Iekāre – vēlmju slimība
Lung slimības rodas no iekāres jeb alkām. Vispārēji runājot tas attiecas uz mūžīgām ilgām, alkām un iekāres, kas dzen mūs uz priekšu liekot vēlēties kaut ko vairāk un labāku kā mums jau ir. Taču tiklīdz kā mēs iegūstam to, ko vēlamies, mums jau ir cita vēlme, cita iekāre, kas jāapmierina. Iekāre pēc materiāliem labumiem un dzīšanās pēc varas ir balstīta uz ilūzijas, ka tiklīdz mēs iegūsim to pēc kā mūsu sirds tik ļoti kāro, mēs kļūsim laimīgi. Cilvēki tic, ka iegūstot kādu lietu viņi spēs apmierināt savas alkas pilnībā, taču efekts ir pretējs. Jo vairāk kāds cilvēks ir pieķēries savām alkām, kā piemēram iegūstot arvien vairāk lietu savā īpašumā, jo vairāk tā kļūst par apsēstību, kas cilvēku pilnīgi pakļauj savā varā, padarot viņu par šo savu vēlmju vergu.
Naids – agresijas slimība
Tripa slimības rodas no naida enerģijas. Pamatā tas nozīmē naidu un dusmas pret un par visu to, ko mēs nevaram iegūt sev. Cilvēki, kas nevar apmierināt savas vēlmes un vajadzības, ātri kļūst dusmīgi uz tiem, kuriem ir viss tas, ka viņiem pašiem nav. Tādos brīžos viņus bieži pārņem skaudība, kas ietver sevī iekāres un dusmu elementus. Šīs sajūtas viņus grauž no iekšpuses tik ilgi, līdz pat spēcīgākais raksturs salūzt.
Aklums – neziņas slimība
Bedkan slimība rodas no neziņas. Un tomēr tas nav tikai stulbuma jeb muļķības jautājums, tā ir nevēlēšanās redzēt lietas tādas kādas tās ir. Mēs atsakāmies pieņemt realitāti un tā vietā dzenamies pakaļ ilūzijām un ilgu pilnām domām un vēlmēm. Šai neziņas kategorijai pieder iluzorā ideja, ka cilvēks ir pasaules fokuss un centrs, kas attiecīgi padara cilvēki ļoti egoistisku un vēstu tikai uz savu individuālo vēlmju piepildīšanu. Tādējādi Bedkan arī atbild par apātiju un stagnāciju. Persona kļūst stīva un nelokāma savos uzskatos un vienā brīdī tai vairs nav interese par dzīvām attiecībām ar apkārtējiem un apkārtējo vidi.
Nepareiza domāšana padara cilvēku slimu.
Šis koncepts par trim prāta indēm parāda to, ka nepareiza attieksme pret dzīvi, jeb kā tibetieši to dēvē par – nepareizu domāšanu, ir visu slimību pamatu pamatā.