ar karstu pienu, saldinātāja vietā izvēloties kļavu sīrupu, vai pievienot to smūtijiem vai desertiem. Kopš atklāju īsto kakao un šokolādi, veikalā nopērkamās šokolādes, kuru sastāvā ietilpst liela daļa Mendeļējeva tabulas, kļuvušas pilnīgi vienaldzīgas. Cik brīnišķīgi, ka tagad ēdot šokolādi tu vari gūt ne tikai baudu, bet arī nodrošināt sevi ar lielu antioksidantu, magnija, dzelzs, hroma, zinka, vara, vitamīna C  un citu ķermenim noderīgu vielu devu, lai vienmēr būtu formā. Turklāt speciālisti atzīst, ka tīrs kakao pulveris ir viens no produktiem, kas palīdz dabīgi regulēt ķermeņa svaru un ir dabīgs enerģijas avots.  Tāpēc to iesaka cilvēkiem ar lielu fizisko slodzi, tiem, kuri atgūstas no slimošanas un alkst pēc enerģijas lādiņa, kā arī tiem, kurus bieži pārņem vēlme panašķoties starp ēdienreizēm.  Turklāt kakao sastāvā ir vielas, kuras ir vitāli nepieciešamas laimes hormona seratonīna izstrādāšanā,  tāpēc lietojot uzturā šo brīnumproduktu, mēs ne tikai izskatāmies, bet arī jūtamies brīnišķīgi. Ar īsto šokolādi ir tā – ja tu esi pamēģinājis vislabāko kakao un šokolādi, tad pie citām vairs atgriezties nevēlies.  Ja vēlies pamēģināt jaunas receptes, izmēģini šokolādes un čia cepumus vai  kakao, banānu un avokādo smūtiju.

 

2. Čia sēklas

Tās ir iemīļojuši veģetārieši un vegāni, jo tās ir viens no labākajiem dzīvnieku gaļas jeb proteīna aizstājējiem. Čia ir ne tikai olbaltumvielu, bet arī šķiedrvielu, kālija, kalcija, fosfora un mangāna avots. Tikai viena ēdamkarote šo sēklu satur 5 gramus šķiedrvielu. Visērtākais veids kā iekļaut čia savā ēdienkartē ir pievienot to smūtijiem, kokteiļiem, brokastu pārslām, putrām, kā arī izmantot kulinārijā – cepumos un kūciņās. Pēc savas struktūras čia ļoti atgādina magoņu sēklas, taču šķidrumā tās ļoti piebriest, tādēļ pievienojot tās kokteiļiem vai citiem dzērieniem, nepārspīlējiet, jo tās uzsūks visu šķidrumu. Čia sēklas ir bagāts C vitamīna, omega 3 un 6 kā arī antioksidantu avots.  Papildus tam, čia sēklas lieliski attīra mūsu gremošanas sistēmu izvadot ārā visus toksīnus. Pamēģini čia pievienot kokosriekstu ūdenim vai smūtijam,  vai ēd kopā ar svaigiem augļiem. Papildus info par Čia sēklām lasi šeit. 

 

3.Godži Ogas

Šīs lieliskās ogas nāk no Āzijas un Amerikas. Pirms eksportēšanas uz citām valstīm, tās parasti tiek izžāvētas. Godži ogas ir vienas no vērtīgākajām ogām uz visas planētas. Pilnvērtīga proteīna un aminoskābju avots, kas satur ļoti daudz minerālus, kā arī Vitamīnus B1, B2, B6, E un C. Godži ogas ir antioksidants, kas pasargā mūs no novecošanas un brīvajiem radikāļiem.  Tās uzlabo redzi, palielina libido, seksuālo funkciju un imūnsistēmas darbu.  Arī to pielietošana ir universāla. Lieto tās smūtijos, brokastīs pievieno tās savam musli, putrai vai izmanto desertos.  

4.Spirulīna

Šī aļģe satur vairāk nekā 65% proteīna (300%vairāk kā zivs un gaļa) un 0% holesterīna. Spirulīnā ir 58 reizes vairāk dzelzs kā spinātos, tas ir lielisks antioksidants, kas satur arī beta-karotīnu un taukskābes Omega 3 un 6.  Spirulīna ir vislabākais superprodukts anēmijas, bulīmijas un anoreksijas ārstēšanai. Tā ātri palīdz organismam atkopties pēc slimības un dod spēku.  Vislabākais veids kā uzņemt spirulīnu ir pulvera veidā, jo tādējādi spirulīna vislabāk uzsūcas. Pievieno to sulām vai smūtijiem. Tiem, kuri meklē vieglāko un ērtāko veidu,  spirulīna ir pieejama arī tablešu formā., bet gardēžiem ir vērts pamēģināt to kopā ar medu. Pamēģini gardo spirulīnas kokteili. 

Komentāri

Šim rakstam nav komentāru.

Lai pievienotu komentāru, ir jāielogojas!