Miers, pēc kura tu alksti dzīvi pēc dzīves, mirkli pēc mirkļa, piepildīsies tad, kad tavas vēlmes tiks attīrītas un saskaņotas ar Dievu.
Kungs Sri Krišna saka: “Mans dārgais Arjuna, ir dažādas cilvēku grupas. Viena cilvēku grupa guļ, bet cita grupa ir pamodusies. Viņi neguļ.” Un kā tas ir iespējams? Šī dziedāšana, kuru mēs tagad veicām, ir pamodināšanas process guļošajai dvēselei. Dvēsele guļ, pārklāta ar šo materiālo ķermeni. Šīs ķermeņa aktivitātes ir miega posmā. Tieši tāpat, kā mēs sapņojam miega laikā, tāpat visas šīs ķermeņa aktivitātes ir sapņi. Padomājiet paši: cik daudz notikumu ir bijis jūsu pagātnes dzīvē? Ja jūs tos atcerēsieties, tie šķitīs kā sapņi. Vismaz man tā ir. Es piedzimis Indijā, izglītojos, apprecējos, tad bija ļoti labi laiki ar sievu, man bija bērni, daži no tiem nomira, daži dzīvo, daži ir apprecējušies; tagad viņi ir ieguvuši bērnus. Viss tas notika manā pagātnes dzīvē. Tagad tas viss ir tikai sapnis. Man nav nekāda sakara ar to. Tāpat, sapņos reizēm es atrodu, ka esmu kļuvis par ķēniņu. Ak, ir tik daudz bagātību un tik daudz labklājības. Tad, tiklīdz sapnis beidzas, es atgriežos mājās un viss ir pazudis.
Tātad patiesībā šīs ķermeņa aktivitātes, kurās mēs pašlaik esam iesaistīti, nav mūsu īstā dzīve. Tāpēc Vēdu mantrā teikts: “O’ cilvēku dzimta, lūdzu, mostieties. Izmantojiet šo iespēju, kas jums tagad ir.” Jums ir īpaša iespēja. Un kas tā ir? Šī cilvēka dzīvības forma. Izmantojiet to, neizniekojiet to. Nepalieciet miegā. Tieši šo pašu jautājumu apspriež arī Kungs Krišna. Tie, kuri ir pieraduši pie jogas procesa, to zina. Pirmais jogas procesa princips ir kontrolēt jūtas. Tas attiecas uz katru procesu. Jebkurā īstajā procesā garīgās realizācijas, pirmais princips ir kontrolēt jūtas. Tas ir tāpēc, ka jūtas mūs vilina uz dzīvības tumšākajām reģioniem. Bet mēs to neapzināmies.
Šrīmad Bhagavatam ir jauks pārspriedums. Tajā teikts, ka sākumā cilvēks ir ļoti atkarīgs no materiālistiskā dzīves veida. Materiālistiskais dzīves veids ir ēst, dzert, priecāties un baudīt. Un tas viss – tas ir viss. Ir ļoti labs ēdiens, labs miegs, aizsargā sevi, lai ienaidnieki nevarētu iekļūt jūsu valstī vai mājās. Un ir seksuāla bauda, cik vien vēlies. Tas ir materiālistiskais dzīves veids. Bet cilvēki, kas guļ tādā veidā, neapzinās, ka viņu īstā pašinterese ir citādāka. Mūsu īstā pašinterese ir saprast mūsu zaudēto attiecību ar Augstāko Absolūto Patiesību.
Augstākais Absolūtais Patiesums tiek apzināts no dažādiem skatījumiem – kā bezpersonisks Brāhmans, vai lokalizēta Superdvēsele, vai Augstākā Dieva Personība, Kungs Krišna. Tas, kurš apzinās Augstāko Dieva Personību Krišnu, automātiski saprot pārējos divus aspektus. Bet tas, kurš ir pievērsies tikai bezpersoniskajam Absolūtam, nav informēts par Augstāko Dieva Personību Krišnu. Un šeit, Bhagavad-gītā, Augstākā Dieva Personība ir klāt.
Šeit ir attēls no Kunga Krišnas, kopā ar Viņa mūžīgo pavadošo radību Srimati Radharani, Viņa baudas spēku. Šajā materiālajā pasaulē eksistē Krišnas un Radharanis aktivitāšu pārveidota atspulgs. Kā var redzēt attēlā, Kungs Krišna vienmēr ir kopā ar Srimati Radharani. Viņa iezīmes tiek aprakstītas Vēdu literatūrā: Viņš stāv ļoti skaistā izliekumā, spēlējot flautu. Šis attēls nav uzzīmēts no mākslinieciskas iztēles. Tā ir aprakstoša gleznas versija, kas balstīta uz Vēdu literatūru. Šis apraksts ir Vēdu literatūrā.
Tādējādi materiālajā pasaulē ir pārveidots atspulgs no Kunga Krišnas laika pavadīšanas ar Radharani. Tas nav seksuāls dzīves veids, kā mēs to saprotam, lai gan tas šķiet līdzīgs. Tas ir transcendentāls. Bet tas, ko mēs šeit meklējam – tas ir īstais. Jauns vīrietis vēlas jaunu sievieti, un jauna sieviete vēlas jaunu vīrieti – tas ir dabiski. Tas nav mākslīgi. Tas ir dabiski, jo mēs visi esam daļa no Augstākā Būtības, Krišnas. Viņa attieksme ir manī, jo es esmu Viņa daļa, tāpat kā zelta kvalitāte ir klātesoša zelta miniatūrās daļiņās. Zelta ķīmiskā kompozīcija ir simtprocentīgi klāt nelielā zelta daļiņā. Kvalitatīvi. Tāpēc bauda, kuru mēs meklējam starp vīrieti un sievieti, nav mīlestības un draudzības perversija. Tā ir tikai pārveidots atspulgs. Īstā bauda tiek uzmodināta saistībā ar Augstāko Kungu, Sri Krišnu. Tā ir tā pati bauda, tikai tīrā veidā. Tā pati svētlaime ir tur priekš jums, bet nepalieciet iesaistīti šajā pārveidotajā baudas formā. Neatstājieties miegā. Neatstājieties šajā sapņa stāvoklī. Iegūstiet īsto. Pamostieties no sapņa. Tas ir Vēdu vēstījums.
Tas ir jūsu iespēja. Ja jūs izlaidīsiet šo iespēju cilvēka dzīvē – attīstītajā apziņā, jūs atkal atgriezīsieties dzīvot 8 miljonos 400 tūkstošos dzīvības formu, kas attīstās, viena pēc otras. Tā ir pakāpeniska evolūcija. Mēs joprojām esam evolūcijas procesā, bet šim evolūcijas procesam jābūt virzītam, progresīvam. Nevis degradējošam. Nevis slīdēt uz leju. Jūs esat iegājuši šajā dzīves posmā pēc vairāku gadu pūlēm. Tagad padariet turpmāku progresu. Virzieties uz Sri Krišnu. Neatgriezieties atpakaļ.
Srimad Bhagavatam saka, ka lielākā daļa cilvēku nezina savu pašinteresi dzīvē. Tas ir kā nonākt pie krustojuma un nezināt ceļu. Pieņemsim, ka jūs dodaties uz Filadelfiju, un pēc Ņujorkas šķērsošanas jūs nonākat pie krustojuma, bet nezināt ceļu. Protams, Amerikā ir ļoti efektīva ceļu norādījumu sistēma. Tādējādi jūs nevarat maldīties. Līdzīgi Vēdu literatūra sniedz jums norādījumus. Jā, šeit ir krustojums. Ja vēlaties iet šajā virzienā, varat iet. Tādējādi Bhagavatam saka, ka cilvēki nezin, kādā virzienā virzīties uz priekšu. Viens ir jāzina, ka viņam ir jāvirzās uz Višnu. Kāpēc? Jo šī ir ļoti attīstīta dzīvība. Šajā dzīvības formā mums ir ļoti augsta inteliģence. Mums ir vairāk inteliģences nekā kaķiem, suņiem un citām dzīvām būtnēm. Kāpēc to iztērēt nepareizi? Nepareiza virzība ir pievēršanās ķermeņa koncepcijai. Cilvēks domā: “Es būšu laimīgs, izmantojot ķermeni un jūtas pēc pilnīgas programmas.”
Autors: Svāmī A.C. Bhaktivedanta